Gezondheid alle pijlers

Minocycline bij acne

23-09-2007 10:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!

Ik heb sinds deze week minocycline gekregen om de ontstekingen van mn acne te laten verdwijnen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze anti biotica?

Ik ben er best misselijk enz van en vind het ook een naar idee dat het ook goede bacterien doodt. Hoe denken jullie over probiotica enz? Ik eet wel altijd sojayoghurt enz, dat is ook probiotisch. Maar zou het goed zijn om extra aandacht daar aan te besteden?

Grtjs van Maimai
Hey maimai,

Ik slik sinds een maand ongeveer ook antibiotica tegen acne.Alleen geen minocycline, maar doxycycline. Ik moet zeggen dat ik totaal geen last van bijwerkingen heb tot nu toe.. Maar ik vind het geen prettig idee dat ik zie zooi een hele tijd moet slikken: echt gezond is het natuurlijk niet voor je lichaam. Ik weet niet of het zin heeft om probiotica te nemen als je nog aan de antibiotica zit. Die werken 24/7 en doden dus gewoon die bacterieen weer, denk ik. Misschien is het wel goed om na die kuur probiotica te gebruiken om de boel weer in evenwicht te krijgen. (Moet erbij zeggen dat ik niet heel erg thuis ben in de probiotica-wereld).
Hmmie,hm ja daar heb je idd wel een punt dat de antibiotica ook die toegevoegde bacterien doodt. Zou het niet uitmaken als je heeeeel veel goede bacterien eet, dat het niet allemaal stuk gaat? Maar er na is sowieso een goed idee! Werkt de doxycline bij je?

Grtjs!
Ik was even nieuwsgierig geworden en heb even gegoogeld haha. Echt een eenduidig antwoord kon ik niet vinden op de vraag of het zin heeft om tegelijk probiotica en antibiotica te gebruiken. De voorstanders beweren dat het zin heeft en dat het bij diarree veroorzaakt door antibiotica kan helpen om probiotica te nemen.Maar dan moet je het een paar uur na elkaar nemen, anders zou het weer tegen elkaar in kunnen werken.

Ik begin toch een beetje te overwegen om het wel te proberen..

En wat betreft de doxyxycline: het is een kwestie van geduld hebben, maar ik zie wel degelijk effect nu. Maar dat was pas na 2,5 a 3 weken een beetje te merken. Moet erbij zeggen dat ik voornamelijk last heb van die witte onderhuidse comedonen, waarvan er dan steeds een paar uitbreken en gaan ontsteken (schijnen echt een soort tijdbommetjes te zijn die onder invloed van bacterieen op een gegeven moment altijd gaan ontsteken). Na twee weken leek het wel alsof er eerst een soort uitbraak kwam van ontstoken comedonen (alsof alle zooi eruit moest). Nu heb ik veel minder witte bultjes en trekken de rode pukkels ook weg. Misschien merk je eerder en heftiger effect als je al heel veel rode pukkels hebt...
Even een kleine toevoeging: als je probiotica gaat gebruiken, moet je wel de goede nemen. Er moeten voldoende levende bacterieen in zitten en dan ook nog de juiste bacterieen. Het beste schijnen probiotica in poedervorm te zijn (moet je oplossen in water). Ik begrijp dat Orthica een goed merk is bijvoorbeeld. Die zuiveldrankjes uit de supermarkt bevatten meestal maar 1 soort bacterie en vaak ook nog te weinig.
Ik heb zelf geen ervaring met minocycline maar ik weet WEL dat als je deze antibioticum tijdje doorslikt dat je dan donker verkleurde tanden KAN krijgen... Ik studeer mondzorgkunde, dus vandaar dat ik je dit als advies wil meegeven. Pas daar wel mee op....
quote:Danya schreef op 25 september 2007 @ 22:30:

Ik heb zelf geen ervaring met minocycline maar ik weet WEL dat als je deze antibioticum tijdje doorslikt dat je dan donker verkleurde tanden KAN krijgen... Ik studeer mondzorgkunde, dus vandaar dat ik je dit als advies wil meegeven. Pas daar wel mee op....

Bij doxycycline staat dat ook als bijwerking vermeld. Evenals een zwarte tong. En laat dat laatste nou inderdaad het geval zijn bij mij.. Ik moest naar de tandarts en die viel het ook op. heb een tongschraper gekregen, maar dat helpt maar een beetje. Ik zie nu inderdaad ook dat mijn tanden een beetje aan het verkleuren zijn

. Volgens de tandarts leek het erop alsof ik had gespoeld met corsodyl.. Weet je toevallig of die verkleuring weer verdwijnt na afloop of dat daar iets aan gedaan kan worden?
Himmie, cool dat je ff gegoogled hebt En super fijn dat je nu wel resultaat ziet. Ik merk nog niet echt veel moet ik zeggen, wel dat er geen nieuwe ontstekingen bijkkomen. Dat is natuurlijk ook al mooi. En verkleurde tanden en tong enz tja, dat is echt n rotbijwerking. Toch heb ik ook gelzen dat dat verkleuring van de tanden vooral voorkomt bij kleine kinderen wiens gebit nog in de groei is en dat het dan ook blijvend is. Misschein vragen aan de tandarts wat je er aan kunt doen? Bij mij zijn ze ook geler geworden (na mn vorige kuur).

kHoop dat we beiden een super resultaat behalen met deze pilletjes
quote:Danya schreef op 25 september 2007 @ 22:30:

Ik heb zelf geen ervaring met minocycline maar ik weet WEL dat als je deze antibioticum tijdje doorslikt dat je dan donker verkleurde tanden KAN krijgen... Ik studeer mondzorgkunde, dus vandaar dat ik je dit als advies wil meegeven. Pas daar wel mee op....Bedoel je dat ze geler worden of zwartig? Ik dacht dat dat alleen bij jonge kinderen kon gebeuren...
Ik heb ook minocycline gekregen toen ik acné had... en bij mij werden m'n tanden donkerder. Eén voortand heb ik uiteindelijk van binnenuit laten bleken, dat was niet zo'n pretje. Dus ik zou er mee oppassen, een tijdje gebruiken kan prima maar stop op tijd!
Maar wat bedoelen jullie met 'donkerder', geler of zwarter?
Ik bedoel zwarter... Geler valt voor mij nie in de categorie donkerder... Een beetje alsof ze een blauwe plek hadden, zo werd die voortand.
Antibiotica is echt rotspul. Ik heb heel veel antibiotica moeten slikken, al wilde ik het niet. Bij acne vind ik het maar raar dat het wordt voorgeschreven, ook al heb ik het zelf ook geslikt toen ik veertien ofzo was tegen acne. Hielp niet. Het enige wat mij hielp was Roaccutane, hevig spul maar als je voor de rest gezond bent prima te verdragen. Wel veel bloedcontroles en ab-so-luut niet zwanger raken of zijn. Werkt perfect, iets langer dan een halfjaar en mijn huid was zo glad (na 7 jaar ernstige acne) als een pasgeboren biggetje
If you\'re going through hell, keep going
Nou, ik denk er ernstig over om er weer mee te stoppen. Slik het nu bijna een maand geloof ik en dan moest ik de dosering halveren. Maar ik zie overall genomen geen verschil. En ik heb wel constant last van mn maag/darmen en ergens vreet het aan me dat ik die rotzooi er in pomp terwij het resultaat uitblijft. Toch maar eens een bezoekje brengen aan grote vriend de derma.
Hoi,

Ik heb vandaag dit recept gekregen, net de bijwerkingen gelezen en weet niet wat ik liever heb; puistjes op mn kin of die bijwerkingen :s

maimai, ben jij inmiddels gestopt?

Groetjes
Star, zie ook 'Mynocycline bij acné, hoe lang blijf je het resultaat zien''.
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven