Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal en bruine afscheiding

18-07-2016 21:53 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Misschien kunnen jullie mij helpen met ervaringen over het volgende.

Ik ben een half jaar geleden overgestapt van de pil naar een mirena spiraal. Deze overstap had te maken met dat ik niet goed tegen de pil kon. Nu een half jaar later begin ik ook te twijfelen met de spiraal. Ik heb namelijk bijna elke dag wel bruine afscheiding. De eerste maanden na het plaatsen had ik dit ook maar dan veel meer. Ik kreeg als advies dat je lichaam een half jaar moet wennen aan de spiraal. Ik merk ook wel dat het verminderd is, maar alsnog bijna elke dag bruine afscheiding klopt toch niet?

Daarnaast ben ik soms ongesteld (zit totaal geen regelmaat in) en de kleur van de menstruatie is ook bruin.

Ik heb alle mogelijke testen al gedaan en daar kwam niks uit.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit herkennen en of ik mijn lijf nog wat langer moet laten wennen aan de spiraal.

Groetjes!
Wat bedoel je met 'alle mogelijke testen'?

Bij mij is het vanzelf opgehouden trouwens. Herken het dus wel.
Je zou zwanger kunnen zijn!
Heb inmiddels mijn derde mirena. Bij de eerste twee had ik het niet, nu met de derde heb ik dat dus ook. Het is wel beter geworden, maar ik ben soms ongesteld en dan duurt het heel lang voor het weer normaal wordt. (dus bijv wel bijna twee weken bruine afscheiding.
quote:*nightsky* schreef op 18 juli 2016 @ 22:02:

Je zou zwanger kunnen zijn!Dat lijkt mij nogal sterk eigenlijk
quote:Carry_lm schreef op 18 juli 2016 @ 22:03:

Heb inmiddels mijn derde mirena. Bij de eerste twee had ik het niet, nu met de derde heb ik dat dus ook. Het is wel beter geworden, maar ik ben soms ongesteld en dan duurt het heel lang voor het weer normaal wordt. (dus bijv wel bijna twee weken bruine afscheiding.Hoelang duurde het voordat het bij jou echt minder werd?
quote:*nightsky* schreef op 18 juli 2016 @ 22:02:

Je zou zwanger kunnen zijn!

Want? Dan heb je een half jaar lang bruine afscheiding?

Nou, gefeliciteerd, TO
quote:SallySpectra schreef op 18 juli 2016 @ 22:01:

Wat bedoel je met 'alle mogelijke testen'?

Bij mij is het vanzelf opgehouden trouwens. Herken het dus wel.

Ik ben terug gegaan naar de gynaecoloog en die heeft allemaal testjes gedaan en gekeken of alles in orde was.

Er waren geen lichamelijke aandoeningen dus.

Hoelang duurde het voordat het bij jou is opgehouden?
Ik heb sinds mijn tweede spiraal vrijwel elke maand bruine afscheiding als ongesteldheid. Heb me er nooit druk over gemaakt eigenlijk.
quote:liefdebloem18 schreef op 18 juli 2016 @ 22:07:

[...]

Ik ben terug gegaan naar de gynaecoloog en die heeft allemaal testjes gedaan en gekeken of alles in orde was.

Hoelang duurde het voordat het bij jou is opgehouden?Ook een zwangerschapstest?
quote:Lostit schreef op 18 juli 2016 @ 22:09:

Ik heb sinds mijn tweede spiraal vrijwel elke maand bruine afscheiding als ongesteldheid. Heb me er nooit druk over gemaakt eigenlijk.Nee opzich is dat ook niet ernstig hoor, ik maak mij meer druk over het feit dat ik het bijna elke dag heb
quote:liefdebloem18 schreef op 18 juli 2016 @ 22:07:

[...]

Hoelang duurde het voordat het bij jou is opgehouden?Weet het niet meer, is al lang geleden. Maar ongeveer een half jaar ofzo?
quote:*nightsky* schreef op 18 juli 2016 @ 22:09:

[...]

Ook een zwangerschapstest?Ik heb een paar maanden geleden een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Ik wil er opzich morgen nog wel eentje doen alleen het lijkt mij erg sterk dat als ik elke dag bruine afscheiding heb, zwanger zou zijn..
quote:*nightsky* schreef op 18 juli 2016 @ 22:09:

[...]

Ook een zwangerschapstest?Als de gynaecoloog een echo heeft gedaan, wat zeer waarschijnlijk is, dan was een eventuele zwangerschap daar wel op te zien geweest.
quote:liefdebloem18 schreef op 18 juli 2016 @ 22:10:

[...]

Nee opzich is dat ook niet ernstig hoor, ik maak mij meer druk over het feit dat ik het bijna elke dag heb

Ik geloof dat ik bij mijn eerste spiraal wel lang bloedverlies had, en daarna 5 jaar lang niks meer.

Maar het is wel steeds minder aan het worden bij jou dus?
quote:Lostit schreef op 18 juli 2016 @ 22:12:

[...]

Ik geloof dat ik bij mijn eerste spiraal wel lang bloedverlies had, en daarna 5 jaar lang niks meer.

Maar het is wel steeds minder aan het worden bij jou dus?

Het is wel minder dan de eerste vier maanden na het plaatsen ja, maar er zit totaal geen regelmaat in en heb er vrijwel elke dag wel last van..

Het is minder geworden als in de hoeveelheid op een dag
Er zijn hier al een paar topics van. De ervaringen van vrouwen zijn toch divers. De een lijkt er totaal geen last van te hebben, de ander juist erg veel.

Ik hen mijn spiraal nu iets langer dan 3 maanden. De eerste twee maanden was ik zowat elke dag ongesteld of bruine afscheiding. Daarna een maand gelukkig hoed gegaan en nu weer 4 dagen ongesteld. Ik kijk het even aan, want dat om de haverklap ongesteld zijn, vind ik drie keer niets.

Daarnaast voel ik nu sinds vier dagen ook weer veel kramp.
Ja, ik herken het. sinds een maandje of 2 een nieuwe spiraal, na 3 jaar niks. Ik weet dat het vanzelf weer over gaat en tot die tijd een inlegkruisje gebruiken..

Het is mijn 2e spiraal. Dus 1e, een jaartje niks en nu dus een nieuwe..
quote:liefdebloem18 schreef op 18 juli 2016 @ 22:13:

[...]

Het is wel minder dan de eerste vier maanden na het plaatsen ja, maar er zit totaal geen regelmaat in en heb er vrijwel elke dag wel last van..

Het is minder geworden als in de hoeveelheid op een dagHm ja vervelend is dat! Ik zou het toch nog even aankijken en anders is de mirena misschien gewoon niks voor jou helaas.
Herkenbaar. In het begin ook veel bruine afscheiding plus nog gewoon ongesteld elke 4 weken. Omdat veel mensen na 3-6 maanden ervanaf zijn baalde ik eerst. Ik dacht dat ik tot de groep hoorde bij wie het niet minder werd allemaal. Maar uiteindelijk na 9-12 maanden ging dit over en was ik ook de menstruatie kwijt ( ). Nu heel soms nog wat afscheiding, stelt niks voor.
Dit heet spotting.
quote:blueridge73 schreef op 18 juli 2016 @ 22:24:

Herkenbaar. In het begin ook veel bruine afscheiding plus nog gewoon ongesteld elke 4 weken. Omdat veel mensen na 3-6 maanden ervanaf zijn baalde ik eerst. Ik dacht dat ik tot de groep hoorde bij wie het niet minder werd allemaal. Maar uiteindelijk na 9-12 maanden ging dit over en was ik ook de menstruatie kwijt ( ). Nu heel soms nog wat afscheiding, stelt niks voor.Oke dit klinkt idd heel herkenbaar! Wat fijn dat het bij jou wegging, ik ga het gewoon nog maar even afwachten. Thanks voor je reactie!
Ik heb hem nu 3 maanden en heb ook nog steeds bruine afscheiding. Ik ben gelukkig niet meer ongesteld. Wel op sommige dagen iets meer bruine afscheiding wat ik zie als ongesteld. Ik vind het veel beter dan de pil.
Als de gynaecoloog alle ernstige oorzaken heeft uitgesloten, kan je wat dat betreft gerust zijn. Dan is het meer de vraag hoe vervelend je de afscheiding vind, vervelend genoeg om over te stappen op andere anticonceptie? Zwanger zijn is ook erg onwaarschijnlijk, maar het kan wel met een spiraal. Ik had de eerste maanden met mijn mirena ook veel afscheiding en dat is vanzelf overgegaan.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven