Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, ook in 2022 gaan we verder

01-01-2022 22:23 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed kohaku! Niet de buikgriep natuurlijk maar de rest.
Lekker even aan de wandel en eten, het klinkt alsof je vooruitgang boekt! ( en ik hoop dus ook dat het echt zo is, ben er blij om voor je )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Weer thuis na ons korte uitstapje. Heerlijk gegeten en vanmorgen nog gewandeld bij de piramide van Austerlitz in de bossen. Kon nog net voor de regenbuien begonnen.
Heerlijk gegeten, het was een luxe kamer en het eten was dus ook erg luxe en apart. Wel lekker.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond mijn boosterprik gehad en kreeg vanmiddag toch wat verhoging. Ik voel me ook niet heel lekker.

Man is vanochtend gevallen op zijn heup dus die loopt een beetje moeilijk. Gelukkig helpen de pijnstillers wel en kan hij daardoor wat fatsoenlijker bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Is heel mooi daar Lientje, als het weer richting voorjaar is ga ik er ook heen met familie.

Ik krijg morgen mijn booster. Hoop dat ik me dan wel wat beter voel dan vandaag. Beetje hangerig en rillerig. Negatieve test. Voel me nu wel minder rillerig dus hopen dat het zo doorgaat.

Heb voor de zekerheid wel wat extra boodschappen gedaan voor het geval ik ziek wordt morgen/maandag. Bij mij 2e vaccin was ik ook ziek.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag dan BT!

Ik voelde me gisteren niet lekker maar dat is vandaag gelukkig weer over. Duurde maar kort dus.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Alcedo. Voel me niet meer zo rillerig gelukkig. Misschien een beetje de zenuwen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
08-01-2022 20:11
Is heel mooi daar Lientje, als het weer richting voorjaar is ga ik er ook heen met familie.

Ik krijg morgen mijn booster. Hoop dat ik me dan wel wat beter voel dan vandaag. Beetje hangerig en rillerig. Negatieve test. Voel me nu wel minder rillerig dus hopen dat het zo doorgaat.

Heb voor de zekerheid wel wat extra boodschappen gedaan voor het geval ik ziek wordt morgen/maandag. Bij mij 2e vaccin was ik ook ziek.

Ik heb hem gistermiddag gehad en kreeg pas na een uurtje of 11/12 wat pijn in arm. Vanochtend kon ik er niet op liggen maar verder voelt het eigenlijk als een flinke blauwe plek op de prikplek. Hoop dat het voor jou ook daar bij blijft.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
-Puck schreef:
09-01-2022 14:39
Ik heb hem gistermiddag gehad en kreeg pas na een uurtje of 11/12 wat pijn in arm. Vanochtend kon ik er niet op liggen maar verder voelt het eigenlijk als een flinke blauwe plek op de prikplek. Hoop dat het voor jou ook daar bij blijft.
Succes!
Fijn, dat hoop ik ook. Ik kreeg in de auto al een pijnlijke arm, maar niet zo pijnlijk dat ik hem niet op kan tillen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Ik heb me 2 dagen in een boek ingegraven. Nouja, eigenlijk is lezen zo ongeveer het enige dat ik dit jaar heb gedaan. Heb al 8 boeken uit. Nu ook de serie van Camilla Läckberg uit en dat is wel een opluchting. IK merkte dat ik gewoon steeds maar weer met die mensen bezig was, die hoofdrolspelers. En dat zal nog wel een tijdje doorgaan, dat ik me afvraag hoe het met hen gaat. Zo ben ik :-D

En al 2 dagen zit ik moed te verzamelen te gaan wandelen. Ik km er niet toe. Ben af en toe ook weer dizzy. Niet echt draaierig. Licht in het hoofd. Morgen weer werken. Ik zie er tegenop

Fijne avond iedereen en succes de komende week :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb slecht geslapen en ik had het ook bloedheet, ondanks een open raam. Ik heb het de laatste tijd sowieso heel warm 's nachts, terwijl manlief ligt te rillen van de kou.

Vandaag een rustige dag omdat we morgen de uitvaart hebben en dat voor mij wel druk zal worden. Het is op ruim anderhalf uur rijden dus dat helpt ook niet echt mee. Maar ik kan woensdag wel weer bijkomen dus dat scheelt weer.

@BT: hoe is het nu met de bijwerkingen?
Mijn pijnlijke arm is nagenoeg weg. Vrijdagavond de vaccinatie gekregen, zaterdag best wel last, gisteren nog een beetje dus het trok bij mij wel weer snel weg. Man gelijktijdig gevaccineerd maar die had nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
@alcedo ben je in de overgang?

Hier gaat het mwah. Voel me gelukkig niet zo ziek als de vorige keer maar voel me ook niet top. Heb corona-gerelateerde klachten dus heb met de GGD overlegd en laat me toch voor de zekerheid testen. Ik acht de kans klein maar ik wil geen risico lopen. Oudklasgenoot van me voelde zich na de booster ook niet lekker en bleek dus corona te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
10-01-2022 09:13
@alcedo ben je in de overgang?

Hier gaat het mwah. Voel me gelukkig niet zo ziek als de vorige keer maar voel me ook niet top. Heb corona-gerelateerde klachten dus heb met de GGD overlegd en laat me toch voor de zekerheid testen. Ik acht de kans klein maar ik wil geen risico lopen. Oudklasgenoot van me voelde zich na de booster ook niet lekker en bleek dus corona te hebben.
Ik mag hopen van niet, op mijn leeftijd.

Vervelend dat je je toch niet lekker voelt. Ben je sowieso al vrij of moet je je nu ziek melden?
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
10-01-2022 09:20
Ik mag hopen van niet, op mijn leeftijd.

Vervelend dat je je toch niet lekker voelt. Ben je sowieso al vrij of moet je je nu ziek melden?
Snap ik.

Nee ik heb me ziek gemeld.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
10-01-2022 09:21
Snap ik.

Nee ik heb me ziek gemeld.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
10-01-2022 09:22
Sterkte!
Dank.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap BT!

Hier zou mijn wasdroger bezorgd worden. Dat is zojuist afgebeld want bezorger met coronaklachten en die moet dus te testen.
Nu komt de wasdroger woensdag. Hoop ik...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Ik heb vanmorgen gewerkt, thuis, en wil nu eigenlijk liefst naar bed, maar de bedoeling is dat ik naar het werk ga. Pff. ik heb op het werk wel gezegd dat ik aan wil zien wat lukt, maar nu gelijk wegblijven staat misschien toch raar. Net of ik het niet probeer. Probleem is misschien ook, dat ik me nooit helemaal fit voel, dus weet niet of ik nu wel of niet zieker ben dan anders. Klinkt misschien raar, maar na een griepje moet je ook altijd even weer conditie opbouwen. Misschien is dat het wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte BT

En bij mij is ook lang gezegd dat mijn nachtzweten vást de overgang was. Inmiddels ben ik ruim 10 jaar verder en word nog steeds ongesteld. Ik geloof niet meer in die hele overgang :nut:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-01-2022 11:29
Sterkte BT

En bij mij is ook lang gezegd dat mijn nachtzweten vást de overgang was. Inmiddels ben ik ruim 10 jaar verder en word nog steeds ongesteld. Ik geloof niet meer in die hele overgang :nut:
Volgens mijn moeder was zij 39 toen ze in de overgang kwam en daar zit ik qua leeftijd niet zo ver meer vanaf. Maar ik menstrueer sowieso niet, dus ik kan het niet controleren.
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
10-01-2022 19:53
Volgens mijn moeder was zij 39 toen ze in de overgang kwam en daar zit ik qua leeftijd niet zo ver meer vanaf. Maar ik menstrueer sowieso niet, dus ik kan het niet controleren.

tussen de overgang van mijn zus en mij zit een wereld van verschil, dus de invloed van hoe het met je moeder ging, is volgens mij ook minimaal. Ja, het kan net zo gaan, het kan ook totaal anders gaan. Zeker als het bijvoorbeeld in je vaders familie heel anders ging. (bij m'n zus ging het zoals bij m'n tante aan vaders kant, bijvoorbeeld)

Vandaag weer gewerkt. Moe en pijn. Had op den duur echt problemen met concentratie. Morgen zal het wel weer beter gaan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Het was vanmorgen glad, ik was op tijd en bedacht dan maar te gaan wandelen. Conclusie: voor m'n achillespees kon het best (daar lag m'n angst een beetje en ja, ik moet natuurlijk ook nog weer terug) maar m'n conditie is echt slecht @(
Ik liep de laatste 5 minuten voor m'n gevoel echt te duizelen en eenmaal op het werk heb ik even bij zitten komen. Voor een half uurtje wandelen. Erg hoor :(
Ondertussen was ik een boek aan het luisteren, waarin een teveel aan 'vrouwelijkheid' (schreeuwen bij een muis en oh help stof op de kast) me een beetje irriteerde. Ik hoop dat het verhaal nog leuk(er) gaat worden. Het gaat om De leesclub van Laura de Koning.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus vanmorgen naar het werk gewandeld, tussen de middag gewandeld en aan het eind van de dag weer naar huis. Mijn lichaam moet hier nog even weer aan wennen :nut: Mijn man lacht me nu uit als ik kreunend en steunend opsta. Maar.. de beweging is natuurlijk goed, dus ik ga kijken hoe vaak ik dit kan gaan doen en volhouden :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Top Dreamer!
Elke dag een beetje meer conditie.
Ik ben ook weer begonnen en ja ik moet het ook weer opbouwen.
Morgen ga ik kijken voor nieuwe wandelschoenen.
Ja kijken zelfs, in de stad zit ergens wat (geen winkel maar soort podo?) waar ze kijken welke het beste voor je voeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vandaag de uitvaart. Die was mooi. Wel een intensieve dag zo, aangezien het niet naast de deur was, maar wel fijn dat we erbij mochten zijn.
Gek om weer even met zoveel mensen bij elkaar te zijn maar iedereen ging goed met de maatregelen om.

Bij het weggaan nog even met iemand gesproken en die zei iets tegen me wat me wel heel erg raakte. Op een positieve manier dan. Het was wel mooi.

Gelukkig de rest van de week weinig drukte. Morgen nog wel een telefonische afspraak met het ziekenhuis maar verder alleen de fysio (en dat is wel welkom na vandaag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven