Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere mensen sterven niet.

Zij gaan wel weg

Maar blijven toch

Voor altijd...

IBI veel sterkte vandaag.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
De lampjesslinger gaat ook door naar dit deel van Belgie.

Lieve Ibi, wat ben jij een kanjer !

Een dikke knuffel voou jou en de hele familie.
I don\'t need an excuse for being what I am.
Kijk en luister om me heen.De vogels fluiten kinderen genieten van de laatste waterig zonnetje voordat die weer achter de wolken zal verdwijnen.Ik hoor vliegtuigen vliegen betekent dat de piloten iig aan het werk zijn,Hoor als ik goed luister de tram voorbij rijden.De tram chauffers werken dus ook.Hoor de buurman gaatjes boren.Die is dus ook gewoon bezig.

Onbedoeld surf ik naar nu.nl en het ad.En denk wat raar.Wat zoek ik eigenlijk geen idee maar wel verder zoekend maar nee staat er niet in.Niet 1 berichtje dat het leven van mijn zusje totaal is ingestort.Heb de neiging om het aan iedereen te vertellen.Hallo mensen weet je dan niet wat er gebeurd is.Jullie hebben een super fantastische man op aarde verloren.

Nee de wereld draait gewoon door.En begrijp me niet verkeerd dat moet ook maar toch.........

Mijn oom zei gisterochtend iets tegen onze zoon waar ik vannacht over heb liggen nadenken.Dankzij oom Patrick ben jij een ander jongetje geworden dan dat je geweest zou zijn als je oom patrick niet gekend had en dat is zo ontzettend waar.

Wij hebben zoveel meegemaakt dankzij hem.En dat koesteren we.En ben ontzettend trots dat wij hem hebben gekend.

En zullen hem ontzettend gaan missen.Het onvoorwaardelijke klaarstaan voor ons allemaal is helemaal onze pat.

De lampjesslinger is een super fijne gedachten.En tegelijk ook weer zo pat. voor iedereen.
@Tara.. Ik krijg kippenvel van je stukje.. Zo voelde de wereld voor ons ook toen m'n schoonmoeder plotseling overleed (had ook kanker, maar overleden aan een complicatie toen ze werd geopereerd).. Heel gek dat de klok verder tikte, de wereld verder ging met 'leven' terwijl het voor ons stil stond. Jullie allemaal wens ik ook veel sterkte met het verlies van je zwager/oom/neef.
Lampjes-slinger heeft ook Amsterdam bereikt
Ik ben voor het grootste deel een stille meelezer

maar heb vandaag mijn kleurenlampje aangedaan om een kleur te geven aan de slinger van licht voor je lieve man,jullie oom,neef,zwager en vriend.

Heel veel liefs en sterkte en alle moed.
Na maanden van meelezen en vooral meeleven komt dit zoo hard aan! Wat is het snel gegaan. Ik wil hierbij IBI , haar zussen,neefje,zwagers en de rest van de familie héél veel sterkte toewensen. Gecondoleerd met dit zware verlies. Sterkte met regelen, met het creeren van een waardig afscheid, sterkte met rouwen...met alles wat op jouw/jullie pad komt. Wat zijn jullie sterk en mooie mensen. Wat ben ik blij dat jullie elkaar hebben. Zoveel liefde en kracht. Ik denk aan jullie. Tara wat zijn jouw stukjes puur! Zucht....ik voel jullie verdriet in mijn lijf als ik jullie postingen lees. Dikke en nog een voor jullie!
Hier is de slinger ook langsgekomen, de slinger is lang en heeft veel lampjes die allemaal en overal aan jullie denken.

Tara, ik herken je stukje zo goed. Het is zo raar dat de wereld doorgaat en dat het voor jullie even stil blijft staan. En dat je het zou willen uitschreeuwen. Wat mooi gezegd van je oom, dat jou jongetje niet dit manneke zou zijn geworden zonder Patrick. Ik hoop in alles dat jou zoontje op zijn oom Patrick lijkt. Ook al kan dat eigenlijk niet omdat IBI jou zus is. Toch hoop ik dat. Want wat moet het een fantastisch iemand zijn. Niet zijn geweest, maar zijn, want dat blijft altijd. Dat neemt niemand jullie nog af. Wat is het toch ongelofelijk oneerlijk. En wat een lieve fijne familie hebben jullie om je heen. Maar wat onnoemelijk moeilijk te geloven is het.

Voor jullie allemaal een En voor IBI in het bijzonder. Heel veel sterkte in de komende moeilijke dagen.
Lieve Tara,

Ik hoop dat jullie lieve Patrick zijn karakter een beetje heeft doorgeven aan je lieve, dappere zoon.

Laat zijn ideeën voortleven met elkaar!
Lieve IBI en familie, gecondoleerd met dit immense en oneerlijke verlies.

heel veel sterkte.

Hier in het noorden brand ook een kaarsje.
Tara, wat een ware woorden

Nog een (noord)westelijk lampje aan de slinger. Mooi Splinter!
Dicht bij huis in 010

Wat een mooi stukje Tara, kippenvel. Ik heb een tijdje met IBI op een topic geschreven. Ik weet welk gemis jullie (toen al) met je mee droegen (en nog dragen) maar ik zie nu ook wat voor enorm warme familieband jullie met elkaar hebben.

Verschrikkelijk dat jullie opnieuw iemand moeten missen, maar wat mooi dat hij in jullie leven is gekomen en dat jullie hem hebben mogen kennen

Nogmaals sterkte, voor de hele familie.
Ook hier een lampje aan de slinger. Ik wens Ibi en haar familie heel veel kracht toe. Sterkte
Voor een dag van morgen

Wanneer ik morgen doodga,

vertel dan aan de bomen

hoeveel ik van je hield.

Vertel het aan de wind,

die in de bomen klimt

of uit de takken valt,

hoeveel ik van je hield.

Vertel het aan een kind,

dat jong genoeg is om het te begrijpen.

Vertel het aan een dier,

misschien alleen door het aan te kijken.

Vertel het aan de huizen van steen,

vertel het aan de stad,

hoe lief ik je had.

Maar zeg het aan geen mens.

Ze zouden je niet geloven.

Ze zouden niet willen geloven

dat alleen maar een man alleen maar een vrouw

dat een mens een mens zo liefhad

als ik jou.

(Hans Andreus)
Do not stand at my grave and weep

I am not there. I do not sleep.

I am a thousand winds that blow.

I am the diamond glints on snow.

I am the sunlight on ripened grain.

I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning's hush

I am the swift uplifting rush

Of quiet birds in circled flight.

I am the soft stars that shine at night.

Do not stand at my grave and cry;

I am not there, I did not die.

Lieve IBI en familie,

Na een paar dagen niet op het forum, dacht ik opeens aan jou, en opende je topic..

Om toen het vreselijke bericht te lezen dat jouw Patrick er niet meer is.

Alle sterkte gewenst om dit grote verlies te dragen.
Lieve Tara, ik geef jou ook een heel dikke knuffel

Wat moet het moeilijk zijn om je zus zo te zien, om Patrick te missen. Ik hoop dat je zoon zóveel mooie herinneringen zal hebben...
Ook hier een lampje aan de slinger, Ibi
Tara, mooie post!

Vind het idee van de slinger erg mooi.

Zijn zus en zijn moeder hebben aangegeven ook een praatje te willen houden. Ikzelf ga er vanavond even voor zitten wat ik precies wil zeggen en natuurlijk bekijken wie op welke volgorde.

De 4 mannen die de kist gaan dragen hebben ieder een stropdas om met de kerst erop van Patrick. Patrick kocht elk jaar een nieuwe.

Namens de 5 kleine neven en nichten zal er een witte balon worden opgelaten en ook namens ons vroegere pleegzoontje. Na de plechtigheid gaan we met een select groepje naar ons (OMG het is nu mijn) huis om vers gebrachte broodjes en verse jus te eten en drinken.
Lieve Ibi en familie. Ben een stille meelezer, maar wil jullie alle sterkte van de wereld wensen.

'Zeven maal om de aarde gaan,

als het zou moeten op handen en voeten;

zevenmaal om die éne te groeten

die daar lachend te wachten zou staan.

Zeven maal om de aarde gaan.

Zeven maal over de zeeën te gaan,

schraal in de kleren, wat zou het mij deren,

kon uit de dood ik die éne doen keren.

Zeven maal over de zeeën te gaan -

zeven maal, om met zijn tweeën te staan.'

Ida Gerhardt.
O wat erg Kom net thuis en kijk meteen hoe het gaat. Ik lees nu dat jouw lieve man er niet meer is. Hoe oneerlijk, wat onbegrijpelijk toch. Ik hoop dat je over niet al te lange tijd kunt zonder al teveel verdriet kunt terugdenken aan alle fijne dingen die jullie hebben meegemaakt samen. Maar wat zal het nu moeilijk voor je zijn en wat komt er veel op je af. Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht. Mooi zijn de plannen met de witte ballonnen.

Veel sterkte ook met het bedenken wat je allemaal wilt gaan zeggen straks. Hoop dat je veel hulp krijgt met het regelen van alles.

Dikke knuffel van een meelezer die veel aan je heeft gedacht.
IBI

Is Patrick nu thuis bij je of is hij overgebracht naar het uitvaartcentrum?
Hier zijn de lichtjes ook langs gekomen;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven