Gezondheid alle pijlers

Moe

07-03-2010 19:05 18 berichten
Ik ben de laatste tijd enorm moe. Een paar uur na het opstaan heb ik alweer het gevoel dat ik omval en uren kan slapen. Overdag werk ik en dan gaat het op zich wel goed, maar zodra ik 's avonds op de bank hang voor de tv vallen m'n ogen soms gewoon dicht. Zolang ik genoeg te doen heb hou ik het nog wel uit tot een uur of 11-12.

Die moeheid heb ik eigenlijk elke dag. Het maakt daarbij niet uit of ik 's nachts te weinig, genoeg of te veel heb geslapen.

Iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ligt het misschien aan je eetpatroon?

Snoep je bijvoorbeeld veel?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Even langs de huisarts voor een bloedcheck. Verder kijken naar je eetpatroon. In tijden dat ik veel snoep (vooral dingen met veel suiker) voel ik me ook een stuk moeier. Dus haal wat lekker vers fruit in huis, misschien wat sporten? En verder op tijd naar bed, dus niet tegen wil en dank opblijven om de 11 uur maar te halen.
Niet meer of minder dan normaal geloof ik, maar zal er eens op letten. Kwam er afgelopen week ook achter dat ik mijn ontbijt ook iets steviger moet maken (is nu te weinig).

Maar het niet in mijn eetpatroon gezocht, dus zal het eens een beetje in de gaten houden.
Kun je zwanger zijn?

Ik herken het verhaal voor 100% uit het begin van mijn beide zwangerschappen. Toen kon ik ook tussen 9 en 11 smorgens nog wel wat doen, daarna vielen letterlijk mijn ogen dicht en na het werk wilde ik eigenlijk niets anders dan slapen.
Die van Jonna is een goeie. Ik sliep bijna 20 uur per dag destijds.
Slik de pil, dus een zwangerschap is (vrijwel) uitgesloten. Maar moet aankomende donderdag ongesteld worden, dus daar hebben we vrij snel duidelijkheid over.
Oh, vrijwel uitgesloten omdat ik weet dat de pil maar voor 99% veilig is. Slik hem verder heel braaf iedere dag.
Nog even wat dat snoepen betreft: had zelfs eigenlijk soms het idee suiker te kort te komen ipv te veel te hebben (beetje ligt in m'n hoofd).
Pff..dit is echt een niet te beantwoorden vraag.. aangezien 'moeheid' zo enorm veel oorzaken kan hebben!

Een bloedtestje kan iig nooit kwaad, toch? En vergeet ook niet wat eventuele stress voor je lijf kan betekenen. Succes!
Waarom zou je tot 11-12 uur willen opblijven?

Als je om 22 uur naar bed gaat, slaap je 's nachts langer en kun je het overdag misschien ook beter volhouden.
Ik ben bang dat als ik er 's avonds aan toegeef 's ochtends veel te vroeg wakker te zijn. Ik blijf dus op om toch een beetje een ritme te houden.
Ik heb er ook last van, maar heb het de laatste tijd ook erg druk.

Ben vrijdag langs de huisarts geweest en die zei dat het ook door drukte enzo kan komen en dat het normaal is op deze leeftijd( ben 22) , heb toen gelijk bloed af laten nemen. Dus nu even afwachten.
Als je lichaam het (tijdelijk) nodig heeft zul je niet eerder wakker worden hoor..misschien uitproberen?
Inderdaad naar de huisarts en je bloed laten onderzoeken. Misschien heb je de ziekte van Pfeiffer. Heb ik ook ooit gehad zonder het te weten. Kwamen ze jaren later achter bij zo'n bloedtest.
Lentemoeheid
Had dit ook en heb mijn bloed laten testen. Nu blijkt het van een te snel werkende schildklier te komen. Gewoon even bij de huisarts een verwijzing vragen voor een bloedonderzoek. Sterkte ermee!
Kan veel zijn. Ik word bijvoorbeeld doodmoe van alles waar tarwe inzit. Begin in ieder geval met en uitgebreide bloedtest, daar kun je meestal veel uithalen.

Komt daar niets specifieks uit, kijk dan eens naar je voedingspatroon. Je kunt je ook heel moe voelen door suikers.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven