Minder slaap nodig?
dinsdag 25 februari 2014 om 23:17
Kan het zijn dat als je ouder bent geworden, ruim een jaar lang gebroken nachten hebt, je daardoor minder slaap nodig hebt?
Wonderbaarlijk sla ik me redelijk door de zeer korte nachten heen.
Ik geef zelf ook nog borstvoeding snachts.
Maar als iemand voor mij zwangerschap zou zeggen dat ik dit zou aankunnen had ik hem vierkant uitgelachen. Ik was nogal een slaapkop en ben snel moe.
Wonderbaarlijk sla ik me redelijk door de zeer korte nachten heen.
Ik geef zelf ook nog borstvoeding snachts.
Maar als iemand voor mij zwangerschap zou zeggen dat ik dit zou aankunnen had ik hem vierkant uitgelachen. Ik was nogal een slaapkop en ben snel moe.
woensdag 26 februari 2014 om 07:55
Het aankunnen met weinig slaap betekend natuurlijk niet automatisch dat je ook goed uitgerust bent. Ben zelf nooit een uitslaper geweest. Altijd een te drukke dag planning om te blijven liggen. Daarna jarenlang door werk en kleine kinderen hele korte nachten gehad. Ja ik redde het wel , jarenlang zelfs maar wat voel ik me nu veel beter/actiever en productiever overdag nu ik wel nachten van 8-9 uur maak.
woensdag 26 februari 2014 om 08:28

woensdag 26 februari 2014 om 09:46
Nee daar hangt het ook vanaf inderdaad. Ik slaap bijvoorbeeld altijd 5 of 6 uur, zou dan misschien wel aan 4 uur kunnen wennen. Er zit ook wel een minimum aan, en dat zal ook afhangen van de persoon.
Er was iemand , ik dacht Michelangelo ? , die z'n slaapgedrag zo had afgesteld dat hij om de 4 uur (dag en nacht) een kwartier sliep en daar geheel uitgerust mee leek te zijn. Heel bijzonder! Ook wel efficiënt, alleen onze dagen zijn daar niet zo op uitgerust
Er was iemand , ik dacht Michelangelo ? , die z'n slaapgedrag zo had afgesteld dat hij om de 4 uur (dag en nacht) een kwartier sliep en daar geheel uitgerust mee leek te zijn. Heel bijzonder! Ook wel efficiënt, alleen onze dagen zijn daar niet zo op uitgerust

woensdag 26 februari 2014 om 10:11
Ik herken het deels. Hoewel ik het verschil pas merk als ik een nacht wel heb doorgeslapen, dan denk ik: Heee, dat is een verschil!
Maar ook ik functioneer een heel stuk beter op 5 a 6 uur slaap per nacht dan ik vantevoren had kunnen bedenken.....Met dus inmiddels afentoe een nachtje dat dochter wel doorslaapt, toch echt wel heel fijn .
Maar ook ik functioneer een heel stuk beter op 5 a 6 uur slaap per nacht dan ik vantevoren had kunnen bedenken.....Met dus inmiddels afentoe een nachtje dat dochter wel doorslaapt, toch echt wel heel fijn .