Gezondheid alle pijlers

menstruatiecyclus steeds korter

29-08-2014 14:50 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik ben 41 en heb een kind van 7. Sinds mijn zwangerschap zijn mijn menstruaties steeds pijnlijker geworden. Ook heb ik de dag ervoor en de op de menstruatiedagen zelf veel hoofdpijn. Aan deze situatie ben ik gewend geraakt maar nu wordt mijn cyclus steeds korter: 1 jaar geleden 32 dagen, nu 21 dagen. Ik maak me hier zorgen over. Heeft iemand hier dit ook ? Ik durf niet goed naar de huisarts omdat ik bang ben voor een inwendig onderzoek, een eendenbek inbrengen doet bij mij vaak heel veel pijn. De gynaecoloog waar ik voor mijn IVF heenging nam dan een kleinere maar ik weet niet of de huisarts dit doet. Hoop dat jullie ervaring hebben. Weten jullie wat voor onderzoeken ze doen in mijn geval?
Naar de huisarts gaan en je angsten voorleggen. Die gaat daar heus wel rekening mee houden en heeft ook vast wel een kleinere eendenbek. Het is onverstandig medisch advies te vragen aan mensen die hier niet voor naar school zijn geweest.
Dan zeg je dat toch gewoon tegen de ha, dat dat zeer doet. En of ze een kleinere eendenbek hebben.

Ik zou hier niet mee blijven lopen, ook al heb je angst
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Mijn huisarts zei dat er veel 'normaal' is qua menstruatiecyclus. Als je ouder wordt kan die ook veranderen. Rond mijn 25e zat ik op 35 dagen. Nu (morgen 42) ben ik blij als het meer is dan 26 dagen. Vaak duurt het ook wel een week, terwijl ik er vroeger met 4 dagen vanaf was.
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik trek mijn stoute schoenen aan en maak maandag een afspraak.

Beetjebig, klinkt geruststellend wat je zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven