Gezondheid alle pijlers

Menstruatie, is dit normaal?

08-09-2013 19:14 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden ben ik gestopt met de pil, omdat mijn man en ik een kinderwens hebben. Toen ik de pil slikte had ik tijdens de menstruatie wel wat buikpijn, maar met een paracetamol was dat prima te doen. Nu is dat anders en het lijkt steeds erger te worden. Ik heb verschrikkelijk veel pijn de eerste twee dagen (vooral 's nachts). Paracetamol en ibuprofen helpen niet, ook niet als ik er meerdere tegelijk neem. Voorheen hielp diclofenac (50 mg was goed voor 6/7 uren pijnvrij), maar dat helpt de afgelopen twee maanden niet goed meer. Alleen als ik meer dan 100 mg per keer neem, maar dat is echt niet gezond voor mijn maag. Naast de pijn heb ik ook redelijk veel bloedverlies en moet ik de eerste twee dagen om de 2 á 3 uur de tampon verwisselen. Door de pijn slaap ik 's nachts bijna niet en heb soms ook last van diarree hierdoor.

Mijn vraag is of dit normaal is, of is dit iets waarmee ik naar de huisarts moet gaan? Ik ben er helemaal klaar mee om 's nachts wakker te liggen en mezelf de dag erna ziek te voelen.
Aleve feminax al geprobeerd? Die anderen helpen ook niet bij mij.

En breng n bezoekje aan je ha.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ga ik proberen, bedankt!
Celzout nr. 7 helpt goed bij menstruatiepijn. 7 tabletjes oplossen in heet water en dat rustig drinken.
Ik had hetzelfde, daarna zwanger geworden en na de zwangerschap weer aan de pil gegaan en geen last meer.

Nu ben ik toevallig vandaag weer gestopt met de pil ivm kinderwens dus ik ben benieuwd of ik die klachten weer zal hebben
Dat bloedverlies klinkt me redelijk normaal in de oren, sinds mijn laatste bevalling moet ik de eerste drie dagen aan driedubbele beveiliging doen om niet ieder uur zwaar door te lekken. Diezelfde eerste drie dagen moet ik ook veel vaker poepen dan normaal, dus dat komt ook al niet echt raar op me over. Ik wijt het altijd maar aan de krampjes.

Maar pijn die zo erg is dat zelfs diclofenac niet meer helpt zou me toch wel zorgen baren. Bij mijn weten wordt diclofenac voorgeschreven bij gebroken benen en vreselijke rugklachten en zo, maar daar kan ik naast zitten natuurlijk. In ieder geval zou ik voor die pijn toch maar eens een dokter consulteren.
Bij mij hielpen pijnstillers trouwens wel hoor, paracetamol maar herken het dat je pijn hebt de eerste dagen, dat had ik eerder dus niet
M.i. maar 1 advies: naar de dokter!
Ik vind het erg heftig klinken. Het probleem bij menstruatieklachten is vaak dat artsen het niet al te serieus nemen, en je soms wel een antwoord krijgt als: "Ja, dat hoort erbij he". Terwijl dat dus niet zo is. Kramp ed okee, maar zulke heftige pijn zou ik wel even laten checken. Ikzelf lees me altijd in voor een huisartsbezoek en stel dan wat mogelijke diagnoses voor om hem op weg te helpen. Al 2x vol in de roos bij met diagnosevoorstel (en daardoor ook goede verwijzing gekregen), waar hij zelf dus niet aan had gedacht. Bijv. endometriose is een ziektebeeld waarbij je ernstige menstruatiepijn kunt hebben, en wat gemiddeld pas 12 jaar na de eerste klachten gediagnosticeerd wordt omdat artsen het vaak wegwapperen. Ik zou dit dan bijv. wel willen laten uitsluiten.
Het klinkt eerlijk gezegd als een normale menstruatie van mij.

Ik heb de eerste dagen erg buik en rugpijn, kan amper werken. (Doe het wel altijd, maar het blijft afzien) Ik bloed ook erg heftig, een superplus tampon en maandverband tegelijk anders lek ik onmiddellijk door.

Maar bij mij is het altijd zo geweest, dat scheelt. Hoe waren jouw menstruaties voor je begon met de pil?
Bij eerste tekenen meteen 2 pillen Aleve Feminax en binnen 8 uur de volgende. Meestal neem ik op dag 2 nog 1 pil en dat zorgt voor de overleving van de eerste paar dagen. Succes!
Ik neem ook bij de eerste krampjes meteen de maximale dosering ibuprofen, en heb altijd een doosje in mijn tas. Vanaf de derde dag functioneer ik ook zonder pijnstillers.
Ik had ook hetzelfde. Met pil ging het redelijk, zonder pil was het elke maand flink afzien. Ik bleek endometriose te hebben. Raad je dus aan naar de huisarts te gaan en daar eventueel te kijken of je een doorverwijzing kan krijgen naar de gyn.
Naar mijn weten heb ik er voor het pilgebruik geen last van gehad. Nu is het wel zo dat ik op mijn 15e aan de pil ben gegaan, dus misschien weet ik het ook gewoon niet meer. Ook heb ik een lange tijd de prikpil gebruikt, daarna een jaar geen anticonceptie en uiteindelijk ben ik de pil weer gaan gebruiken. Het jaar waarin ik geen anticonceptie heb gebruikt heb ik geen last gehad van hevige pijn, maar dat kan ook komen door de prikpil, het duurt een paar maanden tot een jaar voordat deze helemaal is uitgewerkt.

Ik heb het afgelopen half jaar ook gedacht dat het normaal was, maar nu ik merk dat ik steeds meer pijnstillers moet nemen en 'normale' pijnstillers niet meer werken begin ik toch te twijfelen.

Morgen toch maar even de huisarts bellen. Ik blijf onzeker en ook hier op het forum zijn de reacties erg wisselend. We zijn nu zo'n 6 maanden bezig met zwanger worden en ik heb geen zin om de komende maanden nog langer in onzekerheid te zitten. Niet dat de onzekerheid overheerst, maar toch.
quote:sousou27 schreef op 08 september 2013 @ 19:57:

Naar mijn weten heb ik er voor het pilgebruik geen last van gehad. Nu is het wel zo dat ik op mijn 15e aan de pil ben gegaan, dus misschien weet ik het ook gewoon niet meer. Ook heb ik een lange tijd de prikpil gebruikt, daarna een jaar geen anticonceptie en uiteindelijk ben ik de pil weer gaan gebruiken. Het jaar waarin ik geen anticonceptie heb gebruikt heb ik geen last gehad van hevige pijn, maar dat kan ook komen door de prikpil, het duurt een paar maanden tot een jaar voordat deze helemaal is uitgewerkt.

Ik heb het afgelopen half jaar ook gedacht dat het normaal was, maar nu ik merk dat ik steeds meer pijnstillers moet nemen en 'normale' pijnstillers niet meer werken begin ik toch te twijfelen.

Morgen toch maar even de huisarts bellen. Ik blijf onzeker en ook hier op het forum zijn de reacties erg wisselend. We zijn nu zo'n 6 maanden bezig met zwanger worden en ik heb geen zin om de komende maanden nog langer in onzekerheid te zitten. Niet dat de onzekerheid overheerst, maar toch.Zou het zeker doen ja naar de huisarts gaan. Er is hopelijk niets aan de hand maar er blijft een kans dat het om iets anders gaat, bijvoorbeeld endiometriose. En dan kun je maar beter weten wat het is en op tijd zijn. Hoop dat het allemaal meevalt en dat je goede pijnstilling kunt krijgen tijdens de zwaardere dagen!
Klinkt als mijn menstruaties, alleen waren die net zo erg als ik de pil slikte.

Niet dat ik je kan opbeuren, want ik wacht al 35 jaar tot er een goede oplossing voor komt. Inmiddels ben ik in de overgang, dus het einde is in zicht.

Hopelijk kan de dokter iets voor je betekenen, maar mijn ervaring is dat er niet veel aan te doen is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Klinkt mij wel heel heftig in de oren, zou voor de zekerheid langs de huisarts gaan, al is het maar om dingen uit te laten sluiten (endometriose was het eerste waar ik aan dacht)
Laat het inderdaad checken door je huisarts. Met endometriose kun je ook verminderd vruchtbaar zijn.
Echt ik heb precies hetzelfde, inderdaad het ergst in de nacht, zelfs tot flauwvallen aan toe.

Enige wat echt helpt is voor ik ga slapen aleve feminax 2 stuks

Ik word dan na 4 uur slapen weer wakker, neem er dan nog 1 en een kruik tegen mijn buik.
Ibuprofen vermindert het bloedverlies. Daar heb ik veel baat bij.
Ibuprofen help niet, ook niet als ik er 4 neem. Dus dat is geen optie.

Ik bel morgen de huisarts, ik kan altijd even overleggen.

Bedankt voor jullie reacties.
Misschien niet tegen de pijn maar bloeden wordt wel minder omdat je minder stolsels krijgt
Lees dat je tampons gebruikt, heb je weleens de eerste dagen alleen maandverband gebruikt? Tampons kunnen tegen de baarmoedermond drukken met als mogelijk gevolg (meer) buikpijn. Had zelf ook erge buikpijn maar sinds ik de eerste dagen van de menstruatie alleen maandverband gebruik is dit een stuk minder.
Ik herken de pijn, diaree, en hevig bloedverlies.

Al weet ik niet of mijn pijn net zo erg is als jouw pijn.

Ook heb ik altijd veel last van duizelingen, net of de wereld op en neer gaat:(

Ik heb dit al sinds mijn veertiende.

Ben hiervoor aan de pil gegaan.
Zulke pijn is niet normaal, naar de huisarts dus. Met een beetje pech is die van het stempel 'hoort erbij he?!" maar dat hoef je niet te pikken. Ik heb jaren vreselijke menstruatiepijn gehad. Banen kwijtgeraakt omdat ik me steeds ziek moest melden, overgeven, flauwvallen. Pas na 5 jaar serieus genomen, endometriose. Zoveel pijn dat je niet goed kan functioneren is níet normaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven