Gezondheid alle pijlers

menstruatie en stoelgang

02-09-2010 11:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen Ik heb een vraagje voor jullie, het is misschien een vreemde vraag maar hoe is jullie stoelgang een week voor de menstruatie? Is het normaal dat je stoelgang dan een beetje stilstaat? En is er wat aan te doen? Ik ben slank maar ik krijg dan echt een opgeblazen en bol buikje, dat staat lelijk en voelt ook niet goed Iemand tips?
Ja dat kan invloed hebben op elkaar..

En een beetje een bolle buik is toch niet meteen lelijk..?
Ja, heb ik ook. Een beetje opgeblazen. Niet geheel raar omdat je baarmoeder wat kantelt om zich 'klaar' te maken voor de menstruatie. Hierdoor duwt het andere organen iets naar buiten.
Nee echt?
oh en eet veel vezels en drink veel water.. ga een half uurtje hardlopen.. dat werkt voor mij altijd
That's all?? (geen huilbuien, ranzige details of slaande ruzie?)

Maak je niet druk. Da's heel normaal.
Ik ga juist aan de schijterij als ik ongesteld ben, dan zit ik tien keer per dag op de wc, dus en buikkrampen en darmkrampen.

Dus helaas ik kan niet met je meepraten.

Misschien voldoende water drinken en vezels eten als je ongesteld moet worden?
quote:Teigetje29 schreef op 02 september 2010 @ 11:40:

Ik ga juist aan de schijterij als ik ongesteld ben, dan zit ik tien keer per dag op de wc, dus en buikkrampen en darmkrampen.

Dus helaas ik kan niet met je meepraten.

Misschien voldoende water drinken en vezels eten als je ongesteld moet worden?Same here. Dus geen tips.
Yep, hoort erbij voor mij. Ach, des te lekkerder als het weer wel kan Kun je niet regelen dat je een week voor je ongesteld wordt steeds ergens heel zenuwachtig over bent?
Haha, ja that's all Ik heb verder weinig last, geen pijntjes of huilbuien enzo dus misschien mag ik me wel gelukkig prijzen :D Ik vroeg me af of het wel normaal is dat m'n stoelgang ineens moeilijk gaat doen, ik zie het namelijk niet bij m'n vriendinnen terwijl ik me echt heel bol en opgeblazen voel in die dagen. Maar misschien maak ik me wel druk om niks inderdaad
Ik heb ook het omgekeerde, normaal moet ik altijd netjes 1 keer per dag poepen, maar tijdens mijn menstruatie minimaal drie keer, gelukkig wel zonder buikkrampen en andere ellende.
ja ik heb ook altijd een trage stoelgang in die periode extra fruit eten helpt bij mij enigzins en tomaten enzo maar het blijft een trage bende

ook het bolle buikje is herkenbaar maar tja dat het wat minder mooi staat is waar maar niet egt een drama (voor mij dan)

En veel pissen die week ervoor haha wat een verhaaltje en onderwerp lol
quote:Kamille schreef op 02 september 2010 @ 11:45:

[...]

Same here. Dus geen tips.Hier nog zo eentje.
Bij mij het tegenovergestelde dus. Niets om je zorgen te maken.
Ik herken 't. Geen week van te voren (gelukkig), maar wel een dag of 2/3.
heb ik ook, ik hou ook vocht vast, kom dus 2 kilo aan, voel me lelijk en dik en idd opgeblazen.

Dus heel herkenbaar.

Iedere vrouw is weer anders, dus de 1 reageert er anders op dan de ander.
Ik up dit topic even.

Sinds 2/3 maanden heb ik de eerste 2 dagen van m'n menstruatie ontzettend veel moeite met poepen. Het doet ontzettend veel pijn (zit echt letterlijk bijna te janken op de wc). Ik kan bijna niet persen, en de ontlasting is ook heel hard, terwijl dat normaal gesproken toch niet het geval is.

Iemand die deze klachten herkent?
quote:pimpelmeesje67 schreef op 27 februari 2011 @ 13:12:

Ik up dit topic even.

Sinds 2/3 maanden heb ik de eerste 2 dagen van m'n menstruatie ontzettend veel moeite met poepen. Het doet ontzettend veel pijn (zit echt letterlijk bijna te janken op de wc).Dit herken ik wel, en ik snap ook niet hoe het komt. Het zijn enorm scherpe pijnscheuten of zo, maar ik heb het alleen als mijn menstruatie fel is (dus best vaak maar niet altijd)
Ik heb vooral tijdens de menstruatie last van obstipatie, bol buikje en ook lucht in mn darmen. Die scherpe pijnscheuten herken ik zo nu en dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven