Gezondheid alle pijlers

Meer met een griep(je)?

19-08-2025 21:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen vrijdag een heerlijke dag aan het strand gehad. Einde dag voelde ik dat mijn neus helemaal dicht ging zitten, en voelde ik lichte keelpijn opkomen.
Die nacht werd ik om 01:00 bibberend wakker, en die ochtend had ik 39 graden koorts.
Mega verkouden, keelpijn, oorpijn, hoesten, tranende ogen. Wat voelde ik me ellendig.
Vandaag voel ik me iets beter, maar nog steeds snotverkouden, en verhoging. En het vervelendst vind ik dat mijn verkoudheid altijd op mijn oor slaat. Zelfs bij een kleine verkoudheid. Steken, en ze zitten dicht waardoor ik aan één kant een piep hoor, en aan de andere kant m’n hartslag continue hoor. Oh wat word ik daar chagrijnig en onrustig van zeg, wát een naar gevoel.
Ik ben afgelopen winter helemaal niet ziek geweest, dus ik heb me al heel lang niet zo slecht gevoeld. Ik kan me er ook altijd slecht aan toegeven, en me heel erg opwinden om het feit dat ik me slecht voel. En bij het gevoel van koorts slaat een lichte paniek in, wil ik het wegstoppen, en dat het zo gauw mogelijk verdwijnt. Dit heeft z’n redenen natuurlijk, maar wat ben ik dan tegen mezelf in gevecht. Kortom, laat dit voorlopig weer even het laatste griepje of verkoudheidsvirus zijn.
Nog meer last van virussen/infecties oid? Ik heb om me heen al meerdere kennissen en familieleden gehoord die ook een aantal dagen koorts hebben gehad en flink verkouden zijn geweest.
Heb je niet iets van een zonnesteek opgelopen?
Hoeveel keelpijn heb je?

https://www.hln.be/gezondheid/het-versp ... ~a49d257e/
Beter om te proberen jezelf eraan over te geven. Thuis blijven, onder de dekens, sapje en theetje binnen handbereik. Een serie kijken, lezen, geregeld even weg doezelen.
Altijd vervelend als je je zo rot voelt, maar ertegen vechten maakt het erger, niet beter.
Beterschap!
Trien31 schreef:
19-08-2025 22:00
Dat zijn heel andere symptomen.
Pimpelmeesje87 schreef:
19-08-2025 22:01
Hoeveel keelpijn heb je?

Dat wilde ik ook zeggen. Ik heb al een tijdje keelpijn en vorige week was ik mijn reukvermogen kwijt. Aangezien twee collega’s positief testten op corona (zij hadden nog wel testen), ga ik er vanuit dat ik dat ook had. Niet thuis gebleven overigens, ik had alleen keelpijn, een dicht oor en kon niet meer ruiken :)
Zoonlief die na paar dagen strand vorige week weer gezellig aan het hoesten is. Gelukkig is dat het enige waar hij last van heeft, zag het al gebeuren begin van het schooljaar trappen wij zeker weer af met zwak ziek en misselijk..
KamilleT schreef:
19-08-2025 22:08
Dat wilde ik ook zeggen. Ik heb al een tijdje keelpijn en vorige week was ik mijn reukvermogen kwijt. Aangezien twee collega’s positief testten op corona (zij hadden nog wel testen), ga ik er vanuit dat ik dat ook had. Niet thuis gebleven overigens, ik had alleen keelpijn, een dicht oor en kon niet meer ruiken :)
Yep, vorige maand ook corona gehad. Flink ziek. 2 weken later noro.
Beterschap. Ik ben net een week ziek geweest en ik was niet de enige. Het was een griep light, voor mijn gevoel.
Yep, twee weken onder de pannen geweest, geen corona.
Trien31 schreef:
19-08-2025 22:00
Nee ik lig/zit altijd in de schaduw
Pimpelmeesje87 schreef:
19-08-2025 22:01
Hoeveel keelpijn heb je?

Ah, dat zou heel goed kunnen!
Flashy schreef:
19-08-2025 23:39
Yep, twee weken onder de pannen geweest, geen corona.
Jakkes 2 weken…
Oh ja hier ook al inmiddels drie weken aan het vechten tegen een verkoudheid. Eerst keelpijn en verhoging, daarna een week droge hoest en met momenten geen smaak en nu nog steeds verstopte neus en een dicht oor.

Misschien toch ook meer dan een verkoudheid? Het is in mijn geval mild, maar wel hardnekkig.
Skellar schreef:
20-08-2025 11:33
Oh ja hier ook al inmiddels drie weken aan het vechten tegen een verkoudheid. Eerst keelpijn en verhoging, daarna een week droge hoest en met momenten geen smaak en nu nog steeds verstopte neus en een dicht oor.

Misschien toch ook meer dan een verkoudheid? Het is in mijn geval mild, maar wel hardnekkig.
Zou goed de nieuwste zomercorona kunnen zijn.
Misschien als troost: ik heb een maand geleden mijn vierde griep overleefd en ben nu al 3,5 week aan het hoesten. Slechte weerstand door medicijnen, gelukkig maar tijdelijk.

Pre corona had ik eens in de 5 jaar een dikke griep. Post corona elk jaar en dit jaar dus de jackpot met 4 keer :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven