Gezondheid alle pijlers

lenzenvloeistof vergeten....

14-09-2014 15:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel verblijf ik op een Waddeneiland en ben mijn lenzenvloeistof incl houder vergeten.

Alle winkels zijn al dicht en heb geen bril meegenomen (-9.00).

Heeft iemand een goed alternatief om vanavond/nacht mijn zachte lenzen in te bewaren? Water lijkt mij niet echt een optie......
Je lens niet uitdoen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lenzen niet uitdoen. Heb het ook eens gehad, water werkt niet in elk geval

En ik heb sindsdien altijd een miniflacon vloeistof in mijn tas zitten, voor dit soort gevallen!
Ik heb mijn lenzen al 1 maand in zonder uit te doen

Als je wakker word, moet je ff knipperen en tegen je oogbal duwen (ogen natuurlijk dicht houden)
Volgens mij kan water voor een nachtje prima hoor. Het moet in ieder geval vochtig zijn. Heb je harde of zachte lenzen?

Ik heb harde zuurstofdoorlatende en heb ze wel eens in water bewaard en ook maak ik ze altijd met water schoon en zet ik ze met water in.
Ik zou het volgende proberen:

a. Lenzen inhouden of

b. Water koken en ze daar indoen en morgenvroeg lenzenvloeistof halen, ze daar even inleggen voor je ze weer indoet.
De toekomst is niet meer wat het was
Van de week kreeg ik 4 dagen mijn zachte lens niet uit mijn oog, wel iets anders maar 1 nachtje in nood ................ zou ik het zo oplossen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
foutje, lezen is een kunst.
sorry heel erg mosterd, ik zie dat je zachte hebt.
Stel: je blijft ergens slapen en bent je lenshouder én vloeistof vergeten. Kun je je lenzen dan in water bewaren?

Koster: 'Er is een simpelere oplossing voor harde lenzen: de lens droog op een veilige plaats naast je op het nachtkastje leggen, en de volgende ochtend gewoon weer indoen met water. Zachte lenzen mogen zeker niet in water bewaard worden, omdat ze het water plus het vuil erin opnemen. Ik zou zachte lenzen als het niet anders kan een nachtje inhouden.'

Bron
Dienstdoende apotheek om raad vragen? Die zal toch wel open zijn?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Gewoon inhouden, doe ik meestal ook als me zoiets overkomt.
Ja inhouden zat ik ook al aan te denken, vast niet ideaal, maar in water gaan ze volgens mij stuk.....

Apotheek is nog wel een idee, misschien hebben ze daar wel vloeistof.

Dom wicht dat ik ook ben:(
Vanavond een heel zielige film kijken waarbij je veel moet huilen en dan je tranen opvangen.
quote:netniet schreef op zondag 14 september 2014 15:54 Vanavond een heel zielige film kijken waarbij je veel moet huilen en dan je tranen opvangen.
quote:gismo72 schreef op 14 september 2014 @ 15:46:

Volgens mij kan water voor een nachtje prima hoor. Het moet in ieder geval vochtig zijn. Heb je harde of zachte lenzen?

Ik heb harde zuurstofdoorlatende en heb ze wel eens in water bewaard en ook maak ik ze altijd met water schoon en zet ik ze met water in.En dat is dus heel erg slecht voor je lenzen, fijn die kalk die zich op je lens afzet....
Ik zou voor de optie van Soetkees gaan, dus de dienstdoende apotheek bellen. Met -9 zonder lenzen of bril is echt geen optie!
Even rond gaan vragen of iemand lenzenvloeistof voor je heeft. Er zijn veel lenzen dragers er is vast wel iemand die wat voor je heeft.

Anders zou ik ze ook inhouden.
Pak twee borrelglaasjes uit de kast. (Eventueel markeren met L en R.)

Ga met de borrelglaasjes in de hand door de straat of door het vakantiepark. Vraag of de bewoners zachte contactlenzen hebben en zo ja, twee scheutjes contactlensvloeistof aan je willen doneren.

Jij een leuk verhaal.

Zij een leuk verhaal.

Morgen elkaar grinnikend gedag zeggen op straat of langsgaan met een reep chocola om te bedanken.

Eventueel fotootje op Facebook plaatsen over de goede ervaring op Ameland.

Veel plezier.
Optie van Mala vind ik ook een goeie :-)
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Wickivi schreef op 14 september 2014 @ 16:04:

Even rond gaan vragen of iemand lenzenvloeistof voor je heeft. Er zijn veel lenzen dragers er is vast wel iemand die wat voor je heeft.

Anders zou ik ze ook inhouden.Dit dus! Als je het mij zou vragen zou je zo een scheutje krijgen. Maar ik zit gewoon thuis en dat is heel niet in de buurt. Verder traanvocht is prima voor zachte lenzen, dus misschien even flink huilen
Spuug!

lenzen uitdoen en bewaren in gekookt water met een spuug en daarna ook spuug gebruiken als lenzenvloeistof.
Als er ergens veel bacteriën inzitten dan is het wel spuug. Dat is dus wel de laatste optie.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:stala schreef op 14 september 2014 @ 16:19:

Als er ergens veel bacteriën inzitten dan is het wel spuug. Dat is dus wel de laatste optie.Inderdaad, dan kan je ze nog beter 2 dagen in houden!
Spuug en water werden mij bij het aanschaffen van de lenzen ten sterkste afgeraden. Beter je zachte lens laten opdrogen dan water of spuug te gebruiken. Een hard geworden zachte lens, kun je echter alleen zacht krijgen met lenzenvloeistof.

En met de sterkte van TO begrijp ik dat ze niet gemakkelijk zonder kan.

TO heb je ook geen reserve lenzen bij je? Want die zitten toch in vloeistof dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven