Gezondheid alle pijlers

Moedervlekken laten weghalen

01-04-2014 14:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb al mijn hele leven lang moedervlekken. Nou stoor ik mij daar niet aan, maar op mijn rug heb ik er wel eens aan lopen krabben, wat nu al een paar jaar irriterende moedervlekken zijn.

Ook heb ik een moedervlek vlak naast mijn schede, aan de binnenkant van mijn bovenbeen.

Ik zou graag zowel de moedervlekken op mijn rug als de moedervlek naast mijn schede weg willen laten halen.

Moet ik hiervoor gewoon de huisarts bellen? Brengt dit kosten met zich mee?

Nog een ander vraagje: ik heb in de zomer erg veel sproeten. Dit vind ik niet mooi, ik zit helemaal onder en heb ze bijvoorbeeld ook op mijn bovenlip waardoor het lijkt dat ik een snor heb door die sproetjes. Ik heb wel eens gehoord dat je ze weg kunt laten laseren? Kunnen jullie mij hier meer over vertellen?
Ik heb hem wel weg laten halen, wel onder verdoving maar erna wel veel pijn gehad.

Heb er ongeveer 6 jaar over moeten doen om de beslissing te moeten nemen maar ben achteraf erg blij met mijn keuze!

Bij mij was er geen koste aan verbonden ben gewoon bij de huisarts geweest.

Succes!
Daar kun je inderdaad de huisarts voor bellen. Als de huisarts twijfelt stuurt hij je door naar de dermatoloog. Alle kosten vallen onder je basisverzekering en kost je dus wel je eigen risico.

Over sproeten laseren vond ik dit:

http://kayleighvdhout.wor ... tplassen-het-is-mogelijk/

Uiteraard is dat allemaal voor eigen rekening.
Ik zou gewoon de huisarts bellen. Een consult is gratis (zit in je zorgpakket), maar als er vlekjes weg worden gehaald kan het zijn dat je (een gedeelte van) je eigen risico kwijt bent.
Het is sowieso goed om naar de vlekken te laten kijken als ze jeuken, want een 'onrustige' vlek (die groeit/jeukt/kleur veranderd) kan ook een slecht teken zijn.
Bij mij heeft de huisarts ze weg gebrand,

Pijnloos, bloedeloos en eind resultaat is niets meer te zien,geen litteken niks!
Ik heb er gisteren nog 1 weg laten halen op mijn rug.

Toen ze een witte jas en handschoenen aantrok, en de verdovingsspuit uit de verpakking haalde werd ik toch een beetje nerveus.

Het is met 3 steekjes gehecht, en ik heb de hele dag er een beetje pijn aan.

Geen idee wat het gaat kosten.
het is hier binnen beter dan buiten
Ik heb dat inderdaad gewoon eens bij de huisarts laten doen. Voelde alleen een klein prikje van de verdoving. Erna weinig last gehad. Nu zit er een heel klein littekentje. Ik dacht niet dat het iets kost maar misschien eigen risico? Weet ik niet zeker eigenlijk.. Succes!
Het is goed om moedervlekken te laten controleren. Mijn vriend heeft ook vrij veel moedervlekken en hij wordt regelmatig door een huidarts gecontroleerd. Af en toe wordt er dan een verdachte vlek weggehaald, onder plaatselijke verdoving, daarna hechting. De eerste dagen is het wat gevoelig.
Bedankt allemaal! Ik ga morgen meteen een afspraak maken bij de huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven