Mirena plaatsen straks.. graag wat tips!
donderdag 21 oktober 2010 om 10:03
Hallo allemaal
10 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter! Nu moet ik straks naar het ziekenhuis voor het plaatsen van het spiraaltje... Maar ik zie er best tegenop. Helemaal omdat ik de kleine moet meenemen ( lukt me niet om oppas te regelen :S)
Hebben jullie ervaringen? Doet het erg veel pijn? Kon je daarna wel gewoon nog een beetje functioneren of lag je op bed?
Ik hoop op wat tips!
Bedankt!
10 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter! Nu moet ik straks naar het ziekenhuis voor het plaatsen van het spiraaltje... Maar ik zie er best tegenop. Helemaal omdat ik de kleine moet meenemen ( lukt me niet om oppas te regelen :S)
Hebben jullie ervaringen? Doet het erg veel pijn? Kon je daarna wel gewoon nog een beetje functioneren of lag je op bed?
Ik hoop op wat tips!
Bedankt!
donderdag 21 oktober 2010 om 10:09
Het doet niet echt pijn als je je maar ontspant!! echt waar..gewoon rustig in en uitademen..dan is het snel gedaan..
het schijnt zelfs minder pijn te doen bij vrouwen die al kinderen hebben gehad..ik heb ze niet en ik had er niet zoveel last van..
je voelt wat kramp en ik had daarna misschien 1 of 2 dagen een beetje last..maar verder was het piece of cake!
het schijnt zelfs minder pijn te doen bij vrouwen die al kinderen hebben gehad..ik heb ze niet en ik had er niet zoveel last van..
je voelt wat kramp en ik had daarna misschien 1 of 2 dagen een beetje last..maar verder was het piece of cake!
donderdag 21 oktober 2010 om 10:10
Toen ik hem liet plaatsen werd mij geadviseerd om een uur van te voren een ibuprofen in te nemen.
Het is mij 100% meegevallen, vervelendste vond ik de eendebek. Plaatsen van het spiraaltje zelf stelde niks voor en kon gelijk alles ook weer doen.
Dus niet te druk maken, probeer te zuchten op het moment dat hij ingebracht wordt, helpt ook.
Succes!
Het is mij 100% meegevallen, vervelendste vond ik de eendebek. Plaatsen van het spiraaltje zelf stelde niks voor en kon gelijk alles ook weer doen.
Dus niet te druk maken, probeer te zuchten op het moment dat hij ingebracht wordt, helpt ook.
Succes!
donderdag 21 oktober 2010 om 10:16
Ik wil je niet bang maken, maar ik kreeg een soort van weeen van het plaatsen (ook een paar weken na mijn bevalling). Ik werd helemaal duizelig en moest blijven liggen. Viel mij enorm tegen. Ik zou iig pijnstilling nemen van tevoren!
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
donderdag 21 oktober 2010 om 11:13
Was bij mij zo gebeurd. Ik had op internet gekeken voor ik ging en heel veel horror verhalen gevonden. Dus ik zag er wel tegenop. Maar het viel alles mee. Zelf geen napijn. De ha heeft hem bij mij geplaatst en adviseerde wel om het spiraaltje te plaatsen tijdens de menstruatie. Dat is het minst pijnlijk schijnbaar, Succes!
donderdag 21 oktober 2010 om 11:52
Ik heb net ook een Mirena laten plaatsen, 7 weken na mijn bevalling. Heb er eigenlijk bijna niets van gevoeld. De dagen erna af en toe een krampje, maar niet vervelend. Ik had van te voren wel een ibuprofen genomen.
Ander vraagje: hoe lang bleven jullie vloeien na het plaatsen? Bij mij duurt het nu al 3 weken en ben er wel klaar mee (vloeien van de bevalling was net afgelopen).
Ander vraagje: hoe lang bleven jullie vloeien na het plaatsen? Bij mij duurt het nu al 3 weken en ben er wel klaar mee (vloeien van de bevalling was net afgelopen).

donderdag 21 oktober 2010 om 12:47
Ik vond het echt de meest pijnlijke 'ingreep' ooit en heb echt nog nooit zo'n pijn gehad. (en ik ben niet kleinzerig.) Ik had zelfs pijnstilling genomen.Ik heb hem laten plaatsen bij de gynaecoloog, zodat eerst mijn baarmoeder via een echo bekeken kon worden. De eendebek vond ik meevallen, maar daarna het opmeten van de baarmoeder en het plaatsen was niet fijn. Maar toen ik weer op mocht staan, was het nog erger. Viel bijna flauw. Ik heb de rest van de dag in bed gelegen met een soort van weeen. Daarna heb ik nog een week erge 'wee-kramp' gehad en nog 3 maanden buikpijn. Ik heb geen kinderen, btw. (maar wel ooit een miskraam gehad, dus weet wel een beetje hoe het aanvoelt). Als ik dit van te voren had geweten had ik het niet gedaan. (en doe het ook nooit meer, mijn vriend moet maar eens maatregelen gaan nemen, ben lang genoeg aan de beurt geweest... )
Tips voor een betere plaatsing heb ik dan ook niet....
Tips voor een betere plaatsing heb ik dan ook niet....

donderdag 21 oktober 2010 om 12:52
ik wilde een mirena laten plaatsen (bij de huisarts en het was de waarneemster van de waarnemer...) en het mislukte... vond het een onplezierige ervaring.. Wel een ibuprofen ingenomen vantevoren zoals gezegd. Toen ging ze eerst met eendenbek inbrengen, nou dat was ok, toen met wattenstaafje de baarmoedermond schoonmaken.. toen wilde ze de baarmoeder opmeten?.. met een soort stok ofzo.. en dat deed me pijn, echt niet normaal meer. ze stopte en zei dat ie erg klein was.. geloof 6cm (heb geen kinderen) en dat ze niet wist of ie zo klein is of dat ze te snel stopte omdat het pijn deed. Mijn benen trilden ervan (waren ook geen steunen) toen ging ze met de hand een inwendig onderzoek doen.. zag er goed uit zei ze. Maar toch referreerde ze naar ziekenhuis (want dan konden ze via echo zien of baarmoeder klein was..) vond het echt niet leuk. Nu nog een x... heb nog geen afpraak gemaakt moest wachten op de volgende periode...

donderdag 21 oktober 2010 om 12:54
Titatamara... precies... ik twijfel nog of ik weer zal gaan... ik wil echt graag van de pil af maar ik vond het ook echt ***. En voelde echt alsof ik mijn lichaam aan het mishandelen was... waarom zou het bij de 1 meer pijn doen dan bij de ander... na jou verhaal twijfel ik nog meer... ik dacht da tik misschien wel gewoon 1x een toevallige onplezierige ervaring had en dat het volgende x wel mee zou vallen... ik weet het niet

donderdag 21 oktober 2010 om 13:06
Ik ben eerst voor het inbrengen van de mirena naar mijn huisarts geweest, maar dit lukte niet omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld was. Het opmeten vond ik wel pijnlijk, maar is zo voorbij. Daarna naar de gynaecoloog. Hier is het inbrengen wel gelukt. De eendebek voelt even vervelend. Het schoonmaken van de baarmoedermond ook en het meten van de baarmoeder ook, maar ik vond het inbrengen zelf meevallen. Het voelt even als een erge menstruatiekramp. Daarna had ik nog een wat weeïg gevoel in de buik, maar ik kon gewoon autorijden en ben gewoon dezelfde dag aan het werk gegaan. Daarna wel ongeveer 6 maanden gevloeid, maar nu nooit meer ongesteld! Ik heb mijn spiraal overigens laten plaatsen tijdens mijn menstruatie en heb twee kinderen gebaart.
vrijdag 29 oktober 2010 om 15:04

vrijdag 5 november 2010 om 10:29
quote:jopje2 schreef op 21 oktober 2010 @ 12:57:
ja en vond mezelf ook wel een beetje stom dat ik het pijn vond het doen... het deed echt pijn maar ja kinderen krijgen of weeen doet meer pijn. Ik ben echt niet kleinzerig en heb nooit wat dus het viel me van mezelf tegen...Ik denk dat je met een bevalling ook flink wat adrenaline en endorfine aanmaakt, die de pijnbeleving veranderen. Bij het plaatsen van een spiraal maak je die ws. niet aan, waardoor de pijn 'pijnlijker' is.
ja en vond mezelf ook wel een beetje stom dat ik het pijn vond het doen... het deed echt pijn maar ja kinderen krijgen of weeen doet meer pijn. Ik ben echt niet kleinzerig en heb nooit wat dus het viel me van mezelf tegen...Ik denk dat je met een bevalling ook flink wat adrenaline en endorfine aanmaakt, die de pijnbeleving veranderen. Bij het plaatsen van een spiraal maak je die ws. niet aan, waardoor de pijn 'pijnlijker' is.