Gezondheid alle pijlers

Mirena: opstartproblemen?

16-06-2013 15:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu precies 1 jaar en 2 maanden geleden mijn mirena spiraal laten plaatsen op mijn 18e jaar omdat ik vanwege een trombose been geen enkele andere anticonceptie mocht gebruiken.

Deed enorm zeer en alle voordelen waren niet op mij van toepassing, gewoon elke maand ongesteld, veel buikpijn rugpijn pijnlijke borsten... Misschien nog wel meer last van dat alles met de mirena. Maarja, ik vrij wel graag veilig...

Nu, na iets meer dan een jaar ben ik al twee maanden niet meer ongesteld geweest. Moet ik me zorgen maken dat ik bij de 0,02321 (?) vrouwen hoor die toch met een spiraal zwanger zijn? Of is het normaal dat na een jaar de spiraal zijn 'plekje heeft gevonden' ?

Jessica
Doe een test en je weet het. .....
Ja, dat is normaal. Staat allemaal in de bijsluiter. De kans dat je zwanger bent is erg klein, maar doe een test en je weet het.
Uhm... stuff... and things
Ik doe voor de zekerheid iedere 2 maanden een test
ja dat is normaal, bij mij duurde dat ook een jaar of 1,5

uiteindelijk werd ik helemaal niet meer ongesteld.
Ik werd ook pas na ruim een jaar niet meer ongesteld. Is daarna zo gebleven tot ik een volgende mirena liet plaatsen. Wees er blij mee zou ik zeggen!

Je kunt een test doen maar kans dat je zwanger raakt met de mirena is echt klein.
Geen idee... Ik ben meteen na het zetten niet meer ongesteld geworden, en 3 weken na het verwijderen weer wel...

Zou voor de zekerheid een test doen...
Yarn is cheaper than therapy...
Bij mij duurde het ongeveer een jaar voordat de buikpijn weg was, en rond diezelfde tijd dat de menstruatie wegbleef. Het is ook niet uitzonderlijk dat het zo lang duurt.

Maar als je het zeker wil weten doe je gewoon een zwangerschapstest. En als die dan negatief is kun je (eindelijk) van de voordelen van je mirena gaan profiteren!
Ik heb hem nu sinds begin januari ...

Ik ben 3 maanden niet ongesteld geweest en sinds vorige week af en toe plotseling en dan alleen voor een paar uur... Het is ook helder bloed en geen 'oud' bloed... Ik vind het allemaal maar raar en ga morgen eens de huisarts bellen boor het telefonisch spreekuur. Misschien ook voor jou een idee? Hij weet waarschijnlijk iets meer erover.

Ik had trouwens wel veel pijn ook in het begin, verder ben ik super tevreden over de Mirena.
Even een iets ouder topic omhoog gehaald omdat ik hier naar zocht. Na het plaatsen werd ik eigenlijk netjes elke maand 2 dagen "ongesteld"(2 dagen oud bloed verlies wat met een inlegkruisje goed te doen was). Aan de ene kant jammer want hoopte ook niet meer ongesteld te worden, aan de andere kant is dit natuurlijk veel fijner dan de vreselijke buikkrampen, pms en het leeglopen.

Alleen vorige maand beperkte dit zich tot ongeveer 3 uur. Nou ja prima. En nu alleen een beetje beige bij het afvegen. Dus het kan gewoon na 1,5 jaar alsnog wegblijven??

Wat een mazzel!(ik heb zo'n hekel aan het hele menstruatie gebeuren)
Klopt!

Ikzelf werd een half jaar na plaatsing niet meer ongesteld heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven