Mirena spiraaltje
zondag 9 september 2012 om 20:30
Morgen wil ik met de huisarts bellen voor het plaatsen van een Mirena spiraaltje. Het liefst zou ik 'm dan nog deze week geplaatst willen hebben omdat ik nu ongesteld ben. Nu lees ik op internet verschillende verhalen over het wel of niet mogen zwemmen na het plaatsen. Weten jullie of je een aantal dagen erna weer mag zwemmen?
zondag 9 september 2012 om 20:55
zondag 9 september 2012 om 21:03
zondag 9 september 2012 om 21:07
Ik ben 2 maanden geleden bij de huisarts geweest voor de "intake". Ze heeft toen een recept meegegeven zodat ik het spiraaltje op kon halen. Ik had op dat moment niet het geld liggen om het spiraaltje te kunnen betalen, daarom heb ik het een maand uitgesteld. Ik denk dan ook dat ik opnieuw een recept bij de huisarts moet halen maar daar ga ik morgen voor bellen.
zondag 9 september 2012 om 21:28
Ik heb een mirena spiraal liggen. Opgehaald uit de apotheek, betaald maar toen toch maar aan de pil gegaan.
Je mag hem zo van me overnemen. Hij is natuurlijk in steriele dichte verpakking.
Misschien vind je t raar zo, dat snap ik. Maar ik vind het zo zonde dat dat ding hier ligt. Kosten 153,00 euro!
Ik wilde het toch even aanbieden.
Je mag hem zo van me overnemen. Hij is natuurlijk in steriele dichte verpakking.
Misschien vind je t raar zo, dat snap ik. Maar ik vind het zo zonde dat dat ding hier ligt. Kosten 153,00 euro!
Ik wilde het toch even aanbieden.
zondag 9 september 2012 om 21:32
Zwemmen mag volgens mij gewoon hoor! Als ik je een tip mag geven zou ik naar de gynaecoloog gaan, tenzij jouw huisarts hier heel veel ervaring mee heeft. Voor een gynaecoloog is dit een routineklus en de huisarts doet het minder vaak.
@jetfreggel: Volgens mij mag je dit soort dingen niet doorverkopen.
@jetfreggel: Volgens mij mag je dit soort dingen niet doorverkopen.
zondag 9 september 2012 om 21:53
zondag 9 september 2012 om 21:54
zondag 9 september 2012 om 22:02
Heb hem ook een paar weken terug laten zetten. Zorg dat je goed kan ontspannen, scheelt een stuk. Ik heb nadien buiten wat nabloedingen helemaal heen last gehad. Ook geen krampen. Het gaat net zo ongeveer als bij een uitstrijkje. Als ze het klemmetje op de baarmoedermond zetten voelt dat even als een soort prikje maar valt echt reuzemee.
Je kunt evt voor het plaatsen alvast paracetamol slikken.
Ik mocht ook gewoon tampons gebruiken, was geen probleem.
Je kunt evt voor het plaatsen alvast paracetamol slikken.
Ik mocht ook gewoon tampons gebruiken, was geen probleem.
zondag 9 september 2012 om 22:03
Hier is hij 8 weken na de bevalling gezet door een huisarts in opleiding die het nog nooit eerder had gedaan (wel eerst toestemming gevraagd of ik dat wel wilde). Geen centje pijn gehad, ook na de tijd niet. Was met de vorige wel anders, had toen ook nog geen kind gehad, maar wel een week buikpijn gehad ondanks de enorme ervaring van de ha.