Gezondheid alle pijlers

Mirenaspiraal

03-04-2018 14:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Jaren geleden heb ik hier al eens een berichtje geplaatst, omdat ik begonnen was met de pil en hier erg down van werd. Het is niet overgegaan en daarom ben ik er uiteindelijk mee gestopt en overgegaan op een koperspiraal, omdat ik iets zonder hormonen wilde. 3 jaar lang heb ik deze spiraal gehad en ondanks dat hij prima werkte, was ik erg zat van de hevige ongesteldheid die ermee gepaard gaat en de migraines die ik er soms door kreeg. Ik ben daarom sinds ongeveer 2 week overgestapt op de Mirena spiraal. Ik was van te voren wel bang dat ik misschien weer last van de hormonen zou krijgen, ik ben er nou eenmaal gevoelig voor. Toen ik de koperspiraal had, had ik alleen last van heftige emotiewisselingen voor en tijdens mijn menstruatie. Sinds ik de Mirena spiraal heb, ben ik een emotionele bom. Ik ben paranoia, heb veel ruzie met mijn vriend, ben het ene moment boos, het andere moment blij, het andere moment ontzettend verdrietig. Ik word er werkelijk waar helemaal gek van, ik voel me niet meer mijzelf en vraag me constant af of mijn emoties nog wel van mij zijn, of worden opgeroepen door de spiraal. Nu is mijn vraag aan jullie, wat is jullie ervaring met de Mirena spiraal? Hadden jullie ook zulke emotiewisselingen en zo ja, ging dat dan ook weer over? Mocht het na een tijdje weer overgaan namelijk, dan moet ik het maar even doorstaan, maar als het zo blijft, wil ik zo snel mogelijk weer van dat ding af....

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik had het volgens mij niet zo heftig. Had meer lichamelijke kwaaltjes, na een aantal maanden ging dat wel over. Heel tevreden gebruiker gewest voor een jaar of zeven, maar toen ik de Mirena liet verwijderen merkte ik dat ik me anders voelde, beter/ helderder/ meer mezelf oid.

Ik zou jezelf goed blijven monitoren en als het te doen is wel even volhouden om te kijken of het stabiliseert. Kan je je partner uitleggen hoe je je voelt? Wellicht kan hij er rekening mee houden zodat jullie geen ruzies krijgen. Je doet het tenslotte ook voor hem.
Mijn vrouw heeft de Nuvaring met veel success! Minder vermoeid en down.
Celebrate the good life.
ik heb wel wat lichamelijke klachten met de Mirena maar absoluut geen psychische klachten meer zoals eerder bij de pil.
Ik heb al meer dan een jaar een Mirena spiraal en ben er super tevreden over. Hiervoor had ik de nuvaring en daarmee had ik ook veel stemmingswisselingen en enorme huilbuien en daarom voor een spiraal gekozen. De huisarts legde mij uit dat de stemmingswisselingen die ik van de nuvaring had, niet zouden voorkomen bij de mirena omdat daar andere hormonen in zitten. En de hormonen waar ik de stemmingswisselingen van kreeg, zitten blijkbaar niet in de mirena.
Ik heb nog nooit zo weinig gehuild als met de mirena ;)

Maar het is wel toevallig als dit begonnen is toen je de mirena kreeg. Meestal stabiliseert dat wel na een tijdje, maar je kan alleen zelf bepalen of je dit nog volhoudt.
En anders even met de huisarts overleggen.
Ik heb zelf een koperspiraal, ook omdat ik geen hormonen meer wilde.
Ik heb op emotioneel gebied heel veel last van wisselende buien een week voordat ik ongesteld moet worden, zo erg dat mijn werk en privé leven er onder leed.

Iemand wees mij toen op Maca, een of ander kruid uit Zuid-Amerika.
Ik neem dit nu sinds begin december. Hierdoor zijn de extreme buien echt gaan liggen en heb ik alles meer onder controle.
Dat een Homeopathisch middeltje zoveel kan doen...

Maar aangezien het nog recentelijk is misschien even wachten, je lichaam moet ook nog wennen.
Voor de Pil staat 3 maanden, daarna zou je je beter moeten voelen, geen idee hoe dat met een spiraaltje zit.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Zes maanden wordt vanuit gegaan bij Mirena wat betreft dat je dan weet hoe de overige 4,5 jaar eruit ziet qua menstruatie Ed.
Tegen mij zei ze zelfs 6 maanden tot een jaar
tuffiej schreef:
03-04-2018 14:21
Hoi allemaal,

Jaren geleden heb ik hier al eens een berichtje geplaatst, omdat ik begonnen was met de pil en hier erg down van werd. Het is niet overgegaan en daarom ben ik er uiteindelijk mee gestopt en overgegaan op een koperspiraal, omdat ik iets zonder hormonen wilde. 3 jaar lang heb ik deze spiraal gehad en ondanks dat hij prima werkte, was ik erg zat van de hevige ongesteldheid die ermee gepaard gaat en de migraines die ik er soms door kreeg. Ik ben daarom sinds ongeveer 2 week overgestapt op de Mirena spiraal. Ik was van te voren wel bang dat ik misschien weer last van de hormonen zou krijgen, ik ben er nou eenmaal gevoelig voor. Toen ik de koperspiraal had, had ik alleen last van heftige emotiewisselingen voor en tijdens mijn menstruatie. Sinds ik de Mirena spiraal heb, ben ik een emotionele bom. Ik ben paranoia, heb veel ruzie met mijn vriend, ben het ene moment boos, het andere moment blij, het andere moment ontzettend verdrietig. Ik word er werkelijk waar helemaal gek van, ik voel me niet meer mijzelf en vraag me constant af of mijn emoties nog wel van mij zijn, of worden opgeroepen door de spiraal. Nu is mijn vraag aan jullie, wat is jullie ervaring met de Mirena spiraal? Hadden jullie ook zulke emotiewisselingen en zo ja, ging dat dan ook weer over? Mocht het na een tijdje weer overgaan namelijk, dan moet ik het maar even doorstaan, maar als het zo blijft, wil ik zo snel mogelijk weer van dat ding af....

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hoi Tuffiej,
Ik herken jou lichamelijke en psychische reactie op de mirena! Ik heb ook een tijdje de pil gehad met extreme haaruitval tot gevolg en voelde me super vlak. Overgegaan op koper spiraal, beviel goed maar buikpijn en veel ongesteld. Mijn haren zijn in de hormoon vrije periode/1jaar tijd beetje herstel (2ling zusje en jongste zusje reageren ook heftig met haaruitval en slechte conditie van het haar op hormonen). Nu sinds 2 weken ook mirena en ik kreeg zelfs zelfmoordgedachten doordat ik me boos verdrietig bang voelde tegelijkertijd. Ik dacht eerst angst voor haaruitval(die ik nu inderdaad ook weer heb :( , hen nog maar zo weinig haar) en voel me de hele dag door ro. Ook hoofdpijn en misselijk maar dat verschilt per dag. Ik twijfel ook om de spiraal te laten verwijderen..

Hoe gaat het nu met jou? Ben benieuwd of het weggetrokken is de klachten en wat je hebt gedaan?

En vraag me af of meer mensen haaruitval kennen als gevolg van hormonen, het is echt een emotionele strijd met de spiegel nu dagelijks :(
https://mirena.forum2go.nl/mirena-spira ... t1362.html

Begin en eind iets aangepast?

Ik ben daarom sinds ongeveer 2 week overgestapt op de Mirena spiraal. Ik was van te voren wel bang dat ik misschien weer last van de hormonen zou krijgen, ik ben er nou eenmaal gevoelig voor. Toen ik de koperspiraal had, had ik alleen last van heftige emotiewisselingen voor en tijdens mijn menstruatie. Sinds ik de Mirena spiraal heb, ben ik een emotionele bom. Ik ben paranoia, heb veel ruzie met mijn vriend, ben het ene moment boos, het andere moment blij, het andere moment ontzettend verdrietig. Ik word er werkelijk waar helemaal gek van, ik voel me niet meer mijzelf en vraag me constant af of mijn emoties nog wel van mij zijn, of worden opgeroepen door de spiraal. Ik lees alle verhalen hier en wordt er moedeloos van. Zou het ook over kunnen gaan na een tijdje? Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven