lenzen zonder cilinder verschil
dinsdag 17 april 2012 om 13:49
Hoewel ik je begrijp (zelf hoge sterkte met cilinder, lenzen en bril) zou ik toch niet zomaar met lenzen gaan klooien hoor. Lenzen inzetten en uithalen is zo makkelijk nog niet. Bovendien zijn zachte lenzen (want dat zijn de enige die je bij Kruidvat kan kopen) ook vrij ontvankelijk voor infecties. Ik heb zelf wel eens lenzen zonder cilinder gedragen (en heb maar 0.5 of 1 cilinder) en je ziet aanzienlijk minder kan ik je vertellen. Misschien gewoon een keer langs de opticien voor een setje maandlenzen (die kan je 30 hele dagen dragen, dus best lang mee doen). Krijg je ook uitleg enzo! Succes!
dinsdag 17 april 2012 om 13:51
Ik heb jaren lenzen met (aan 1 kant) cilinder gehad, heb ik ook in mijn bril. Bij lenzen beviel het steeds slechter. Nu sinds ruim half jaar nieuwe lenzen zonder cilinder maar met 0,25 sterker. Heb jaren niet zo'n goed zicht gehad als nu. Ik heb van van HA en werd super geholpen met uitzoeken. Voor mij geen lenzen met cilinder meer.
Hoop dat je een paar goede kunt vinden waar je prettig mee zult zwemmen.
Hoop dat je een paar goede kunt vinden waar je prettig mee zult zwemmen.
dinsdag 17 april 2012 om 14:51
Ik heb harde lenzen zonder cilinder, en dat gaat prima, maar met zachte lenzen (ook aangeschaft om te sporten) mis ik de cilinder wel. In een zwembad niet zo erg, want dan hoef ik niet elk detail te zien, maar autorijden zou ik er niet graag mee doen.
Overstappen tussen bril en lenzen kan ook best even wennen zijn.
Er zijn ook zwembrilletjes op sterkte, niet eens zo heel duur. Is dat een optie?
Overstappen tussen bril en lenzen kan ook best even wennen zijn.
Er zijn ook zwembrilletjes op sterkte, niet eens zo heel duur. Is dat een optie?
dinsdag 17 april 2012 om 14:55
quote:ster89 schreef op 17 april 2012 @ 13:50:
Bij de meeste opticiëns kun je wel een keertje proeflenzen met de goede sterkte meekrijgen. Besef ook dat brilsterkte heel iets anders is dan lenssterkte.
Ik zou in ieder geval dit doen en als het bevalt en je krijgt de lenzen een beetje fatsoenlijk in en uit, goedkope kruidvat lenzen halen.
Wanneer je je lenzen vaker wil gaan dragen dan alleen tijdens zwemmen, raad ik je met klem aan je lenzen wel bij een opticien te halen en je ogen regelmatig te laten controleren.
Voor 1 a 2 uur in de week (weet niet hoeveel je zwemt) lijkt me dat wat overbodig.
Bij de meeste opticiëns kun je wel een keertje proeflenzen met de goede sterkte meekrijgen. Besef ook dat brilsterkte heel iets anders is dan lenssterkte.
Ik zou in ieder geval dit doen en als het bevalt en je krijgt de lenzen een beetje fatsoenlijk in en uit, goedkope kruidvat lenzen halen.
Wanneer je je lenzen vaker wil gaan dragen dan alleen tijdens zwemmen, raad ik je met klem aan je lenzen wel bij een opticien te halen en je ogen regelmatig te laten controleren.
Voor 1 a 2 uur in de week (weet niet hoeveel je zwemt) lijkt me dat wat overbodig.
dinsdag 17 april 2012 om 15:34
dinsdag 17 april 2012 om 16:04
ik heb in mn bril ook een cilinder ,maar in mn lenzen niet wordt er helemaal gek van in mn lenzen.en moet zeggen heb er geen probleem mee,ik ga altijd naar HA en daar kun je ook vaak voor een paar dagen testen welke je het beste bevallen ,ik vind dat ze altijd een goede sevice hebben en helemaal niet duur
dinsdag 17 april 2012 om 16:33
dinsdag 17 april 2012 om 16:45
ik heb -6 aan beide ogen met een cilinder van 2.75 en 2.5.
Ik heb voor het zwemmen zachte kruidvatlenzen gekocht en al zie ik niet haarscherp, het is altijd beter dan zonder bril. Ik heb ze niet langer dan ca 2 uur per week in en dan gaan ze weer in de vloeistof.
Ik ben zelf aan het proberen gegaan want toen ik mijn opticien vroeg of het mogelijk was om voor korte tijd lenzen zonder cilinder te dragen wilde hij daar geen antwoord opgeven. Hij deed daar geen uitspraken over. Aangezien ik voor een setje maandlenzen met cilinder een klein godsvermogen kwijt ben vind ik dit de beste oplossing.
Ik heb voor het zwemmen zachte kruidvatlenzen gekocht en al zie ik niet haarscherp, het is altijd beter dan zonder bril. Ik heb ze niet langer dan ca 2 uur per week in en dan gaan ze weer in de vloeistof.
Ik ben zelf aan het proberen gegaan want toen ik mijn opticien vroeg of het mogelijk was om voor korte tijd lenzen zonder cilinder te dragen wilde hij daar geen antwoord opgeven. Hij deed daar geen uitspraken over. Aangezien ik voor een setje maandlenzen met cilinder een klein godsvermogen kwijt ben vind ik dit de beste oplossing.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
dinsdag 17 april 2012 om 21:07
hoi!
ik heb de goedkope kruidvat lenzen geprobeerd, en het is niet superhelder, maar goed te doen. en voor die paar uurtjes in het zwembad.... ik heb wel vaker lenzen gehad, maar dat waren maand. en daglenzen, daar zit zo'n lange levertijd op (en ik heb ze dit weekend nodig...). thnx voor alle tips!
ik heb de goedkope kruidvat lenzen geprobeerd, en het is niet superhelder, maar goed te doen. en voor die paar uurtjes in het zwembad.... ik heb wel vaker lenzen gehad, maar dat waren maand. en daglenzen, daar zit zo'n lange levertijd op (en ik heb ze dit weekend nodig...). thnx voor alle tips!