Gezondheid alle pijlers

maag/darm probleem...bacterie/virus hoe lang gaat dit duren?

25-03-2011 14:09 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds woensdagmiddag heb ik pijn in mijn maag. Als ik iets eet doet het heel erg pijn. Geen koorts, maar wel grieperig gevoel in de benen, vermoeide benen. Ontzettende diarree, alleen maar water (sorry voor de details) en kleine beetjes. Als ik lig gaat het wel aardig. Ga ik opstaan of drink of eet een beschuitje dan onwijs veel pijn.

Huisarts net gebeld. Kreeg stagaire aan de lijn. Tja... eindconclusie moet wel binnen 5 dagen over zijn bel anders maar terug.

Ik ken dit niet. Heb ooit een darmbacterie opgelopen op safari in Kenia (in de laatste week aan het strand) maar dat was toch anders. Die maagpijn/darmen dat is nieuw voor mij.

Bacterie/virus?.... heerst het? Meer mensen last?

Wat moet ik wel/niet eten? De een zegt alleen maar beschuit of iets, de ander roept gewoon normaal. Beschuitje met kaas doet al heel pijn.... ik weet het ff niet meer...

wie wel?
5 dagen terwijl je zo erg aan de diarree bent? en dan ook zoveel pijn? Ik zou denk ik nog een keer bellen en vragen of je vandaag nog langs kunt komen. Zeker met het oog op het weekend...
Gewoon bellen en zeggen dat je een afspraak EIST. Het is jouw lichaam en je betaalt er genoeg premie voor.

En anders ga je vanavond of morgen naar de huisartsenpost is het ziekenhuis, als het niet beter wordt. Dan wordt je ook wel geholpen. Gewoon op je strepen gaan staan hoor, als het niet meer gaat!
anoniem_119535 wijzigde dit bericht op 25-03-2011 14:23
Reden: toevoeging
% gewijzigd
ik lig nu op de bank met de laptop op schoot en dan gaat het wel weer even...

Moet veel drinken zei ze..... ik heb altijd dit soort dingen net voor het weekend... pfff

ik ga nu weer even slapen denk ik. Als ik over 1 uur nog zo'n pijn heb dan bel ik nog even snel. Ik kan toch vanmiddag niet meer terecht...
@lise30 Ik zou ook idd zorgen dat jouw huisarts hier even naar kijkt.

Ik vindt het niet normaal, dat je al vanaf woensdag pijn hebt met opstaan en eten etc en diarree..

Laat je alsjeblieft niet afscheepen door een stagaire!

Bellen...!!!
Ik zou me niet af laten schepen door een stagiere.
stagiaire is het eigenlijk..... had het fout...jij ook ;)
Okay, stagiaire.
Maar goed igg, @ TO echt bellen hoor, het is je gezondheid daar moet je geen risico mee lopen hoor! Bellen dus!
omeprazol vragen voor de maag en norit slikken om de bacterieen weg te krijgen
Ja maar ze zeggen ook weleens Norit stopt he,,, dan blijven de bacterieen er juist in( in je lichaam) dus ergens heeft diarree ook een functie het moet alleen niet telang duren.

Veel drinken TO
ORS?
quote:Butterfly14 schreef op 25 maart 2011 @ 14:53:

Ja maar ze zeggen ook weleens Norit stopt he,,, dan blijven de bacterieen er juist in( in je lichaam) dus ergens heeft diarree ook een functie het moet alleen niet telang duren.

Veel drinken TO

Norit stopt juist niet!

Norit is puur koolstof.

Imodium stopt en dat moet je idd beter niet slikken.
Norit stopt wel zeker! Een bekende bijwerking is obstipatie! Bij diarree kun je beter geen middel nemen dat stopt, om redenen die Butterfly noemt.

TO: Heb je aldoor buikpijn, dus ook als je niet op de wc zit en krampen van de diarree hebt? In dat geval zou ik de huisarts terugbellen en toch om een consult vragen.
Actieve kool wordt weleens gebruikt bij diarree. Er is echter geen gunstig effect van actieve kool bij diarree aangetoond. Het heeft geen direct effect op de diarree. Bij de zeer hoge doseringen, die worden gebruikt bij vergiftigingen, heeft het als bijwerking verstopping, maar niet bij de doseringen zoals gebruikt bij diarree. Meestal is het bij diarree voldoende om het vochtverlies tegen te gaan door voldoende te drinken. ORS is daarbij een goed hulpmiddel, vooral bij kinderen, omdat het ook het verlies aan zouten tegengaat.

In een enkel geval is het mogelijk de diarree te stoppen met het medicijn loperamide. Bedenk echter dat diarree meestal als doel heeft om schadelijke stoffen af te voeren.

Als de diarree gepaard gaat met bloed en slijm in de ontlasting en hoge koorts, moet u uw arts raadplegen. Dit kan wijzen op dysenterie, een darminfectie, waartegen de arts een antibioticum moet voorschrijven.
Dus TO heb je bloed bij de ontlasting...zoja dan kan dit duiden op een ontsteking...
Bij bloed meteen naar de EH!
Ja ligt eraan, bloed kan ook iets onschuldigs zijn zoals een aambei natuurlijk....
heb terug gebeld en mocht meteen komen.....

Ze heeft buik geluisterd en darmen gingen behoorlijk te keer. Verhaal aan gehoord en ze denkt toch dat het een darminfectie is. Maag/darmstelsel goed in de war. Of het een virus of bacterie is dat kunnen ze zo niet bepalen daarvoor moet het op kweek. Heb nu een kuurtje gekregen.

Net een groot glas water en de eerste pil er in gewerkt en dan hoor je die darmen toch weer tekeer gaan. Ik hoop dat het snel beter gaat. Moet twee pillen per dag, maar vanavond voor het slapen gaan neem ik die tweede ook maar. Kill and attack denk ik dan maar haha....

Zonder jullie reacties had ik denk ik niet teruggebeld.... dank jullie wel
ik had dacht ik wel af en toe bloed... maar ik heb niet steeds gekeken hoor... als je onderhand 3 x per uur op de pot zit dan weet ik het onderhand wel ;)

bah
@Lise30... Goed dat je gegaan bent, hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.

Gaat helemaal goed komen hoor, heb het ook een keer gehad.

Sterkte!
@lise30 ook ik had bloed erbij op een gegeven moment, leef nog steeds.

Gaat goed komen! neem wel trouw je pillen in he!
ja ga ik doen... dat bloed schrik niet meteen zo van....kan adertjes zijn of aambei.... mijn gaatje doet nu ook zo zeer en ik wil nu eerst weer opknappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven