Gezondheid alle pijlers

Meniscus/ Lopen met krukken

08-08-2009 20:25 498 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

SInds 3 weken heb ik fikse problemen met mijn meniscus.

Mijn knie is 'op slot' geweest. Gelukkig is hij daarna wel weer 'uit het slot' geschoten, maar sindsdien heb ik er forse problemen mee. Ondertussen bij de orthopeed en fysio geweest. Er is een MRI gemaakt, waarvan ik de uitslag na het weekend hoor.

Sinds 3 weken geleden is het steeds slechter geworden, en lopen zonder krukken gaat helemaal niet meer. 's Avonds leg ik vaak een ijspak op mn knie omdat hij gloeit en zeer doet.

Na 3 weken op krukken hoop ik alleen nog maar dat de orthopeed er iets aan kan doen en dat hij me niet wegstuurt met: 'Het gaat wel weer over'..

Ook zou ik wel wat tips voor het lopen met krukken kunnen gebruiken, want je voelt je behoorlijk 'gehandicapt' als je in de keuken staat met je colaatje en 2 krukken en je eigenlijk geen idee hebt hoe je weer op de bank moet komen...
Ha Muis,

Wat waardeloos dat je zo beroerd bent van de pillen. Ik moet zeggen dat ik er al een beetje bang voor was toen ik las dat je Tramadol had gekregen, want ik weet dat ik er ook zo op reageer, maar ik hoopte dat het bij jou anders zou zijn.

En nu ook nog 5 (vijf!!) weken wachten voor je meer weet. Allemachtig, dat is toch bijna niet te doen! Sta je ook op de spoedlijst bij de MRI, voor als er iemand uitvalt?

Meisje, ik leef met je mee, en ik hoop dat je snel weer een beetje beter voelt. Ondertussen een heel dikke
Morning ladies,

Muis, wat balen allemaal voor je zeg!

AL die vervelend bijwerkingen... hopelijk went je lichaam er snel aan.

En dan ook nog 5 weken wachten! Ik zou er ook even moedeloos van worden. Je bent al zo lang aan het wachten... je verschuift steeds je grens... Maar goed, wel fijn dat het een MRI wordt, want dan wordt het misschien eindelijk eens goed duidelijk! (wat ik niet helemaal snap is dat verhaal dat hij niet kan overleggen met een radioloog uit een ander zkh, maar goed.. Snap ook wel dat ze het in eigen beheer willen houden).

Gaat de fysio in die tijd wel door? Of mag je stoppen, ook gezien je pijn? Lijkt mij ook niet dat je het moet gaan overbelasten...

Veel sterkte!

LM, wat fijn dat je je 1e stapjes zonder krukken hebt gelopen... dat is wel een mijlpaal! Ik zou idd ook wachten met werken hoor... eerst jijzelf, dan je werk!

Je mag al blij zijn als je je eigen boodschapjes weer kan doen ofzo, de rest volgt daarna...!

Hier weinig nieuws, dus ik ga ook niet in de herhaling vallen

Fijn weekend allemaal en Muis, hou je taai!!
Hey Suz en LM,

Bedankt voor jullie knuffels, ik kan ze goed gebruiken!

Ik voel me vandaag gelukkig ietsje beter, al heb ik wel bijna de hele dag in bed gelegen en zie ik er volgens Muisman nog steeds uit als een spook (....en bedankt voor het compliment...).

Ik merk dat de pijn nu redelijk goed onderdrukt wordt, maar dat mag ook wel met zo'n hoge dosis pijnstillers. Omdat ik eigenlijk nooit pijnstillers neem, komt zoveel ineens tegelijk erg hard aan, ook qua bijwerkingen.

Maar na zolang veel pijn te hebben gehad, voelt minder pijn nu wel erg fijn en neem ik de bijwerkingen maar even voor lief.

@ LM, hoe lang had jij last van de bijwerkingen? Een paar dagen of ben ik dan te optimistisch?

De volgende keer mag je me waarschuwen hoor! Ik had echt geen idee dat Tramadol zoveel vervelende bijwerkingen heeft.

Maandag ga ik meteen bellen voor de spoed/reservelijst, dat ben ik gisteren met alle beroerheid helemaal vergeten.

@ Suz, ik stop voorlopig met fysio.

De fysio heeft me de laatste 2-3 weken alleen maar meer pijn en meer klachten opgeleverd en de fysio vindt het nu ook beter om eerst de MRI af te wachten.

Ik vind het wel zonde van de spierkracht die ik inmiddels in mijn benen had opgebouwd, maar even geen gedoe aan mijn knietjes. Hopenlijk levert dat ook een beetje verbetering op.

Het MRI-verhaal snap ik ook niet hoor, een MRI = MRI toch? Wrs. willen ze de MRI inderdaad in eigen beheer houden.

Heb jij nog wel fysio of wordt dat nu langzaam afgebouwd?

Ik vind het ook heel moeilijk om nog 5 weken te moeten wachten op duidelijkheid en steeds als ik daaraan denk, zakt de moed me behoorlijk in de schoenen en moet ik echt mijn best doen om niet opnieuw te gaan huilen.

En uiteindelijk gaan deze 5 weken ook wel weer voorbij en moet ik er maar het beste van gaan proberen te maken, al zal dat niet heel makkelijk zijn.

Ik ga in elk geval niet nog 5 weken op de bank zitten dat trek ik niet.

De pijnvermindering wil ik de komende weken gaan gebruiken om weer wat mobieler te worden en leuke dingen te kunnen doen, al zal ik natuurlijk rustig aan en voorzichtig moeten doen. Geen grootse dingen hoor, maar weer zelf even naar de bibliotheek kunnen gaan, even winkelen, thuis kleine klus- en opruimdingen doen dat soort dingen. Het gevaar is dat als ik minder pijn voel ik ga overbelasten, maar de kwaal zal met pijnstillers niet genezen. Als ik straks stop met de pijnstillers wil ik niet met nog meer knie-ellende zitten.

Dames, nog een fijne avond en zondag!
Ha allemaal,

Muis hoe is het met je? Nog steeds een 'spook'? Hopelijk voel je je weer wat beter!

En heb je nog kunnen regelen dat je op de reservelijst staat?

Hopelijk lukt het idd nu je wat meer pijnvrij bent weer een beetje dingen te gaan doen, weer een beetje normale bezigheden zoals idd boodschappen doen... anders duren die 5 weken waars best lang... Maar idd wel oppassen dat je niet overbelast nu je geen pijn meer hebt. Moet natuurlijk niet verergeren!

Ik ben vandaag waar bij de fysio geweest. Aangezien het al een aantal weken stabiel is (of iig niet achteruit gaat) en zij niet het idee heeft dat zij nog veel kan doen om het herstel te versnellen, stoppen we voorlopig met de fysio. Volgens haar moeten bepaalde weefsels nu zelf herstellen en kan zij daar niet veel meer aan bijdragen, het heeft gewoon (daar zijn weer weer ) tijd nodig, moet nog wel 3 maanden rekenen.

Dus tja.. voelt wel raar, omdat ik nog steeds klachten heb, maar ik kan het ook wel weer snappen, had idd ook zelf zoiets van; wat levert het nog op, er veranderd niet veel.

Even kijken dus hoe het gaat, mocht het slechter gaan, dan kan ik weer terug komen.

Zoiezo moet ik over 2 weken weer naar de orthopeed, dus dan heb ik toch nog een soort controle-gevoel, of het idd een goede beslissing is.

Fijne avond allemaal!
Hey dames,

Ik had eerder vandaag al een bericht getypt en ineens was mijn tekst weg, heel vaag. Dus nu toch maar even opnieuw begonnen.

Eindelijk een iets positiever berichtje van mijn kant!

De pijnstillers werken goed en de pijn is heel erg verminderd. Ik voel nog heel goed dat het er zit en dat mijn kniepezen van binnen opgezwollen aanvoelen, maar de ergste pijn is er vanaf. Helemaal pijnvrij zal ik voorlopig niet zijn, maar ik ben hier al heel erg blij mee.

Ook de bijwerkingen zijn een stuk minder.

Wat wel een beetje vervelend is, is dat sinds ik met de pijnstillers begonnen ben mijn eetlust helemaal weg is en het eten niet meer smaakt. Zelfs chocola, chips en koekjes smaken me niet meer. Nou, dat heb ik nog nooit gehad hoor!

Ik kon daar in de bijwerkingen niks over vinden, beetje raar dus.

Ik ben vanmiddag meteen even de stad in geweest, ik moest er even eruit. Ik merk dat ik nog wel heel rustig aan en voorzichtig moet doen en daarna meteen weer op de bank moet om de knieen bij te laten komen, maar ik ben blij dat ik eindelijk weer even de deur uit kan. Duidelijk is wel dat een shopmarathon er voorlopig nog niet in zit :-)

Ik sta inmiddels ook op de reservelijst. Via via wordt ook nog gekeken of mijn MRI vervroegd kan worden, maar ik reken er niet al te veel op dat dat gaat lukken. Maar alles wat eventueel eerder kan dan 4 weken is meegenomen.

@ Suz, misschien is even rust van fysio en geen gedoe aan je knieen op dit moment wel beter. Je gaf eerder toch ook al aan dat na fysio de klachten en pijn juist erger werden.

Je kan in elk geval over 2 weken aan de orthopeed vragen hoe je nu het beste verder kan gaan. Tot die tijd geen fysio dan weet je meteen wat het effect is.

Het is inmiddels bedtijd geworden, welterusten allemaal!
Goedemorgen dames,

Hier ook weer even een update van het knieënfront.

De eindeloze oefeningen en fysio beginnen bij mij ook voorzichtig zijn vruchten af te werpen. Ik loop binnenshuis bijna zonder krukken, en merk dat ik ze veel minder nodig heb. Doe elke dag veel oefeningen en de fysio beult me drie keer per week af met training en fietsoefeningen etc. Gelukkig helpt het en merk ik dat ik mobieler word. (al zit hier ook een shopmarathon er niet in, gelukkig levert H&M ook aan huis.. )

Ik merk dat ik dingetjes in huis begin te doen, omdat het eindelijk weer kan, en dat is geweldig. Nu moet ik alleen nog langzaam leren vertrouwen dat de pijn niet terug komt en weer te leren steunen op mijn been/knie. Maar ook ik moet nog regelmatig uitpuffen op de bank. VOlgende week ga ik weer beginnen met rustig aan mijn werk op te pakken.

Muis, goed dat je op de reservelijst staat, en helemaal fijn dat de medicijnen aanslaan. Die bijwerkingen herken ik wel, ook al staan ze niet in de bijsluiter. Mss handig als je een paar kilootje kwijt wilt, anders zal je even op een andere manier moeten 'bijvoeden'

Ben je niet duizelig van die medicijnen?

Goed dat je even naar buiten bent gegaan, ik mis dat ook erg, even eruit. Dus ga ik vanmiddag even naar de bib. ;)

Suz, even geen fysio is ook wel lekker. Maar ik herken wel wat er gezegd word over het helen van weefsel e.d. Ortho had tegen mij ook gezegd dat het uiteindelijke volledige herstel wel eens 3 maanden zou kunnen duren. Rustig aan hoor!

Panienka, hoe gaat het met je? Ik hoop dat het een beetje goed gaat.

Fijne dag

LM
Hallo dames,

Ik lees hier een heel herkenbaar verhaal (voor mij), ik ben namelijk donderdag jl. geopereerd aan m'n meniscus en ben dus nog herstellende en aan huis gekluisterd.

Tot gister liep ik met twee krukken en nu (gelukkig) nog met 1 kruk, kan ik eindelijk weer een kopje koffie of glas water tillen!

Ik ben vanmorgen voor de eerste keer naar de fysio geweest en ik moet dus af en toe een rondje in de buurt gaan lopen.

@Lamessalina Ik kijk dus ook heel erg uit naar het moment dat ik thuis weer wat dingetjes kan gaan doen, ik voel me nu zo heel erg afhankelijk.
Hallo Kimm,Welkom bij het knieënclubje. Is de operatie goed gegaan? Hebben ze een stukje van je meniscus verwijderd? Fijn dat je al zo snel weer opknapt.

Ik ben net boodschapjes wezen doen met 1 kruk (!!) Yeeeiiihaaa!

Ook meteen even de bib gedaan, en het is zo heerlijk om gewoon met een tas in je hand weer naar buiten te kunnen 'lopen' ..

(Oke, ben wel kapot nu, maar dat heb ik er graag voor over!)

Muis, neem jij beide krukken mee als je een boodschap gaat doen?
Ha allemaal,

Kimm, welkom! Dat je nu al met 1 kruk loopt is wel snel & fijn!

Muis, fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat, dan de pijnstillers zijn werk doen en de bijwerkingen verminderen!

Nu hopen dat die MRI idd eerder plaats kan vinden... maar op deze manier is het iig wat beter vol te houden lijkt mij.

LM, klinkt goed, je bent lekker bezig!

Fijn is dat he, als je weer een hand vrij hebt! Dat je tenminste iets makkelijker je portomonee kan pakken, je tas open kan maken etc.

Jullie hebben helemaal gelijk hoor dat even geen fysio prima is. Moet meteen denken aan mijn werk, dan geef ik die kinderen ook een pauze vd behandeling, en vaak gaat het daarna ineens een stuk beter! LM, jij hoorde dus 3 maanden voor die weefsels hersteld zijn, mijn fysio had het zelfs over 6 (!!). Want 3 maanden ben ik nu al verder... (tijd gaat snel!).

Dus ik ga het iig tot januari afwachten nu.. hopelijk gaat het daarna weer behoorlijk oke! Stiekem hoop ik dat het zo goed gaat dat ik kan gaan wintersporten, aangezien mijn zomervakantie er ook aan is gegaan, maar ik vrees toch dat dat nog niet zo'n goed plan is binnen het 1e jaar...

(gelukkig ben ik niet ongeduldig haha )

Fijne dag!
Hey allemaal,

Goed nieuws, via via is geregeld dat morgen (!!!) terecht kan voor een MRI. De afspraak met de orthopeed is vervroegd naar 19 oktober. Helaas heeft de orthopeed maar op 2 dagen per week poli en tot 19 oktober zit het spreekuur helemaal vol. Wel kan ik op de dagen dat hij spreekuur heeft 's ochtends bellen of er iemand afgezegd heeft en dan kunnen ze me eventueel ertussen zetten. Dus dat ga ik zeker proberen.

Dus ipv van 5 weken nu "nog maar" 3 weken wachten tot ik duidelijkheid heb. Ik ben er erg blij mee dat het gelukt is om dit zo te regelen.

Ondanks dit goede nieuws en dat ik door de pijnstillers weinig pijn heb, zit ik toch een beetje in een dip. Ik zie erg op tegen alles wat nog komen gaat. Als ik de uitslag krijg dan zit ik inmiddels 4 maanden thuis en dan moet ik nog gaan beginnen aan herstel/revalidatie die ook nog eens maanden gaat duren. In het geval dat ik geopereerd moet worden dan ben ik nog veeeeeel langer aan het revalideren.

Het vele thuis zitten breekt me nu al heel erg op, wat moet dat worden als ik nog maaaaaaanden thuis zit.

Daarbij krijg ik in mijn omgeving veel vervelende reacties op de hoge dosis tramadol die ik nodig heb tegen de pijn. Iedereen schrikt ervan en snapt niet dat ik uberhaupt deze "rommel" neem. Ik zou de tramadol liever ook niet nemen en ik wil ook snel proberen om wat minder te nemen en kijken hoe dat gaat. Maar de tramadol zorgt er wel voor dat ik na 3 maanden eindelijk minder pijn heb en daardoor wat meer kan dan alleen maar thuis op de bank zitten, maar dat snapt blijkbaar niemand.

@ Kimm, welkom!

Heb je al lang knieklachten of ben je vrij snel nadat de klachten begonnen geopereerd? Wat goed dat je zo snel na je operatie al weer wat meer kan!

@ LM, wat fijn dat je nu grote stappen vooruit maakt en merkt dat je steeds meer de gewone dagelijkse dingen weer zelf kan doen.

3x per week fysio is inderdaad behoorlijk intensief, maar als je resultaat merkt dan motiveert dat wel om door te ploeteren!

Wat betreft de bijwerkingen, ik ben alleen de eerste dagen heel erg duizelig geweest, maar dat is helemaal over. Op mijn eetlust en smaak na, heb ik verder geen last meer van bijwerkingen.

@ Suz, misschien is het een idee om de wintersportvakantie pas zo laat mogelijk te plannen, pas in maart/april ipv januari. Dan heb je nog wat extra hersteltijd.

Of anders boek je een winterzonvakantie. Heerlijk midden in de winter naar de zon!
@ Panienka, vergeet ik jou helemaal.

Ik hoop dat alles goed met je gaat, zowel met je knie als ook de andere dingen die je bezighouden.
.
Hai dames,

Hier even een minder goed berichtje. Ben vanochtend weer door mn knie gegaan, door de verrekte kruisband klapte ik achteruit erdoorheen. Ik had al wel eerder instabiliteit gehad zo, maar nog niet zo erg. Ik zat zowat op de grond van de pijn! Later op de dag werd mn knie weer dik, rood/blauw en pijnlijk. Geprobeerd fysio te bellen, maar die kreeg ik niet te pakken. Op aandringen van vriend toen de ortho gebeld, die was er niet maar wel een vervangende ortho, en die heeft me even te woord gestaan. Kort en goed; Ik moet weer op de bank met mn been omhoog. Ze zei; je bent gewoon weer een stap terug. Nu moet ik eerst weer een paar dagen rusten en de zwelling laten zakken. Mocht het na het weekend niet minder zijn, dan moet ik weer bellen en dan kan ik eerder bij de poli terecht.

Al met al...pffffff....

Ik ben ontzettend gefrustreerd. Het ging zó goed, en nu weer een heel stuk terug!

Muis, wat fijn om te horen dat je eerder terecht kan voor de MRI! Ik leef met je mee over je revalidatietijd, bij mij gaat het dus ook niet zo snel, dus ik herken je frustratie.

Panienka, burn out is geen kattepis, pas goed op jezelf meisje.

hug

LM
LM, wat balen! Deed je iets bijzonders of gebeurde het ineens?

Goed dat je meteen gebeld hebt ook. Wel balen hoor, je ging net zo lekker. Nou, weer even rustig aan, hopelijk hersteld het zich snel!

Muis wat fijn dat je morgen al de MRI hebt!! Succes!

Jammer dat je omgeving de pijnstillers "afkeurt", net alsof je het voor je lol slikt! Denk maar zo; zij weten niet waar ze over praten, zij voelen je pijn niet (ik ook niet, maar als ik je verhalen zo lees lijkt het mij helemaal logisch toch).

Panienka, burn out is ook niet fijn... Sterkte!!
Hoi allemaal,

@ LM, jemig wat ontzettend balen en rot voor je!

Als ik het alleen al lees, krijg ik al kippevel. Laat staan wat jij dan voor pijn gevoeld moet hebben.

Ben je eindelijk op de goede weg en dan patsboem gebeurt dit opeens. Zoiets verwacht je ook niet toch?!

Ik duim voor je dat het "meevalt" en het met slechts een paar dagen op de bank beter gaat en je niet weer terug hoeft naar het ziekenhuis maandag. Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen! En zeker als je dan ook nog eens geen kant op kunt om je even af te reageren dan voel je je helemaal dubbel zo gefrustreert.

Een dikke knuffel voor jou!

@ Panienka, doe rustig aan en denk nu even alleen aan jezelf! Als je merkt dat dingen niet gaan, dan ook niet doen! En zeker niet gaan werken als het nog niet gaat. 2 weken is wel erg kort om de batterij weer op te laden en je energie weer terug te krijgen. Je kunt beter nu even de tijd nemen om straks erger te voorkomen.

Een energieshot voor jou!

Ik ga zo lekker slapen, alvast welterusten allemaal!
Hallo dames,

hier een meelezer en iemand die in een soortgelijk schuitje zit....

Ik ben afgelopen maart aan mn knie geopereerd hier in een streekziekenhuis en wacht nu op een oproep voor een nieuwe operatie in Nijmegen.

Heel vervelend allemaal en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt

.

Als jullie het goed vinden wil ik hier zo nu en dan wel mee schrijven.

Groetjes, Es
.
Hey allemaal,

De MRI is gemaakt en nu maar duimen voor een gunstige uitslag en dat e.e.a. eenvoudig te verhelpen is en een ingrijpende operatie me bespaard zal blijven.

Ik heb vandaag een rustig dagje, vanavond gaan we naar Ikea keukens kijken. Dus nu even de knieen sparen om vanavond het rondje Ikea te kunnen maken.

@ Escribo, welkom bij de knieenclub! Natuurlijk vinden we het goed als je mee komt schrijven. Hoewel we allemaal ander klachten hebben en de één al wat verder is in het herstel dan de ander proberen we elkaar door de knie-ellende heen te slepen. Je kan hier in elk geval al je ups en downs kwijt.

Ik ben net als Panienka benieuwd naar het hoe, wat en waarom van jouw knieen.

Uit je bericht maak ik op dat de eerste operatie mislukt is, dat is inderdaad ontzettend balen. Heb je al uitzicht op een operatiedatum in Nijmegen?

@ LM, gaat het een beetje? Heb je de fysio nog kunnen bereiken?

@ Suz, ik moet me er inderdaad niks van aantrekken wat mijn omgeving ervan vindt hoor. Maar ik heb het gevoel dat ik me steeds opnieuw moet verdedigen. Ach, dat moet ik gewoon niet meer doen.

@ Panienka, wauw wat een super mooie foto's!

Doe je dat als hobby of ben je ook als professional in te huren? Ik weet niet wat voor werk je nu doet, maar kun je niet iets met fotografie gaan doen.

Ben je al wel zoekende naar een andere baan of nog niet?

Neem de komende 2 weken in elk geval lekker de tijd voor jezelf. Ga er lekker met je camera op uit mooie plaatjes schieten!
Hey allemaal,

Dank voor al jullie goede wensen voor iedereen.

Hier gaat het matig. Knie is iets minder dik dan gister. Vanochtend fysio gesproken, ik mag geen oefeningen doen, en morgen komt hij op huisbezoek om de knie te bekijken.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om weer op de bank te gaan zitten, blijf toch een beetje rondscharrelen, en dat terwijl ik weet dat het niet goed is. Maar alles kost weer zoooooooooo veel tijd. :(

@Muis, Ik ga voor je duimen dat de uitslag iets is waardoor ze met iets kleins je helemaal er bovenop kunnen helpen. Doe rustig aan, ook in de Ikea. (kan je daar geen rolstoel lenen?)

@ Panienka, ik sluit me aan bij Muis, leuk om te zien wat voor moois je maakt.

@Escribo. UIteraard mag je meeschrijven, hoef je niet eens te vragen! Welkom zou ik zeggen. (al had ik je liever welkom geheten op het topic: "Ik eet wat ik wil en kom geen gram aan".. )

Ook ik ben benieuwd hoe het knieën verhaal bij jou in elkaar zit.

Ik ga weer op de bank ladies, tot later.

LM
"Escribo, wat voor operatie? En waarom nu in Nijmegen?"

Toen ik voor het eerst bij de orthopeed kwam zei hij dat het de meniscus was en dat het een (kijk)operatie ging worden. Toen bleek dat hij een wachtlijst had van 3 maanden heb ik gevraagd of het niet eerder kon. Dat kon maar dan door een collega van hem. Prima, er van uitgaande natuurlijk dat het allemaal artsen zijn. Dus vanaf het begon tot de operatie ging het heel snel in totaal 7 weken.

Toen ik bij kwam kwam de orthopeed die me geopereerd had bij me en zei 'ik heb goed en slecht bericht voor je". het goede bericht: de meniscus mankeerde niets aan. Het slechte bericht: de hele knie was van binnen ontstoken. Ik moest wat krukken betreft eerst met 2 en dat doen zolang de knie het zelf aangaf, ging het beter dan met één tot het dus beter ging.

Maar... na zeven weken pas weer voor controle en hij en ik waren niet tevreden. Nog vocht in de knie en ik kon gewoon niet normaal lopen . Nog maar eens aanzien en over vier weken terug komen. Helaas werd het niet beter...

Dus leek het hem beter dat de Reumatoloog er naar zou gaan kijken. (Het begon half januari en inmiddels zaten we achter in mei). De Reumatoloog bleek een wachttijd van ook 3 maanden te hebben. Heel verschrikkelijk allemaal. Toen samen met de bedrijfsarts overlegt dat dit zo niet langer kon, en heeft hij Nijmegen ingeschakeld.

Daar kon ik begin augustus terecht. Eerst onderzoek, en ook deze orthopeed dacht gelijk aan de meniscus. Daarna foto's gemaakt en een week later een MRI. Daar zou ik twee weken later bericht van krijgen maar na drie dagen werd ik al gebeld.

Uitslag: de buitenmeniscus was helemaal gescheurd en de binnenmeniscus zat een scheurtje maar dat was niet helemaal goed te zien er zat in ieder geval iets wat er niet hoorde. Conclusie: operatie.

Heel vervelend.... ook deze arts heeft een wachtlijst van 3 maanden en zou ik half november aan de beurt zijn! Weer de bedrijfsarts die bemiddeld heeft en kreeg ik van de week bericht dat het waarschijnlijk half oktober gaat worden maar dan wel weer door een andere arts.

Echt om gek van te worden, want al met al straks met operatie en revalidatie ben ik bijna een jaar verder! En in al die tijd niet mn eigen werk mogen doen! Op het moment loop ik alweer 2 weken met krukken, doordat ik te lang niet goed heb kunnen lopen er een peesontsteking aan mn enkel bij kreeg.

Sorry, heel verhaal geworden....

Groetjes, Es
Natuurlijk nog bedankt voor jullie welkom !
.
Goedeavond allemaal,

Ik ben vandaag opnieuw ontzettend misselijk en spugen en heb de hele dag in bed gelegen.

Ik ga maandag de HA even bellen wat te doen met het gebrek aan eetlust. Ik kan op dit moment hele dagen zonder eten zonder honger te krijgen en dat lijkt me ook niet goed. In normale doen, heb ik eigenlijk altijd trek en kan ik geen enkele maaltijd overslaan want dan val ik om of begint mijn maag hard te knorren.

Ik probeer wel kleine beetjes te eten, maar dan word ik meteen misselijk en moet ik grote moeite doen om mijn eten binnen te houden.

We zijn gisteravond bij Ikea erg goed geslaagd voor onze keuken!

Ben helemaal blij met wat we allemaal uitgezocht hebben (na lang twijfelen, vergelijken, wikken en wegen): nieuwe deurtjes (wit met een streepjesmotief), massief eiken houten werkbladen, een witte keramieke spoelbak en een roestvrijstale inbouwoven en inbouwmagnetron.

Als iemand nog interesse heeft in een klein oventje, combimagnetron of een koelkast tafelmodel (alles los, geen inbouw) laat het maar weten. Ik hoef er niks voor te hebben, ben al lang blij als een ander er weer plezier van heeft.

De kleinere dingen die we nog nodig hebben, komen later wel.

Levertijd is helaas 4-5 weken, jammer want ik had Muisman het liefste meteen aan het werk gezet

Ook mijn knieen konden het goed volhouden. Mijn kniepezen waren wel wat gevoelig en voelden oververmoeid toen we naar huis gingen, maar geen pijn gehad. Dankzij de pijnstillers kan ik weer heel goed lopen, maar moet nu wel uitkijken dat ik mezelf niet ga overschatten en overbelasten.

@ LM, heeft de fysio vandaag nog iets voor je kunnen doen?

@ Escribo, jemig wat een verhaal zeg!

Ik vind het echt heel kwalijk dat de arts tijdens de kijkoperatie de meniscusproblemen over het hoofd heeft gezien en een hele foute diagnose gesteld heeft. Wat een miskleun!

Heb je daar verder nog iets mee gedaan of een klacht ingediend?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je inmiddels ontzettend de balen hebt en gefrustreerd bent. En dan ook nog die ellenlange wachttijden. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is ook nog een peesontsteking aan je enkel, daar zul je wrs. voorlopig ook nog niet vanaf zijn.

Wel heel fijn dat de bedrijfsarts er toch een beetje vaart achter probeert te zetten.

Ik hoop dat je snel te horen krijgt waneer je operatie gepland staat, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

Heb je ook veel pijn of valt dat mee?

En red je je een beetje?

@ Panienka, probeer je niet druk te maken dat je de arbo-controleur gemist hebt. Je hoort er wrs. nooit meer iets over. Met een burn out is het juist goed dat je buitenshuis even je gedachten gaat verzetten en niet de hele dag binnen blijft zitten.

Wacht gewoon even de oproep van de arbo-arts af en leg dan uit hoe je je voelt en wat er aan de hand is. Je zal echt niet meteen weer aan het werk gezet worden.

Weet je baas/werkgever trouwens wat er aan de hand is?

Ik hoop dat je je snel weer iets beter zal voelen en wat meer energie krijgt.

Heb je nog wat leuke dingen/uitstapjes in het vooruitzicht?

Ik zal je zeker als fotograaf aanbevelen als ik hoor dat iemand

een fotograaf nodig heeft!

Ik heb op dit moment geen fotograaf nodig, maar je weet maar nooit.

@ Suz, gaat met jou ook alles goed? En hoe voelt je knie nu je even met fysio gestopt bent?

Dames, fijn weekend allemaal!
Ha ladies,

De fysio is vanochtend bij me langs geweest en die schrok wel een beetje van hoe mn knie nu was. Te meer omdat ik hem niet meer helemaal kan strekken en hij nog steeds dik is. Hij zegt/hoopt dat ik nu niet mijn kruisbanden volledig heb gescheurd, of dat mijn kniekapsel is gescheurd. Ik mag nu even helemaal niets meer, op de bank met mijn been omhoog om het vocht eruit te laten gaan. Ik mag een half uurtje ofzo achter mn pc maar dan moet ik mn bank weer op met mn been omhoog. Ook ben ik weer terug naar 2 krukken of mijn rolstoeltje. Tevens wil hij dat ik maandag sowieso de ortho weer bel om mijn afspraak te vervroegen, want hij vindt het er gewoon niet goed uitzien.

Al met al een behoorlijke terugslag dus. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er even helemaal doorheen zit. (letterlijk ook nog geloof ik..).

Ik heb mn baas gesproken en die leeft mee, maar ja, ik mag nu zeker voorlopig nog niet aan het werk.

Enfin, ik hoef niet uit te leggen dat ik baal en behoorlijk gefrustreerd ben ondertussen.

@Muis, ik weet mss wel iemand die in je oude keukenapparatuur geinteresseerd is, ik zal je even mailen.

Wel fijn dat de pijn nu minder is, al heb je zoveel last van bijwerkingen van die pillen, maar pas wel op dat je niet te veel doet omdat je niet meer zo;n pijn voelt, want dat zet je dan nog verder terug.

@ Escribo, ik sluit me even aan bij de andere posters over je verhaal, weet je al wat meer?

@Panienka, ik heb een paar jaar terug ook een stevige burnout gehad, pas goed op jezelf, ook dit heeft echt even tijd nodig.

@ Suz, hanging in there?

Nou, goed weekend allemaal.

LM
Hallo dames,

@panienka: Schitterende foto's! Doe je dat als hobby? En wat voor camera heb je?

Escribo, wat een ontzettende misser van de eerste arts! Heb je dat aangekaart bij arbo-arts, eerste orthopeed en degene die je geopereerd heeft?

De arbo-arts weet alles! Hij en iedereen van mn werk weten hoe of wat. Ik heb als ik kon gewerkt, zij het vervangend werk. Ze zagen aan mn lopen hoe of wat en en hebben me zelfs al eens naar huis gestuurd, omdat ze zagen dat ik veel pijn had . Samen hebben we tot nu toe ook alles gedaan om het zo goed mogelijk te regelen. Gelukkig dat dat dit zo is, want ik heb ook vele momenten gehad dat ik het niet meer zag zitten...

De eerste orthopeed heb ik niet meer gezien. Er wordt nu gezegd dat de ontsteking zo erg was dat het niet te zien geweest zou zijn. De Reumatoloog sluit zelfs reuma niet uit, gezien het beeld wat hij had gezien.... maar daar denk ik verder niet aan, ik kijk uit naar de operatie en het herstel!

En die eerste orthopeed had het echt goed met me voor daar twijfel ik niet aan.

Echt balen trouwens dat je juist bezoek van de arbo-dienst krijgt als je dan net niet thuis bent! Ik heb er veel aan, hij doet ook echt veel voor me, gelukkig!

@Muis: Was dit de eerst ekeer dat er een MRI van je knie gemaakt is? Komt dat misselijk zijn van de zware pijnstillers?

@LM: Ik merk dat ik het moeilijk vind om weer op de bank te gaan zitten, blijf toch een beetje rondscharrelen, en dat terwijl ik weet dat het niet goed is. Maar alles kost weer zoooooooooo veel tijd. :(

Hier kan ik me zo in vinden.... de tijd, de rust die je voor je knie zou moeten nemen maar juist van binnen er zo onrustig door bent.!

Ik kan nu dus helemaal niet naar mn werk, omdat ik ook geen auto meer kan rijden ... Heb ook al periodes thuis gewerkt en had ik nu ook aangegeven dat ik dat zou willen maar tot op heden niets gekregen. Moet eerlijk zeggen dat ik het nu wel even fijn vind zo, want dingen die je nog kan en doet kosten me al zo verschrikkelijk veel energie, dat ik nog aan weinig dingen puf heb.

Ik wil me niet meer boos maken, of wat ook. Mankeerde niet veel aan of ik werd er overspannen bij. Wat zelfs de huisarts zich kon voorstellen. Ik moet me maar bij de situatie neer leggen zoals het is. Juist door dat ik steeds maar wilde werken, werkte ik me zelf tegen. Mmm beetje moeilijk omschreven denk ik maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Het is alweer veel te lang geworden allemaal.... maar waar ik dan nog wel nieuwschierig naar ben hoe het bij jullie nu begon.

Groetjes, en fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven