Maagzweer
woensdag 23 augustus 2017 om 21:16
Ik kreeg antibiotica en daarna ging het snel over. Ik neem aan dat ze in het ziekenhuis wel onderzocht hebben of de maagzweer veroorzaakt wordt door de helicobacter bacterie? Als die het niet veroorzaakt, dan heeft antibiotica geen zin natuurlijk.
Verder zijn er algemene eet- en drinkadviezen (niet roken, geen alcohol, geen koolzuur, niet te vet, niet te scherp en meerdere kleine maaltijden op een dag in plaats van een grote). Koffie en thee verdroeg ik alleen als ik er melk bij deed.
Verder zijn er algemene eet- en drinkadviezen (niet roken, geen alcohol, geen koolzuur, niet te vet, niet te scherp en meerdere kleine maaltijden op een dag in plaats van een grote). Koffie en thee verdroeg ik alleen als ik er melk bij deed.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
dinsdag 5 september 2017 om 22:52
Yoghurt! Dat hield mij op de been en mijn huisarts vertelde me dat het maagzuur rustiger maakt. Ik was er twee weken zoet mee helaas. Omeprazol max dosis en sucralfaat. Had geen helicobacter. Pijn was vreselijk, kon wel janken en dan constante koppijn en slap gevoel van nauwelijks kunnen eten en drinken. 100ml yoghurt in minihapjes met een beetje suiker er door. Verder bouillontabletten en kleine slokjes daarvan nemen. Het waren lange weken en -7kg maar heb het overleefd
woensdag 6 september 2017 om 00:06
Ik heb, gelukkig alweer een tijdje geleden, enige jaren last gehad van zware maagzuuraanvallen (reflux/heartburn). Ik werd toen naast het proberen van maagzuurremmers (geloof dat ik het hele arsenaal de revue heb zien passeren) heel alert op wat ik at. Ik kwam er door ervaring en onderzoek achter dat vele voedingstoffen zuurproductie stimuleren of zelf 'zuur' zijn. Zuivelproducten ( milde kwark uitgezonderd) , koffie, thee, suikers, wit zetmeel, chocola, etc.
Melk leek in het begin te helpen maar de maagzuur kwam 2x zo hard terug. En ik vertrouwde die kalkachtige troep als Gaviscon, maalox, Zantac, Antagel etc. voor geen meter..
Maar milde kwark was voor mij een goede pijnstiller. En later leerde ik dat vezels, bv zemelen goed zijn om het maagzuur aan het werk te zetten. Op een gegeven moment nam ik overal een zakje zemelen mee naar toe... Zuuraanval, handje zemelen naar binnen... Dat hielp...
Tot ik na een paar jaar, van ups en downs, opeens bloed in m'n ontlasting had en toen de gevreesde gastroscopie niet meer kon vermijden...
De arts ontdekte een bloedend maagzweertje en... 6 littekens van eerdere maagzweren!!!
Bleek bacterie dus antibiotica, nooit meer last van gehad...
Melk leek in het begin te helpen maar de maagzuur kwam 2x zo hard terug. En ik vertrouwde die kalkachtige troep als Gaviscon, maalox, Zantac, Antagel etc. voor geen meter..
Maar milde kwark was voor mij een goede pijnstiller. En later leerde ik dat vezels, bv zemelen goed zijn om het maagzuur aan het werk te zetten. Op een gegeven moment nam ik overal een zakje zemelen mee naar toe... Zuuraanval, handje zemelen naar binnen... Dat hielp...
Tot ik na een paar jaar, van ups en downs, opeens bloed in m'n ontlasting had en toen de gevreesde gastroscopie niet meer kon vermijden...
De arts ontdekte een bloedend maagzweertje en... 6 littekens van eerdere maagzweren!!!
Bleek bacterie dus antibiotica, nooit meer last van gehad...
woensdag 6 september 2017 om 07:57
Bij mij was het over na een flinke kuur AB tegen heliobacter. Nooit meer last gehad, maar mijn maag is wel een zwakke plek (littekens), ik heb er wel sneller last van. Paar dagen slechter eten op vakantie wordt meteen afgestraft
Bij mij 20 jaar geleden en toen kreeg je de AB zonder onderzoek, omdat artsen zagen dat het zo vaak de oorzaak was.
Bij mij 20 jaar geleden en toen kreeg je de AB zonder onderzoek, omdat artsen zagen dat het zo vaak de oorzaak was.