Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Pfff wat een narigheid en verdriet. Heel veel sterkte, knokken samen
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ibi, weer heel veel sterkte en kracht vandaag.
Bah wat een ongelooflijk machteloos gevoel geeft dit.

Gisteren zijn wij (ik man en zoon) bij ibiman op bezoek geweest.

Hij zag heel heel erg bleek.Wat er natuurlijk allemaal bij hoort.Maar het nog "echter" maakt.Hoop dat jullie me snappen.

Mijn zoon reageerde super.Gewoon zoals die altijd is alleen gelukkig een paar toontjes rustiger.Maar er zijn wel een heleboel praktische dingen die geregeld moeten worden zoals idd het huis.Iedereen om ons heen zet alles op alles om er een (veilig) thuis van te maken.En ik ken onze familie dat gaat lukken.

Lieverd,Dit is doodeng Wij zijn in gedachten alleen maar bij jullie en 1 telefoontje van jullie vandaan.
Tara wat fijn dat jullie zo'n familie zijn/hebben. Jullie ook heel veel sterkte.
IBI ik denk aan je....
Lieve IBI, ik weet ook niet zo goed wat te zeggen.

Blijf een beetje voor jezelf zorgen, dat is echt heel belangrijk!

Veel liefs, Miepje
Lieve Ieb,

Kunnen we morgen naar je toe komen? Al is het maar 10 min om te knuffelen. We willen er RL voor je zijn..

Tara, kun jij kijken en vragen wat ze wil? Mail me dan op chocolover_viva via de hotmail.

Ik hoor het van jullie, kanjers!!
En nog maar even een ook voor Tara en kleine stoere neef...
Dikke kus lieverd.... Ik denk aan je!

Kom je weer je dagelijkse knuffeltje brengen.....

Veel sterkte vandaag lieve Ibi, ook voor je man en familie.

Ik leef echt met je mee, vind het zo erg!

Als er iets is wat ik voor je kan doen laat maar weten...
Wat fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt.

Ook hier nog een
Hij ligt nu te slapen. Hebben een dvd te zien gekregen over zijn ziekte maar die roept alleen maar vragen op.

Hij reageert goed op de prednison zijn kwaadaardige cellen al dood aan het gaan. Een begin dus.

Hij vind dat ik te veel de regie in eigen handen wil hebben. Misschien is dat ook wel zo maar alles gaat ook zo snel en je moet ook zoveel ineens. Heb net water gedronken en twee slokken goedemorgen drank.

Choco net gesproken en zij en haar man (blijft leuk) komen maandag langs voor me.
Fijn dat de prednison aanslaat IBI en dat je maandag steun krijgt

hoe gaat het verder met jou vandaag?
Maandag zijn we er mop, zolang als jij wilt!

Tara, ik heb met Ieb afgesproken dat jij me belt/mailt. Dus ik hoor het van je. Jullie ook een
Lieve IBI, een knuffel
Peas on earth!
Lieve IbI en HiH: héél veel sterkte! Ook van hieruit een welgemeende virtuele !
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Hij moest net zijn neus sneuten en het zat helemaal onder het bloed. Het hoort erbij maar is toch wel moeilijk.

Met mezelf gaat het redelijk vandaag omdat we

nu ook ff samen zijn.

Heb wel het gevoel dat ik niks goed doe in zijn ogen. Je doet het glas te vol, je leunt teveel op het bed, je drinkt te weinig, je maakt een verkeerd bezoekschema, je maakt je te druk, je moet niet thuis slapen enz enz. Ik doe ook maar mijn best.
IBI, dat lijkt me inderdaad moeilijk... jullie zijn waarschijnlijk allebei moe en bang (en nog heel veel meer emoties) en wellicht heeft hij daardoor ook een korter lontje. Kom in ieder geval hier te hart luchten en ook even mopperen of verdrietig zijn als je het gevoel hebt niets goed te doen
Peas on earth!
Heel veel sterkte IBI
IBI, ook mijn dagellijkse

Hartverscheurend om dit allemaal te lezen.

En verder eens met PrinsesOpDeErwt: jullie zijn beiden moe en bang. Dat hij het juist op jou "afreageert" is een teken dat hij bij jou zichzelf kan zijn. Dat hij aan jou kan laten zien hoe enorm machteloos hij zich voelt. Omdat hij veel van je houdt.

Ook een voor Tara, man en zoon.
Lief zussie,

Wat fijn om te lezen dat hij goed reageert op de prednison.

We denken aan jullie..........

Ik ben dus de andere zus van IBI, meiden jullie zijn geweldig!

IBI heeft heel veel steun aan jullie. Bedankt!
En IBI, het enige waar HIH controle over heeft, is over dit soort dingen...hoe jij op het bed leunt en dergelijke...verder moet hij zich ook overleveren aan alles wat hem overkomt. Maar dat het voor jou niet leuk is, dat is te begrijpen

Gewooneenzus voor jou ook
Ibi, degene waar je het meest van houdt en op wie je het meest vertrouwt krijgt ook de meeste ergernissen. Daarin kan je je in alle facetten laten zien.

Maar, dat het moeilijk is, kan ik me voorstellen.

Wat goed om te lezen, dat je van die fijne zussen hebt en dat Chooc er ook voor je is.
Ibi, je moet wat doen, of eten, of vitaminepillen eten. Je wilt er voor je man zijn maar je gaat op deze manier heel snel onderuit. Sorry dat ik streng klink maar dit kan gewoon niet. Op deze manier kan je het niet volhouden.

Je wilt er voor je man zijn, maar zorg dan ook voor jezelf.

Ik hoop dat je mij goed genoeg kent dat je weet dat ik het goed meen. Maar ik maak me zorgen hoe je met jezelf omgaat.

Heel veel liefs en voor beide heel veel sterkte
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ach ach IBI, ik zie dit topic vandaag pas (en lees al nauwelijks meer op 3000). Wat een vreselijk, enorm verdrietig bericht. Vele virtuele voor jou en je man.

Zo te zien heb je veel lieve mensen om je heen die je qua huis ook dingen uit handen zullen nemen. Zelfs dat is misschien soms moeilijk maar laat het toe zodat jij je kunt richten op je man en ja ook jezelf.

En wat anderen al zeiden, jij bent waarschijnlijk de enige waar HIH die dingen op die manier kwijt kunt. Moeilijk, zéker, dus gebruik ajb dit topic voor wat JIJ kwijt wilt/moet. Zoals je weet is er bijna altijd wel iemand online.

Sterkte en probeer je staande te houden (ook letterlijk zoals MV al zegt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven