Gezondheid alle pijlers

Miconazol gekregen voor gezicht, maar het jeukt en brandt!

29-08-2009 20:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen?
Oh shit, zie dat het topic fout staat.. moet bij gezondheid! Kan ik dat zelf verplaatsen of moet ik de hulp van een Angel inroepen..? Sorry!
Kun je even vragen op het modtopic op deze pijler Bonbonne (topic laten verplaatsen)

Jeetje wat een pech heb jij zeg. En dan ook nog zoveel jeuk erbij gekregen. Kun je niet even telefonisch overleggen met de huisartsenpost of iets dergelijks? Tot maandag wachten is in jouw geval misschien wel erg lang. Beterschap en ik hoop dat er maandag een middel komt wat beter helpt dan dit. Want zoals ik het lees is dit niet het juiste product voor je.
.
Mijn dermatoloog gaf aan dat Miconazol nogal snel voor vanalles wordt voorgeschreven, ook omdat het vettige van de creme alleen al blijkt te werken. Heb zelf jarenlang last gehad van iets dat volgens de huisarts een schimmel zou zijn. Bleek uiteindelijk toen ik eindelijk naar de dermatoloog mocht een parfumallergie te zijn (en dus eczeem en geen schimmel). Had er zelfs een keer een zware antischimmel pillenkuur voor gehad, dus best jammer dat de huisarts zo stellig was in zijn schimmeldiagnose. De Miconazol hielp hier wel tegen (volgens de dermatoloog dus door het vette van de creme), maar de klachten kwamen telkens weer terug.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het best kan dat Miconazol niet het juiste middel is voor je klachten, maar ben het wel eens met qwertu dat het voor meer dingen gebruikt wordt dan wat jij aangeeft. Op mijn dochters billen heeft het inderdaad ook geholpen.

Nu ik weet dat het bij mij eczeem is, weet ik dat ik gericht iets tegen eczeem kan gebruiken. Ik heb een hormoonzalf liggen, maar die gebruik ik alleen als 't heel erg is. Verder gebruik ik (voornamelijk ook in m'n gezicht) Cardiflor van VSM, dat reageert m'n huid erg goed op.
Dank voor jullie reacties; Qwertu en Elizabeth, ik zeg niet dat het per definitie niet het juiste middel is voor mij hoor, maar ik bedoelde dat ik zag dat het vaak bij andere klachten wordt ingezet en dat ik eigenlijk niets tegenkwam over het gezicht, vandaar dat ik me zorgen begon te maken :-)
Heb je ook een (langdurige) antibiotica kuur gehad?

Mijn moeder kreeg antibiotica voor een ontsteking onder haar huid, op haar wang.

Kreeg hele dikke lippen, opgezet tandvlees, rode schrale pijnlijke en opgezette plekken rond haar mond, alles deed haar pijn in haar gezicht, de huid en de mond vooral. Het jeukte ook, en ze koelde het met een koud nat washandje.

Het bleek dus dat ze schimmelinfectie in haar mond had, door langdurig AB gebruik! Dus sowieso even naar de huisarts!
het klinkt als een periorale dermatitis, google daar maar eens op.
hoest met de jeuk?
Tja, rode plekken duiken steeds meer op; vooral op mijn ogen is het nu erg. Jeuk idem; moet mezelf echt vastbinden om er niet steeds aan te zitten. Gelukkig kan ik straks naar de huisarts.

Heb nog gezocht op periorale dermatitis, lijkt er idd wel op..vooral bij mijn ogen. Bij mond is het anders.

Nou ja, hoop dat vanmiddag iets oplevert.
Lastig zeg, die jeuk, vooral bij je ogen lijkt mij.

Wat zei de huisarts?
Nou, hij schrok wel van mijn gezicht hoe het er nu uitzag. Andere arts erbij geroepen en nu blijkt het ineens exceem te zijn (?). Heb nu Triamcinolon gekregen (hormoonzalf).

Zag dat er bij het gebruik in het gezicht veel meer kans is op bijwerkingen, dus hoop maar dat dat meevalt..
@ Bonbonne : wat ellendig voor je. Eeerlijk gezegd dacht ik al zoiets toen ik het las. Ik heb zelf ook momenteel een probleem bij mijn ogen en zag er 2 weken geleden níet uit. Heel gek zoiets en vervelend, vooral die jeuk. Ik heb uiteindelijk in nood toch maar heel dun hydrocortisoncreme erop gesmeerd en dat werkte wel goed tegen de jeuk. Het neemt alleen niet de oorzaak van het eczeem weg en daar ben ik dus nu druk mee bezig (oa met kruiden). Ben jij allergisch of had je ooit eerder eczeem?

Hoop dat de creme snel helpt. Dun smeren in ieder geval en als je er per ongeluk wit van wordt gewoon een andere proberen.
Max09, wat voor kruiden gebruik je om de oorzaak van de exceem mee weg te nemen? Ik dacht dat die creme wel hielp om de oorzaak te bestrijden..

Ik vraag me af of het een allergie is; ben geen andere dagcreme of make-up gaan gebruiken. Lees hier veel goede dingen over minerale make-up; misschien dat ik dat eens ga proberen. Wil er nu zo min mogelijk opsmeren, maar als ik weer naar college ga vind ik het wel prettig om één en ander te camoufleren, hoe slecht dat misschien ook is..

Overigens heb ik verder nooit exceem gehad, dus snap niet waar het vandaan komt! Stress misschien? Ik eet redelijk gezond, slaap veel, drink veel water, reinig mijn huid altijd goed.. dus tja.

Smeer er nu ook af en toe vaseline op; dat kan toch geen kwaad? Wil die Triamcinolon nl beslist niet vaker gebruiken dan voorgeschreven.
@ bonbonne: dat is een beetje ingewikkeld van die kruiden want dat gaat helemaal op individuele basis en ik word daarin begeleid door iemand die daar echt al (jaaaaaren) veel meer van weet dan ik. Ik hoop dat het voor mezelf helpt.

In principe doet de cortico creme niets aan de oorzaak, het helpt alleen de symptomen te bestrijden, jeuk te stillen etc. Maar het werkt meestal wel!

Het blijft raar met allergie en reacties. Ik weet hetbij mezelf ook absoluut niet. Overigens kan je wel gewoon ergens op gaan reageren na verloop van tijd, dus iets dat je al lang gebruikt kan in theorie prima de boosdoener zijn (helaas). Zelfs wasmiddel o.i.d. kan een reactie uitlokken.

Het is op zich wel handig om goed na te gaan wat je gebruikt en eventueel per dag maar één ding te gebruiken en te kijken of je verschil/effect merkt van weglaten etc.

Ik dacht bij mij eerst dat het iets met eten was, maar mijn mascara staat ook op mijn 'verdachtenlijstje'.

De huid zacht houden is prima. Als je vaseline gebruikt wel zuur vrije gebruiken, dat is het beste. Iedere zachte creme zonder dingen erin is prima. Ik gebruik wel eens de vita oil die ik uit de VS heb gehaald, die is ook erg zacht en voedend.
@ Bonbonne: hoe is het nou? helpt die creme iets? bij mij slaan de kruiden niet aan helaas. de problemen wisselen met de dag en over de dag. heel vreemd, maar ik zoek maar braaf verder naar een oorzaak en oplossing. hoop dat het bij jou al wat minder is nu.
Max, wat vervelend dat de kruiden niet aanslaan zeg.. Ook rot dat je problemen steeds wisselen; zo sta je steeds weer voor nieuwe (ongewenste) verrassingen. Wat voor klachten heb je nu dan zoal? En wat zegt degene die je begeleidt ervan?
waarom gebruik je niet vaseline album voor tegen jeuk. heb je het alleen op je gezicht?
@ bonbonne: vandaag was het weg. heel gek, gisteren nog niet en nu wel. had een recept gemaakt voor cetomacrogol creme met vaseline. kan je zo bij de apotheek halen, zeker als je gewoon om een FNA bereiding vraagt (een standaard bereiding). ik wilde zelf wat meer vaseline. dat is lekker om alles soepel te houden. de vaseline maakt een laagje, de cetomacrogol creme is iets voedend. dat kan je proberen op het moment dat je stopt met de zalf en dan gebruik je tenminste niet de cortico's maar alleen een lekkere zalf (zeker voor in de nacht maar de FNA bereiding kan je ook overdag gebruiken, die glimt niet zo erg).

@ dropje: de combi met lanette creme of cetomacrogol is beter dan alleen de vaseline, want de vaseline maakt een laagje en doet verder weinig, de combi zorgt nog voor een béétje voeding zonder enge stoffen er verder in.

Hoop dat je hier iets aan hebt en dat het bij mij nu toch echt wegblijft. Ik blijf dus toch de kruiden ook nog even een week gebruiken, want mijn ogen zelf zien er ook beter uit (hoewel die niet meededen waren die wel iets roder dan normaal).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven