Minerale zonnebrandcreme zónder vieze plakkerigheid
donderdag 19 juni 2025 om 17:12
Hebben jullie dé tip? Vanwege alle troep in normale zonnebrandcreme, zijn wij overgestapt op minerale zonnebrandcreme. Ik heb van naïf en dr.Leenarts. Ze zijn alleen allebei super wit, laten veel vieze vlekken achter in kleding én voelen enorm vies en plakkerig. Ik ben dus een zoektocht gestart naar minerale zonnebrandcreme die dat níet heeft. Nu vroeg ik dit net bij de schoonheidssalon en ik kreeg een merk aangeraden (colorescience) welke ik even geprobeerd heb op mijn hand. Er zat minimaal een kleurtje aan `(zodat ie geen witte waas had) en waarempel, hij was helemaal niet vies en plakkerig! Beetje jammer alleen dat ‘ie enorm duur is (60 euro voor 55 ml).
De grote vraag die bij mij rijst is dan ook: bestaat er ook zoiets in een normalere prijsklasse? Zeker ook omdat ik een tube van 60 euro aan kids mee naar school geven niet echt zo’n succes vind.
Tips zijn welkom!
De grote vraag die bij mij rijst is dan ook: bestaat er ook zoiets in een normalere prijsklasse? Zeker ook omdat ik een tube van 60 euro aan kids mee naar school geven niet echt zo’n succes vind.
Tips zijn welkom!
donderdag 19 juni 2025 om 17:17
Suncover van Jetske Ultee. Ik weet niet of deze valt onder minerale zonnebrandcrème maar de troep waar jij het over hebt zit er niet in. Het is een makkelijk smeerbare en niet plakkerige zonnebrand zonder witte waas. Het enige nadeel is dat hij niet lekker ruikt, maar goed, dat heb je bij parfumvrije zonnebrand nou eenmaal.
donderdag 19 juni 2025 om 17:32
donderdag 19 juni 2025 om 19:10
Minerale zonnebrand heeft toch vrijwel altijd zinkoxide? Die zinkoxide zorgt voor de witte waas. Ik heb nu alleen nog maar chemische doordat minerale zonnebrand moeilijk echt waterproef te maken is. Andere optie is een UV shirt.
De Niveau natuurlijke zonnebrand en Weleda minerale zonnebrand gaven allebei een erge witte waas en smeerden slecht uit. De Naif verbrandden ze een paar jaar geleden van en was inderdaad erg olie achtig,
De Niveau natuurlijke zonnebrand en Weleda minerale zonnebrand gaven allebei een erge witte waas en smeerden slecht uit. De Naif verbrandden ze een paar jaar geleden van en was inderdaad erg olie achtig,
donderdag 19 juni 2025 om 19:17
Van naïf verbranden wij juist echt niet, alleen het is gewoon zulk ontzettend smerig spul dat ik iets anders wil. Kind draagt sowieso al uv shirts.
@Leslie JetskeUltee is geen minerale zonnebrand lees ik dus die valt helaas af.
@Drackie die jij noemt heeft helaas ook een chemisch filter.
hartje567 wijzigde dit bericht op 19-06-2025 19:30
32.57% gewijzigd
donderdag 19 juni 2025 om 19:19
Je zou een minerale stick kunnen proberen. Ik vond het niks want was moeilijk uit te smeren en leek alsof je vaseline op je gezicht smeerde, maar sommige mensen vinden het wel prettig. Je krijgt meestal geen witte waas.
Australian gold kan je ook naar kijken. Was wel wat dik en maar een lichte witte waas.
Australian gold kan je ook naar kijken. Was wel wat dik en maar een lichte witte waas.
donderdag 19 juni 2025 om 19:35
Was even geleden:Hartje567 schreef: ↑19-06-2025 19:17Van naïf verbranden wij juist echt niet, alleen het is gewoon zulk ontzettend smerig spul dat ik iets anders wil. Kind draagt sowieso al uv shirts.
https://www.consumentenbond.nl/zonnebra ... escherming
donderdag 19 juni 2025 om 19:41
Dat gaat over de factor 30. Ik heb sowieso alleen maar factor 50.Elsy schreef: ↑19-06-2025 19:35Was even geleden:
https://www.consumentenbond.nl/zonnebra ... escherming
donderdag 19 juni 2025 om 20:16
donderdag 19 juni 2025 om 20:19
donderdag 19 juni 2025 om 20:20
donderdag 19 juni 2025 om 20:40
Ah, ook teveel geluisterd naar influencers?
Denk je echt dat zonnebrandcrème met 'troep' op de markt zou mogen blijven?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 19 juni 2025 om 21:09
Wat een hoofdpijndossier is zonnebrandcreme altijd inderdaad.
Het geeft een witte waas, plakt vies of stinkt, of allemaal tegelijk.
Jetske Ultee schrijft wel duidelijk over hoe er veel verschillende chemische filters zijn en dat daar dubieuze maar ook heel veilige tussen zitten. En ze heeft zelf een zorgvuldige afweging gemaakt in welke filters er in haar zonnebrandcreme zitten.
Die minerale filters vind ik ook verschrikkelijk. Die van Jetske Ultee vind ik dan een goed alternatief, en Round Lab als Koreaans merk. Koreaanse merken zijn ook erg huidvriendelijk maar wel duur en maken alleen gezichtscreme. Kennelijk hebben ze daar altijd lange kleding aan of zo? Je kunt die wel op je lijf gebruiken natuurlijk maar is wel duur.
Het geeft een witte waas, plakt vies of stinkt, of allemaal tegelijk.
Jetske Ultee schrijft wel duidelijk over hoe er veel verschillende chemische filters zijn en dat daar dubieuze maar ook heel veilige tussen zitten. En ze heeft zelf een zorgvuldige afweging gemaakt in welke filters er in haar zonnebrandcreme zitten.
Die minerale filters vind ik ook verschrikkelijk. Die van Jetske Ultee vind ik dan een goed alternatief, en Round Lab als Koreaans merk. Koreaanse merken zijn ook erg huidvriendelijk maar wel duur en maken alleen gezichtscreme. Kennelijk hebben ze daar altijd lange kleding aan of zo? Je kunt die wel op je lijf gebruiken natuurlijk maar is wel duur.
donderdag 19 juni 2025 om 21:15
Want sigaretten zit ook geen troep in? Er word genoeg meuk verkocht op de markt.
Dit heeft niks met influencers te maken. Het is volgens mij al een tijd best bekend dat alles wat we op onze huid smeren word opgenomen en in ons lijf terecht komen. Wat hormoonverstorend kan zijn, en wat niet nog meer voor schade kan toe brengen.
Er is dus niks mis met bewust worden van wat je op je huid smeert.
En als je de ingrediënten van bepaalde zonnebrand merken googled word je daar niet heel blij van.
Maar als je het er niet mee eens bent prima, en als je zelf alles smeert ook prima. Volgens mij vroeg TO om tips. Niet om iemand die in discussie wil gaan.
donderdag 19 juni 2025 om 21:24
SPF 30 laat 3.3% UV straling in de huid door terwijl SPF 50 2% doorlaat. Dat betekent dat SPF 30 1.5 keer zoveel straling doorlaat. Dat kan je niet veel vinden maar bij UV van 9 heeft dat wel degelijk effect.
De Instagram Sciencemeetscosmetics legt het goed uit. Ze heeft een PhD in “complex fluids”.
donderdag 19 juni 2025 om 21:26
Maar natuurlijk betekent niet per se dat het niet hormoonverstorend is. Veel natuurlijke producten zijn wel degelijk slecht voor je maar alsnog natuurlijk.Assiral schreef: ↑19-06-2025 21:15Want sigaretten zit ook geen troep in? Er word genoeg meuk verkocht op de markt.
Dit heeft niks met influencers te maken. Het is volgens mij al een tijd best bekend dat alles wat we op onze huid smeren word opgenomen en in ons lijf terecht komen. Wat hormoonverstorend kan zijn, en wat niet nog meer voor schade kan toe brengen.
Er is dus niks mis met bewust worden van wat je op je huid smeert.
En als je de ingrediënten van bepaalde zonnebrand merken googled word je daar niet heel blij van.
Maar als je het er niet mee eens bent prima, en als je zelf alles smeert ook prima. Volgens mij vroeg TO om tips. Niet om iemand die in discussie wil gaan.
Ik kies nu juist voor bijvoorbeeld zonnebrand die echt lang onderzocht is en bewezen goed is. Waar ik woon is de zonkracht dermate hoog dat de kans op huidkanker hoger is dan verstoring van hormonen.
donderdag 19 juni 2025 om 21:29
Jouw keuze. Doe waar jij je goed bij voelt. Ik kies zelf liever wel voor de meest natuurlijke variant. Factor 30 werkt hier prima, nog nooit mee verbrand.Elsy schreef: ↑19-06-2025 21:26Maar natuurlijk betekent niet per se dat het niet hormoonverstorend is. Veel natuurlijke producten zijn wel degelijk slecht voor je maar alsnog natuurlijk.
Ik kies nu juist voor bijvoorbeeld zonnebrand die echt lang onderzocht is. Waar ik woon is de zonkracht dermate hoog dat de kans op huidkanker hoger is dan verstoring van hormonen.
donderdag 19 juni 2025 om 21:33
The natural fallacy.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Naturalistische_dwaling
Om je eigen vergelijking met roken aan te houden: tabak is hartstikke natuurlijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in