Gezondheid alle pijlers

Mirena en bloedverlies

19-06-2010 22:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb al twee en een half jaar de mirena, nu heb ik sinds drie maanden heel onregelmatig bloedverlies. Dan drie dagen niet, dan weer een week wel enz. Inmiddels laten testen op soa en uitstrijkje laten maken, dat was gelukkig allemaal negatief.

Gisteren bij de gyn geweest, die gaf aan dat er sprake was van erg dun baarmoederslijmvlies en dat dit kwam door de mirena. De optie is nu terug aan de pil of extra hormonen slikken, zijn er hier mensen die dit herkennen?

Verder heb ik 4 leverhemangeomen waarvan de grootste bijna 4 cm, ik heb wel eens gehoord dat hormonen daar niet zo een beste invloed op hebben, heeft iemand hier ervaring mee/

Groetjes Annemie
Hoi,

Heb ik ook gehad hoor met Mirena. Ik had meer van die doorbraakbloedingen, misschien zijn dat ook jouw klachten. Ik was dat zo zat dat ik het ding heb laten verwijderen en een koperhoudend heb genomen. Dan menstrueer je gewoon weer normaal. Ik kan het je echt aanraden.

Succes en sterkte!
hoi,

t gebeurt blijkbaar heel vaak, bij mijn vriedinnen ook rond dit tijdstip (ca 3 jaar) en bij mij ook.

Ik baalde enorm, heb Mirena om medische redenen, 1 daarvan is tegen gaan van heftige onsgesteldheid, ik dacht: oh nee...gaan we weer..vooral t niet weten wanneer !!

Maar tis stabiliseerde zich weer. Hoor ik ook van anderen.

Ik doet dus verder nix extra s erbij.

Dus ik zou effe goed nadenken (en misschein nog effe afwachten) voordat je iets anders gaat doen..
once upon a time called.....right now
Bedankt voor jullie reaktie,

Maeris: Helaas is het geen optie om terug te gaan naar mijn 'gewone' menstruatie omdat ik dan heel onregelmatig ben en heel veel bloedverlies heb daarom was juist de mirena een goede optie.

Clytemnestra: Fijn om te horen dat het vanzelf weer stabiel wordt, hoe lang duurde dat ongeveer bij jou? Ik wil eigenlijk helemaal niet stoppen met de mirena want voor de rest bevalt het prima.
Ik heb hetzelfde gehad, erg dun slijmvlies door de Mirena en daardoor veel bloedingen. Het was wel pas nadat ik mijn 2e al een jaar had, dus na 6 jaar Mirena zeg maar.

Ik heb een hormoonkuur gehad die eigenlijk was voor vrouwen in de overgang (ben 35 en heb daar gelukkig nog geen last van) die 2 weken duurde en nu alweer 1,5 jaar geen last meer gehad. Mirena is gewoon blijven zitten trouwens.

Succes ermee.
Annemie nadat ik gestopt ben met Mirena kreeg ik ook weer regelmaat en die had ik daarvoor ook niet. Je zou het een paar maanden kunnen proberen. Als je er maar rekening mee houdt dat je zonder iets ook vruchtbaar bent Ik ben helemaal klaar met hormonenspullen en ander gedoe.
Annemie, ik heb 3 keer een mirenaspiraaltje gehad.Bij de eerste 2x 5 jaar heb ik het eerste half jaar bijna voordurend wel gevloeid, welliswaar minimaal maar toch. Daarna zo rond de 3 a 3,5 jaar kwam het weer terug gedurende enkele maanden. Huisarts gaf aan het even aan te kijken en het is bij mij daarna gestopt. Daarna ben ik zwanger geworden en na mijn zwangerschap wederom een mirena laten plaatsen. Toen alleen het eerste half jaar weer last gehad. Na 3,5 jaar is de laatste er weer uitgegaan en nu zwanger van mijn tweede kindje. Nu nog even afwachten wat wij hierna gaan doen aan voorbehoedsmiddelen.

succes ermee, ik hoop dat je de juiste oplossing kunt vinden
Niet relevant meer.
-
Ben gisteren terug gebeld door de gyn. Hij had het nagevraagd bij de mld arts, en kon geen kwaad voor de leverhemangeomen om extra hormonen te gaan slikken. Ik krijg nu 3 maanden synapauze 2 mg. Is inderdaad eigenlijk voor als je in de overgang bent. (ben ik nog niet, ben 34) Kijken wat het doet, als het niet het gewenste effect heeft word mijn baarmoeder verwijdert. Even afwachten dus maar
-
-
-
Heb al heel lang klachten van de baarmoeder, dus het is niet alleen vanwege te dun bm slijmvlies dat hij er uit zou gaan, maar dat is wel een beetje de bekende druppel. De synapauze zijn tabletjes van 2 mg. Weet niet hoelang het duurt voordat het werkt, ik slik ze nu bijna een week en merk nog niet echt verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven