Gezondheid alle pijlers

Migraine! Mirena?

07-12-2009 16:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames van het Viva-forum,

Omdat ik al jaren tob met migraine en deze vooral tijdens mijn stopweek van de pil in alle hevigheid losbarst vroeg ik mij af of wellicht de Mirenaspiraal verlichting kan brengen. Ik slik nu de pil 3 strips achter elkaar waardoor ik de migraine redelijk onder controle heb (als ik een aanval krijg is deze redelijk goed te onderdrukken met Immigran). Langer dan 3 strips lukt niet, ivm doorbraakbloedingen en een lichte vorm vam migraine die 5 tot 6 dagen duurt. Tijdens mijn stopweek is de migraine niet te onderdrukken en ben ik zo'n 3 dagen volledig van de wereld. Zijn er dames die dit herkennen en warbij de Mirena uitkomst heeft gebracht. ik hoor het graag van jullie.
Bij mij heeft de Mirena erg goed geholpen tegen migraine. Mijn ha legde uit dat de Mirena zorgt voor een stabiel hormoonpeil, geen schommelingen meer die de mirgaine veroorzaken.

Ik zou het je dus zeker aanraden!
Zou het je zeker aanraden!

Heb er zelf goede ervaring mee, wordt nu nog steeds regelmatig ongesteld maar van migraine is geen sprake meer.
Heb sinds vijf maanden de mirena en bij mij is de migraine een stuk minder geworden. Ik had ook altijd in de stopwerk migraine. Ook toen ik geen pil gebruikte trouwens. Je hormoonspiegel daalt sowieso in die periode. Ik kan het dus zeker aanraden. Van immigran ging trouwens mijn migraine nooit helemaal over, maxalt werkt bij mij een stuk beter. Kan sinds mirena zelfs met een uurtje liggen en zonder medicijnen af.
quote:mummie3 schreef op 07 december 2009 @ 18:33:

Zou het je zeker aanraden!

Heb er zelf goede ervaring mee, wordt nu nog steeds regelmatig ongesteld maar van migraine is geen sprake meer.

hoe kun je nu een regelmatige cyclus hebben terwijl je een mirena hebt??

Dat kan helemaal niet!!!

Maar fijn dat je geen migraine meer hebt.
Hey, dat verband heb ik nou werkelijk nog nooit gelegd. Maar nu je het zegt: mijn migraine is in de afgelopen jaren een stuk minder geworden! Mirena zit bij mij inmiddels 5 jaar; is aan vervanging toe.

Heb nog wel af en toe een migraine aaval, maar minder frequent dan voorheen.
Bij mij is het ook de oplossing hoor! Ik heb ook jarenlang steeds de pil een aantal maanden achter elkaar doorgeslikt omdat ik ook migraine in de stopweek kreeg. Nu met de mirena is dat over. Natuurlijk nog wel eens een dag flinke hoofdpijn maar kan er geen regelmaat in ontdekken.

Ook ik heb een hele regelmatige cyclus met de mirena hoor, dat kan echt wel!

Proberen, en als het niet bevalt dan kan ie er toch weer uit?
@Kaasknabbel

Kan echt wel hoor! Helaas werkt de mirena bij mij niet zo dat ik niet ongesteld meer wordt. Ben het eens in de 3 maanden, en hoe je dat ook wend of keert, dat is regelmatig!
Ik heb Mirena (al een jaar of zes/vervangen) en migraine. Kan me niet meer herinneren of mijn migraine samenhing met ongesteldheid. Nu, verlies ik uitsluitend bloed na het gebruik van triptanen, bizar genoeg.
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties. Wat fijn om te lezen dat er zulke positieve ervaringen zijn. Ik ga vandaag een afspraak maken met de huisarts en nu maar duimen dat het ook mijn migraine zal verminderen.
quote:mamzelle schreef op 08 december 2009 @ 10:08:

Ik heb Mirena (al een jaar of zes/vervangen) en migraine. Kan me niet meer herinneren of mijn migraine samenhing met ongesteldheid. Nu, verlies ik uitsluitend bloed na het gebruik van triptanen, bizar genoeg.Ik heb precies hetzelfde en ik bloed ook als ik gestresst raak/ben (ik blijft dat apart vinden). Maar bij mij is er geen verband tussen migraine en mirena, de pijn is hetzelfde.
Ik heb vorige week mijn mirena laten verwijderen, omdat ik er juist migraine van kreeg.
Ik heb altijd barstende pijn in mijn hoofd tijdens mijn menstruatie, ik wil het geen migraine noemen omdat ik denk dat mirgraine nog erger is. Het is wel een hoofdpijn waarbij gewone pijnstillers niet helpen, alleen sumatriptan. Ik heb sinds een jaar of 7 een Mirena, maar dat heeft dus geen verschil gemaakt voor mijn hoofdpijn. Gelukkig helpt sumatriptan bijna altijd, ik gebruik het zeker een dag of 5 achter elkaar. Ook ik ben nog steeds ongesteld met een Mirena, helaas. Wel veel minder, maar wel gewoon elke maand. Verder ben ik heel blij met de Mirena, omdat ik van de pil altijd misselijk werd, maar dat is even off-topic.
Bij mij is de migraine ook minder sinds de Mirena. Daarvoor altijd in de stopweek migraine (en beetje raar gevoel als ik weer begon met de pil). Nu geen last meer van. Uiteraard nog wel migraine maar niet meer iedere maand

Weegt zelfs op tegen nadeel van de Mirena, de slechte huid! Daar zou ik dan wel weer graag vanaf willen maar aangezien dit hoogst waarchijnlijk betekent dat ik dan weer iedere maand migrainen heb.. dan toch maar niet. Dan toch maar liever pukkels..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven