Gezondheid alle pijlers

Menstruatieklachten , maar pas sinds kort

31-12-2009 11:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar jaar geleden gestopt met de pil en mijn menstruatie was altijd prima te doen. Niet heel veel bloedverlies geen klachten en mooi op schema.

Nu , sinds een maand of 4 ben ik helemaal mezelf niet als ik ongesteld ben. Ben duizelig , voel me depri (terwijl ik daar de rest van de maand geen last van heb) , en heb het idee dat ik letterlijk maar ook figuurlijk leegloop. Alsof ik stoned ben zo voelt het. Ik huil om niks en vind het gewoon een vreselijke week.

Is het vreemd omdat het pas sinds een paar maanden is?? Een collega van mij zei dat ik er mee naar de huisarts moet gaan ,maar wil me ook niet aanstellen.

Wie herkend de klachten en heeft tips???
Het schijnt dat hoe langer je geen kinderen krijgt, hoe erger menstuatieklachten worden. Soort straf of zo, omdat je je biologische plicht niet doet. :-)

Als je de pil slikt heb je dat natuurlijk niet.

Hoe oud ben je? Erger menstrueren kan ook het begin van de overgang zijn. Zo ook met stemmingswisselingen.

Ik heb het ook en volgens mijn huisarts is het het begin van de menopauze (auw, ben pas 37).
Gewoon even langs de huisarts gaan, kan hij (of zij) uitmaken of je je aanstelt of niet.
Snjókorn falla, á allt og alla
hoi, ik heb sinds mijn 25e levensjaar dat mijn menstruatieklachten steeds erger worden. Vroeger begreep ik al dat gepiep niet: t viel toch allemaal reuze mee?

maar nu: lig ik de eerste nacht de hele nacht wakker, ben ik 2 dagen totaal labiel, doet het echt zeer!

maar een hele week lijkt mij best lang. Vervelend! Maar het pas later ontwikkelen van meer klachten, dat herken ik wel.

gelukkig ben ik niet zo vaak ongesteld.
Herkenbaar! Ben nu 39 en sinds een maand of 3 ook weer aan de pil gegaan, uit pure ellende...

Ook jaren geen pil geslikt, want ik voelde mij daar prettiger bij en ook geen last van menstruatie. Sinds anderhalf jaar enorme PMS aan het ontwikkelen. Vreselijk. En heel veel bloedverlies.

Ik heb geen kinderen gebaard en ook nooit een miskraam gehad of zoiets. Sinds ik weer aan de pil (Qlaira) ben gaat het wel beter.

Lees: de menstruatie is vèèl minder en de PMS is veel minder heftig, maar nog wel aanwezig.

Ga inderdaad naar je huisarts, door hem ben ik ook weer aan de pil gegaan. Was door de jaren heen beetje anti-pil geworden, maar dat hoeft niet altijd terecht te zijn. Sterkte!
Ik heb het ook, dat het steeds erger lijkt te worden. Niet de bloeding, maar wel de pijn. Af en toe denk ik echt dat ik ervan flauwval. Gisterochtend begon ik van ellende gewoon te huilen - wist niet eens waarom. En ik slik nog altijd de pil.

Toevallig heb ik op aanraden van een vriendin vandaag een Feminax geprobeerd en het lijkt wel wat te doen. Maar goed, dat moet ik eerst maar eens een paar menstruaties aanzien....
O, ja hoe herkenbaar. Het is steeds erger geworden, zelfs met kinderen....hoe ouder hoe erger. Bijna flauwvallen, hierdoor onzeker, sjacherijnig, moe, ga zo maar door. Gezien mijn leeftijd en het feit dat ik geen kinderen meer wil/hoef/moet (???), stelt de arts Novasure voor (zie ander topic)

sterkte...vrouwen hebben het zwaar vergeleken bij mannen, wie is nou het sterke geslacht??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven