Gezondheid alle pijlers

Misselijk door de hitte

28-05-2018 10:07 49 berichten
Ik ben vanmorgen opgestaan met een misselijk gevoel. Heel irritant. Moet vanmiddag werken en dan zou het fijn zijn als het wat minder is. Wat zijn jullie aanraders naast alles heel langzaamaan doen en veel water drinken?
Heel veel water drinken kan ook bijdragen aan de misselijkheid. Eet je wel voldoende en krijg je (als je veel zweet) wel genoeg zoutige dingen binnen?
Alle reacties Link kopieren
Lauw warm douchen, uren in een supermarkt vertoeven. Voeten in een bak met lauw/koud water.
Dit is mijn motto
zo nu en dan een waterijsje, het liefst een raketje,aardbei ijsje of dubbellikker.

Je moet wel op je suikertoename letten.
Het wil ook wel eens helpen als je veel last hebt van de warmte om je polsen een tijdje onder een kraan met koud water te houden.
Ik word inderdaad ook misselijk van hitte. Krijg er ook hoofdpijn van. Wat bij mij helpt is om uit de zon te blijven en proberen zoveel mogelijk in een koelere ruimte te zijn. Verder voldoende drinken en wel eten, maar wat vaker in kleinere beetjes.
Neem ORS
Cum non tum age
Ik heb ook al gedouched en gegeten maar ga voor ik naar het werk ga denk ik nog maar een keer douchen want m'n shirtje was alweer helemaal klam. Wellicht kan ik nog iets van bouillon maken voor wat zout.
Voldoende blijven eten ook, inderdaad.
Is het echt van de hitte of heb je misschien gewoon iets anders? Zo warm is het nu in de ochtend toch nog niet? Vanmorgen toen ik opstond was het hier (midden van het land) een aangename 17 graden.
Hitte? Het is 23 graden?

Anyway hoe slecht ook; cola helpt goed tegen misselijkheid. Kleine slokjes en even wachten tot het koolzuur er wat uit is.
Voldoende drinken, ORS (voldoende zout) en gember thee (gember werkt goed tegen misselijkheid)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat ik vaak deed toen ik nog meer last had van warmte, was mijn hoofd regelmatig onder de koude kraan en dan mijn haren zo min mogelijk droog maken. Dan had ik tenminste nog een tijdje een koel hoofd, dat scheelde ook.

Maar vooral, bij mij, letten op zout en zorgen dat ik voldoende vullend voedsel at.
Ik denk dat de warmte nog in het huis zit na gisteren ook al heb ik alles zo veel mogelijk gelucht. En de zon staat in de ochtend pal op het slaapkamer raam. Hier wordt het vandaag rond de 29-30 graden.
Gember helpt ook tegen misselijkheid. Ik neem dan altijd een klein lepeltje gembersiroop. Wel die van Kokki Djawa nemen, die is lekker zoet en licht, niet die van Conimex, want die is zoutig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een droog wit broodje eten wil ook nog wel eens helpen.
noa schreef:
28-05-2018 10:11
Neem ORS

Dit, of zoute chips eten en er cola bij drinken.

Tekorten aan zout/suiker geven mij een licht hoofd en duizeligheid en daar word ik dan weer misselijk van (soort wagenziekte).
Dat heb ik inderdaad ook wel eens, dat ik gewoon even iets zouts nodig heb. Een paar zoute dropjes, of een klein handje chips, vaak is dat al genoeg om me weer beter te voelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een glas ijskoude melk helpt om af te koelen maar de misselijkheid wordt ook minder door de melk.
Vooral geen ijskoude dranken nemen, maar op kamertemperatuur.

Cola werkt erg goed bij misselijkheid, kleine slokjes. Niet alleen water drinken. Is goed maar spoelt ook zouten en mineralen weg. Dus zorg dat je ook goed (normaal) blijf eten. Ook al heb je geen trek, dwing jezelf te eten.
Stress? Zwangerschap? Afkeer? Bepaalde medicijnen?
Dan moet het maar zoals het kan
Ranitidine of een Rennie
Fruit gegeten wat overrijp was?
Dan moet het maar zoals het kan
TsumTsum schreef:
28-05-2018 10:17
Ik denk dat de warmte nog in het huis zit na gisteren ook al heb ik alles zo veel mogelijk gelucht. En de zon staat in de ochtend pal op het slaapkamer raam. Hier wordt het vandaag rond de 29-30 graden.
Je hebt misschien wel veel liggen zweten vannacht als je huis nog zo warm is. Wat zout eten helpt dan misschien ook wel. Dus een beetje zoute crackers of zo.

Maar verder denk ik eigenlijk dat je wellicht iets onder de leden hebt, want zo extreem warm is het volgens mij niet. Maar goed, dan is het ook niet slecht om wat zoute crackers te eten.
tv-icoon schreef:
28-05-2018 10:39
Fruit gegeten wat overrijp was?
Mijn man had gister een mango van de lidl, zaterdag gekocht, zat een hele grote worm in, kwam zo uit de verpakking :sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven