Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraaltje

09-09-2012 20:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen wil ik met de huisarts bellen voor het plaatsen van een Mirena spiraaltje. Het liefst zou ik 'm dan nog deze week geplaatst willen hebben omdat ik nu ongesteld ben. Nu lees ik op internet verschillende verhalen over het wel of niet mogen zwemmen na het plaatsen. Weten jullie of je een aantal dagen erna weer mag zwemmen?
Ik mocht gewoon zwemmen.
Zwemmen? nooit van gehoord. Houdt er rekening mee dat je tot je volgende menstruatie moet wachten...
.... en dat veel huisartsen je naar het ziekenhuis verwijzen en dat niet zelf doen.
Zwemmen was bij mij geen issue.
Nergens gehoord/gelezen dat je niet mag zwemmen hoor.

Je krijgt eerst een soort 'intake' en moet een uitstrijkje laten maken om te zien of je geen schimmels/infecties/soa's hebt. Dus ik denk dat je nog een maand moet wachten!

Heel veel succes!
Volgens mij mag je gewoon zwemmen hoor, zou niet weten waarom niet.

Heb je de mirena al dan? Ik kon hem bij ons bij de apotheek bestellen en zodra hij binnen was een afspraak gemaakt bij de huisarts en die heeft hem toen geplaatst. Was gauw geregeld.
Soa screening wordt meestal niet gedaan, tenzij je veel onbeschermde seks hebt gehad. Zwemmen mag wel, maar eerste dag liever geen tampon. Daarna kan dat wel en kun je dus zwemmen
Ik ben 2 maanden geleden bij de huisarts geweest voor de "intake". Ze heeft toen een recept meegegeven zodat ik het spiraaltje op kon halen. Ik had op dat moment niet het geld liggen om het spiraaltje te kunnen betalen, daarom heb ik het een maand uitgesteld. Ik denk dan ook dat ik opnieuw een recept bij de huisarts moet halen maar daar ga ik morgen voor bellen.
Ik heb mijn 3e mirena en er is mij nooit iets verteld over niet mogen zwemmen en een uitstrijkje is ook nooit gemaakt. Hier plaatst de huisarts zelf, dus dat moet dan wel binnen een week te regelen zijn.
Ja volgens mij zei mijn huisarts ook dat ze 'm zelf zou plaatsen hoor. Heb je er na die tijd erg veel last van gehad? (bloed, pijn)
Ik heb een mirena spiraal liggen. Opgehaald uit de apotheek, betaald maar toen toch maar aan de pil gegaan.

Je mag hem zo van me overnemen. Hij is natuurlijk in steriele dichte verpakking.

Misschien vind je t raar zo, dat snap ik. Maar ik vind het zo zonde dat dat ding hier ligt. Kosten 153,00 euro!

Ik wilde het toch even aanbieden.
Zwemmen mag volgens mij gewoon hoor! Als ik je een tip mag geven zou ik naar de gynaecoloog gaan, tenzij jouw huisarts hier heel veel ervaring mee heeft. Voor een gynaecoloog is dit een routineklus en de huisarts doet het minder vaak.

@jetfreggel: Volgens mij mag je dit soort dingen niet doorverkopen.
Jetfreggel dat is toevallig ik ook netjes betaald, maar durf hem niet te laten zetten. Dus bij deze steriel nieuw in de verpakking 125 euro voor de mirena spiraal
Jullie maken mij tot wie ik nu ben, mijn 2 kleine boefjes
Voor de duidelijkheid, ik verkoop hem niet ik geef hem weg, gratis dus.
Huisartsen doen dit steeds vaker hoor en zoveel stelt het niet voor. Voordeel van de huisarts is ook nog dat het gewoon als consult gerekend wordt, dus goedkoper dan dat je speciaal naar het ziekenhuis moet.
Haha zwarte handel hier!
Ik verkoop hem niet en geef hem ook niet weg!

Mischien dat ik binnenkort over mijn angst heen ben en dan spontaan de dokter bel.
Ik ben toevallig afgelopen week bij de huisarts geweest en ik moet morgen wel een urinemonster inleveren om te laten onderzoeken op schimmels en soa, de huisarts plaatst hem zelf. Volgens mijn huisarts moeten ze dat onderzoek vooraf doen.
Lijkt me vreselijk zeer doen, daarom durf ik het niet, maar daarin tegen, heb 2 kinderen,
Hier ook twee weken geleden opgehaald, maar niet durven plaatsen. Het ligt nu hier gezellig op de kast.
Tegenwoordig word je toch ook niet meer doorgestuurd naar het zkh, maar doen de huisartsen het toch vaak zelf?

En ik heb alleen de eerste dag wat lichte kramp gehad, tijdens het zetten is de eendebek ff vervelend.

Ik mocht volgens mij geen tampon in maar weet eigenlijk niet hoelang...
Het plaatsen voelt even heel raar, een soort wee, maar niet heel heftig.

Daarna heb je gewoon menstruatie pijnen, beetje paracetamol en een verband in want je kan een beetje bloeden, maar als je al ongesteld ben is het helemaal makkelijk.

Twee kinderen baren maar geen spiraal durven zetten kom op!
Heb hem ook een paar weken terug laten zetten. Zorg dat je goed kan ontspannen, scheelt een stuk. Ik heb nadien buiten wat nabloedingen helemaal heen last gehad. Ook geen krampen. Het gaat net zo ongeveer als bij een uitstrijkje. Als ze het klemmetje op de baarmoedermond zetten voelt dat even als een soort prikje maar valt echt reuzemee.

Je kunt evt voor het plaatsen alvast paracetamol slikken.

Ik mocht ook gewoon tampons gebruiken, was geen probleem.
Hier is hij 8 weken na de bevalling gezet door een huisarts in opleiding die het nog nooit eerder had gedaan (wel eerst toestemming gevraagd of ik dat wel wilde). Geen centje pijn gehad, ook na de tijd niet. Was met de vorige wel anders, had toen ook nog geen kind gehad, maar wel een week buikpijn gehad ondanks de enorme ervaring van de ha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven