[Mex flu nr zoveel alert]Nagelbijters geen risicogroep
donderdag 5 november 2009 om 23:29
Nu.nl
Nagelbijters geen risicogroep
RIJSWIJK - Gezonde nagelbijters lopen niet per definitie meer gevaar dan een ander om ernstige complicaties te krijgen als ze niet worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep.
Daarom zijn ze ook niet opgenomen in de risicogroep, zoals mensen met hart- en vaatziekten of een longaandoening.
Hiermee reageert het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) op de oproep van het Instituut voor Pathologische Onychofagie (IPO) in Venlo om de twee miljoen nagelbijters in Nederland ook in te enten tegen de Mexicaanse griep.
''Nergens worden ze nog genoemd'', zegt IPO-directeur Alain-Raymond van Abbe.
En, Pathologische Onychofagen van het Vivaforum, wat vinden jullie hier nou van
Ik wist niet eens dat wij nagelbijters een eigen instituut hadden...
Nagelbijters geen risicogroep
RIJSWIJK - Gezonde nagelbijters lopen niet per definitie meer gevaar dan een ander om ernstige complicaties te krijgen als ze niet worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep.
Daarom zijn ze ook niet opgenomen in de risicogroep, zoals mensen met hart- en vaatziekten of een longaandoening.
Hiermee reageert het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) op de oproep van het Instituut voor Pathologische Onychofagie (IPO) in Venlo om de twee miljoen nagelbijters in Nederland ook in te enten tegen de Mexicaanse griep.
''Nergens worden ze nog genoemd'', zegt IPO-directeur Alain-Raymond van Abbe.
En, Pathologische Onychofagen van het Vivaforum, wat vinden jullie hier nou van
Ik wist niet eens dat wij nagelbijters een eigen instituut hadden...
Everytime you make a typo, the errorists win.
vrijdag 6 november 2009 om 01:10
vrijdag 6 november 2009 om 07:53
vrijdag 6 november 2009 om 08:30
quote:infojunk schreef op 06 november 2009 @ 08:27:
Hoe ben je gestopt, Boro? Ik zoek nog een goede methode...
Nou, ietwat drastisch, maar toen ik in april met ad begon, kwam ik er na een week of 6 achter dat ik lange nagels had
Inmiddels de AD weer de deur uit, maar bijten doe ik niet meer
( ad als in Anti-depressieva ,, niet het algemeen dagblad )
Hoe ben je gestopt, Boro? Ik zoek nog een goede methode...
Nou, ietwat drastisch, maar toen ik in april met ad begon, kwam ik er na een week of 6 achter dat ik lange nagels had
Inmiddels de AD weer de deur uit, maar bijten doe ik niet meer
( ad als in Anti-depressieva ,, niet het algemeen dagblad )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
vrijdag 6 november 2009 om 08:35
Je krijgt toch een ijzeren weerstand als je al jaren nagels bijt en daardoor weet-ik-veel-wat allemaal naar binnen krijgt?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
vrijdag 6 november 2009 om 15:11
Wat ik heb gedaan (ik ben een aantal keer gestopt gelukkig wel telkens voor een langere tijd van minimaal een half jaar): een keer ben ik op een primitieve paardentrektocht/survival gegaan, hierbij waren mijn stompjes zelfs voor mij te vies om te bijten . Goedkopere optie is een week of twee weken plaknagels erop doen. Dan heb je al een beginnetje en wordt het zonde om je gespaarde randje weer op te geven.Je kunt ze echt ook bij korte nagels opplakken. En ik heb het nog een keer gedaan via acrylnagels, maar die kon ik enkel in een wachttijd voor mijn studie dragen, want ze mogen niet in mijn werk.
Dus hier een ervaren nagelbijtster met meerdere stoppogingen. Nu ben ik al een jaar clean Ik zorg er wel voor dat ik altijd een nagelvijl bij me heb om haakjes of scherpe randjes direct weg te werken. Anders krijg ik wel heel derg de drang om te bijten.
Dus hier een ervaren nagelbijtster met meerdere stoppogingen. Nu ben ik al een jaar clean Ik zorg er wel voor dat ik altijd een nagelvijl bij me heb om haakjes of scherpe randjes direct weg te werken. Anders krijg ik wel heel derg de drang om te bijten.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross