Gezondheid alle pijlers

Kutrups!!

28-07-2010 16:51 32 berichten
En hier zit ik dan, met dikke rode dopogen.....

Volgens de huisarts heb ik processierups haartjes in mijn ogen gehad en daarom doen ze zo pijn en jeuken ze enorm.

Ik heb druppeltjes gekregen, maar die lijken niet supergoed te helpen.

Iemand nog tips tegen de jeuk? Ik wil echt niet meer krabben, want dan veranderd de jeuk in pijn

Kutrups?

Totaal aantal stemmen: 24

Ja, die rups is kut! (38%)
Waar zit die rups? (4%)
Geef de rups aan Brummetje ( zie overige pijlert ) (58%)
Die haartjes kunnen in de wind ook honderden meters ver waaien dus je hoeft niet eens onder een eikenboom door te zijn gelopen, ik heb 2 weken lang met benen vol met uitslag gelopen, echt tientallen rode jeukende bulten, en dat was superirritant, maar ik wil niet weten hoe het voelt in je ogen. Sterkte d'r mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 28 juli 2010 @ 17:00:

[...]

Haha, nee, daar werd de processierups wel genoemd, maar dan als progressierups, moest er erg om lachen Was het maar een progressie-rups, dan leverde het tenminste nog wat op
quote:mylenevalerie schreef op 28 juli 2010 @ 18:22:

Stomen met kamille? Niet dat ik ervaring met een rups heb, maar het helpt bij mij tegen jeukende of ontstoken ogen. Verse kamille of kamille theezakje in kokend water en " lekker" erboven met een handdoek uitzweten .

Sterkte.

Ik doe altijd kamille in een bakje met kokend water, even laten trekken, dan daar twee wattenschijfjes in, die dan een paar uur in de koelkast en daarna 10 minuten op je ogen leggen.

Wel veel gedoe, maar het helpt wel tegen ontstoken/geprikkelde ogen.

Dus TO, als de tip van MV niet werkt kan je dat ook nog proberen.
mijn dochter noemt het een eigenreceptierups
Die poll.

Maar sterkte ermee! Behoorlijk kut ja, dat je ze in je ogen hebt gehad.
Ik moest een beetje lachen om het topic, omdat ik me het topic van Brummetje herinnerde...

Sorry, geen tips.

Heb je al goed je ogen uitgespoeld, of werkt dat niet in dit geval?
Count your blessings...
Ogen al uitgespoeld ja, maar dat deed pijn

Ik heb gister kamille thee zakjes op mijn ogen gehad, dat verzacht wel. Het lijkt nu iets beter te gaan, niet meer zoveel troep uit mijn ogen als afgelopen week.

Het regent hier, maar ik heb mijn zonnebril weer op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven