Gezondheid alle pijlers

Medicatie afbouwen..Help! [Lege OP]

25-04-2025 11:04 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bericht svp verwijderen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-04-2025 07:41
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.61% gewijzigd
Flipflop schreef:
25-04-2025 21:40
Een professional die zich coach noemt.... ja ja...

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je een zorg "titel" hebt, je jezelf coach gaat noemen.

Heb je zijn of haar achtergrond gecheckt? Big register bijvoorbeeld?
Dit. Ik zou liever onder begeleiding van een echte arts afbouwen, iemand die verstand heeft van psychische aandoeningen. Een psychiater zorgt er over het algemeen echt wel voor dat de afbouw goed verloopt. Zo iemand heeft er namelijk jaren voor gestudeerd. Geneeskunde enzo.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Gray80 schreef:
25-04-2025 21:42
Sorry dat wist ik niet. Ik vraag ook niet om.medisch advies ik vraag of er meer mensen zijn diendit hebben meegemaakt.

psychiater kan ik nu nog niet fysiek bezoeken.
Ben naar huisarts gegaan omdat ik wilde afbouwen. Ik nam aan dat hij wel wist hoe dat moest. Toen ik me steeds ellendiger ben gaan voelen ben ik gaan zoeken naar een professionele afbouw coach. maar toen was het kwaad al geschied
Tegenwoordig kan er heel veel via (beeld)bellen. Regel een psychiater, of laat het iemand voor je regelen.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Ik ben nieuw hier en wil geen medisch advies maar hoopte op herkenning.
Ik zal het topic sluiten als ik dat zelf al kan doen.
Toch bedankt voor jullie reacties.
Gray80 schreef:
25-04-2025 21:46
Ik ben nieuw hier en wil geen medisch advies maar hoopte op herkenning.
Ik zal het topic sluiten als ik dat zelf al kan doen.
Toch bedankt voor jullie reacties.
Je kunt een topic niet sluiten.

En geloof me, er zitten tientallen (of meer) ervaringsdeskundigen op Viva. Ik ben er één van. En natuurlijk is er herkenning.

Maar ik stelde de vraag al eerder: wat heb je eraan. Het ENIGE goede advies is hier: regel een psychiater. Die heb jij namelijk nodig. Een arts, niet één of andere zelfbenoemde coach.

Sorry dat ik het zo hard zeg, maar je speelt op deze manier hoog spel met je gezondheid.
13th_Star schreef:
25-04-2025 21:50
Je kunt een topic niet sluiten.

En geloof me, er zitten tientallen (of meer) ervaringsdeskundigen op Viva. Ik ben er één van. En natuurlijk is er herkenning.

Maar ik stelde de vraag al eerder: wat heb je eraan. Het ENIGE goede advies is hier: regel een psychiater. Die heb jij namelijk nodig. Een arts, niet één of andere zelfbenoemde coach.

Sorry dat ik het zo hard zeg, maar je speelt op deze manier hoog spel met je gezondheid.
En met je gezin.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Kan je terug naar degene die je behandeld heeft voor je angstklachten?
Mwah, strikt genomen vraag je niet om medisch advies maar om ervaringen dus wat dat betreft mag het topic gewoon. Alleen is het natuurlijk tegenstrijdig om hier ervaringen te komen vragen en willen lezen terwijl je aangeeft dat je datzelfde niet wil doen op een forum over afbouwen (omdat je daar banger van wordt). Dat zegt mij dus dat het je niet zozeer om ervaringen gaat maar om geruststelling. En heel begrijpelijk dat je daarnaar zoekt maar dat moet je niet hier of op andere fora zoeken: zoek het bij je hulpverleners. Sterkte.
Moiren schreef:
25-04-2025 21:46
Tegenwoordig kan er heel veel via (beeld)bellen. Regel een psychiater, of laat het iemand voor je regelen.
Afbouwpoli in Amsterdam kan volledig digitaal als je dat wil.
Summertje schreef:
25-04-2025 22:10
Afbouwpoli in Amsterdam kan volledig digitaal als je dat wil.
Ik heb even de website gelezen, ik wist niet eens dat zoiets bestond! Klinkt echt interessant.
De afbouwpoli kan je nu direct mailen met je vragen, je hoeft geen cliënt van GGZ Ingeest te zijn en je hoeft nergens heen. Gewoon een mail sturen. Ze kunnen je adviseren.

https://www.ggzingeest.nl/afbouwpoli/

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven