Gezondheid alle pijlers

Leaky gut / lekke darm

01-04-2017 23:28 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijdert
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2017 09:04
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
Accountkiller
Had je een darmperforatie?
Wie zijn 'ze' die dit geconstateerd hebben? Het alternatieve circuit? Als je darm echt zou lekken, zou je doodgaan.
Wat fijn dat je je beter voelt. Mag ik vragen wie die diagnose heeft gesteld?
Lekke darm?

Volgens mij is dat levensgevaarlijk.
Jeetje heftig. Hoe lang heb je in het ziekenhuis gelegen? Was je nog op tijd of had je er een infectie bij? Wat fijn dat ze nog 'op tijd' waren. Althans, dat vul ik in, of heb je een heftige buikoperatie gehad waarbij ze een deel van je darm hebben weggehaald?
Ik wil graag dezelfde vragen stellen die al gesteld zijn.
http://hayobol.nl/natuurgeneeskunde/de-lekkende-darm/

Lekkende darm heeft met voedselintolerantie te maken.

Dan is de darmwand beschadigd.
Ik denk niet dat TO een darmperforatie bedoelt, dat gaat met hele andere symptomen en behandeling gepaard dan wat TO beschrijft. Maar wat het dan wel is...? Misschien dat de klep tussen de dunne en de dikke darm niet goed werkt? Ik ben wel benieuwd, bounty. Fijn dat je door aanpassing van je voedingspatroon zoveel klachten kwijt bent geraakt. Mijn ervaring is dat het aanpassen van je voeding even wennen is, maar dat het steeds vanzelfsprekender wordt. Ik kan een aantal dingen niet eten en anderen vinden dat vaak een stuk zieliger en ingewikkelder dan ikzelf. Zelf denk ik er bijna nooit meer aan, behalve als ik dus bij iemand anders ga eten.
Lekkende darm bestaat niet. Je hebt of had iets anders.

http://www.badgut.org/inf ... opics/leaky-gut-syndrome/
Het is erfelijk, dus je hebt ook familieleden die zich aan dit dieet moeten houden?
*
Accountkiller
quote:SallySpectra schreef op 01 april 2017 @ 23:50:

http://hayobol.nl/natuurgeneeskunde/de-lekkende-darm/

Oooh hmmm. Ik zocht al op mdls.nl maar daar staat er niks over. Wat niet wil zeggen dat het niet werkelijk iets kan zijn, maar waarschijnlijk wel dat het op dit moment in de reguliere medische wereld niet erkend wordt.
quote:bounty14 schreef op 01 april 2017 @ 23:56:

Ow nee niks levensbedreigend, ze noemen het zo een leAky gut oftewel lekkende darm.

Kheb niet in een ziekenhuis gelegen of wat dan ook. Ze legde het uit dat er inderdaad soort van gaten in mijn darmen zitten, niet letterlijk hoor! Maar mijn darmwand is niet zo sterk zoals het hoort, het is te zwak

Dus kan het niet al de goede van voeding opnemen wat zich uit in allergische reacties. Heftige uitslag.Wie zijn 'ze'?
quote:buaya schreef op 01 april 2017 @ 23:52:

Ik denk niet dat TO een darmperforatie bedoelt, dat gaat met hele andere symptomen en behandeling gepaard dan wat TO beschrijft. Maar wat het dan wel is...? Misschien dat de klep tussen de dunne en de dikke darm niet goed werkt? Ik ben wel benieuwd, bounty. Fijn dat je door aanpassing van je voedingspatroon zoveel klachten kwijt bent geraakt. Mijn ervaring is dat het aanpassen van je voeding even wennen is, maar dat het steeds vanzelfsprekender wordt. Ik kan een aantal dingen niet eten en anderen vinden dat vaak een stuk zieliger en ingewikkelder dan ikzelf. Zelf denk ik er bijna nooit meer aan, behalve als ik dus bij iemand anders ga eten.Ik denk dat iedereen die reageerde dat snapt, maar wat sarcastisch reageert omdat een echte "lekke darm" levensbedreigend is en de alternatieve cirquit versie daar niet eens in de buurt komt. Hoe onhandig voedselintolerantie verder ook is, dat valt natuurlijk compleet in het niet met een darmperforatie. Een beetje zoals zeggen "ja ik ben ook vreselijk verkouden" zeggen als iemand praat over keelkanker.
Ik ben ook allergisch voor bijv noten en nog wat zaken maar mijn darm lekt niet hoor. Ik kan daar overigens prina mee leven
Je bent zelf een theepot
quote:hoelahoepla schreef op 02 april 2017 @ 00:03:

[...]

Ik denk dat iedereen die reageerde dat snapt, maar wat sarcastisch reageert omdat een echte "lekke darm" levensbedreigend is en de alternatieve cirquit versie daar niet eens in de buurt komt. Hoe onhandig voedselintolerantie verder ook is, dat valt natuurlijk compleet in het niet met een darmperforatie. Een beetje zoals zeggen "ja ik ben ook vreselijk verkouden" zeggen als iemand praat over keelkanker.Mijn fout, bedoelde lekkende darm/leAky gut niet lekke darm!
Accountkiller
quote:Hetvrijewoord schreef op 01 april 2017 @ 23:59:

[...]

Wie zijn 'ze'?Beunhazen uit het alternatieve circuit, vrees ik.
quote:Mieshka schreef op 02 april 2017 @ 00:07:

[...]

Beunhazen uit het alternatieve circuit, vrees ik.Ben er ook bang voor.
quote:bounty14 schreef op 02 april 2017 @ 00:07:

[...]

Mijn fout, bedoelde lekkende darm/leAky gut niet lekke darm!Je bedoelt niet lekke darm maar lekkende darm? En het verschil is?
Ik ben oa allergisch voor noten, steenvruchten, nachtschade deels, meloensoorten, vetsin ( wie niet?) appels maar ervaar dit niet als een beperking hoor.
Je bent zelf een theepot
quote:hoelahoepla schreef op 02 april 2017 @ 00:03:

[...]

Ik denk dat iedereen die reageerde dat snapt, maar wat sarcastisch reageert omdat een echte "lekke darm" levensbedreigend is en de alternatieve cirquit versie daar niet eens in de buurt komt. Hoe onhandig voedselintolerantie verder ook is, dat valt natuurlijk compleet in het niet met een darmperforatie. Een beetje zoals zeggen "ja ik ben ook vreselijk verkouden" zeggen als iemand praat over keelkanker.Oh haha lekker naief van mij
.
Accountkiller
Ja, psychosomatische klachten kunnen heftig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven