Gezondheid alle pijlers

Migraine en koperspiraal overwegen

07-01-2013 10:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Na terug te zijn van een tijdje weggeweest heb ik een vraagje aan jullie.

Ik heb migraine en heb mede daarom inmiddels heel wat ervaring met verschillende anticonceptiemethoden. Wat ik heb gehad op volgorde: Microgynon 30 (met stopweken, 7 jaar), door veel vergeten en veel migraine: Mirena (8 maanden), door cystes (bijwerking Mirena) hem laten verwijderen en begonnen met Nuvaring (met stopweken, 2 maanden), doordat ik meer migraine kreeg met Nuvaring, gestopt met de ring en momenteel bezig met Microgynon 20 (zonder stopweken op aanraden van huisarts, inmiddels rond 7 maanden weer bezig).

Maar... ik heb de afgelopen tijd echt weer ontzettend veel migraine, waar dat met Mirena heel goed ging, maar die kon dus helaas niet blijven.

Ik zit nu sterk te denken aan een koperspiraal, aangezien deze geen hormonen heeft. Met migraine is dit volgens mij een uitkomst. Ik heb al gezien dat er verschillende soorten zijn. Mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen indien je een koperspiraal hebt? Welke heb je? En wat merk je van het verschil tussen deze methode en een methode met hormonen?

Graag jullie ervaringen! Alvast bedankt
quote:mamavan2lievekids schreef op 07 januari 2013 @ 20:50:

Aankomend september heb ik 3 jaar de multiload koperspiraal en het bevalt me prima. ............

KNIP

.

. Ben wel heftiger en langer ongesteld sinds de spiraal, maar daar staat deze ook om bekend. Dit heeft de huisarts ook benadrukt bij mij.

De meeste vrouwen ervaren een heftigere menstruatie de eerste 6-9 maanden, daarna normaliseert het en neemt het zelfs soms af

Hop0elijk geldt dit ook voor jou!
Je bent zelf een theepot
Bedankt SuzanneSuus. Tsja, ik weet het. Maar dat heb ik er wel voor over als ik dan minder migraine heb, want dat vind ik veel vervelender dan menstrueren!
TO, ik heb ook al van alles gehad in het verleden, o.a. om niet zo beroerd te zijn rond de menstruatie (zoals migraine dus).

Maar nu gebruik ik al ruim een jaar helemaal niets. Geen spiraal, geen pil, geen wat-dan-ook. Eerste maanden ging het goed, nu wederom veel migraine e.d.

Kortom: als ik dan toch migraine moet hebben, dan liever vanuit mezelf, dan door chemische hormonen of andere toevoegingen in mijn lichaam.

Dus of het koperspiraal je gaat helpen, is niet met zekerheid te zeggen. Hou daar rekening mee.
quote:miepje42 schreef op 07 januari 2013 @ 11:25:

Helaas bekend probleem. Na jarenlang tobben met pil, prikpil, koperspiraaltje en mirena, heeft mijn huisarts me doorverwezen naar een neuroloog ivm bijna dagelijkse hoofdpijn, afgewisseld met migraine-aanvallen. Dankzij medicijnen ben ik vrijwel hoofdpijnvrij, maar wat nog beter is, ik heb ook een middel gekregen tegen de migraine rond mijn menstruatie-periode. Het zijn smelttabletten die ik inneem als een aanval opkomt en 45 minuten later kan ik de hele wereld weer aan. Misschien een idee om eens met je huisarts te bespreken?Hoe heten die smelttabletten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven