Moet dit gehecht worden??
zaterdag 2 november 2013 om 11:18
Hallo allemaal,
Ik word net gebeld door mijn vriend. Vanmorgen, tijdens het vlees snijden op zijn werk heeft, hij per ongeluk diep in zijn wijsvinger gesneden. Het bloedde enorm en een collega (geen BHV'er) heeft het met verband ingepakt. Daarna is mijn vriend gewoon weer verder gaan werken, want het was erg druk.
Nou maak ik me toch wel enigszins zorgen. De wond is niet ontsmet en zo'n diepe snee moet toch gehecht worden lijkt me? En hij was bezig met varkensvlees snijden op het moment dat het gebeurde. Is dat niet gevaarlijk als die bacteriën in de wond terecht zijn gekomen?
Wat zouden jullie hiermee doen? Naar de huisartsenpost bellen of iets?
Mijn vriend is altijd ontzettend laks als het op dit soort dingen aankomt..
Ik heb de OP iets aangepast ivm herkenbaarheid
Ik word net gebeld door mijn vriend. Vanmorgen, tijdens het vlees snijden op zijn werk heeft, hij per ongeluk diep in zijn wijsvinger gesneden. Het bloedde enorm en een collega (geen BHV'er) heeft het met verband ingepakt. Daarna is mijn vriend gewoon weer verder gaan werken, want het was erg druk.
Nou maak ik me toch wel enigszins zorgen. De wond is niet ontsmet en zo'n diepe snee moet toch gehecht worden lijkt me? En hij was bezig met varkensvlees snijden op het moment dat het gebeurde. Is dat niet gevaarlijk als die bacteriën in de wond terecht zijn gekomen?
Wat zouden jullie hiermee doen? Naar de huisartsenpost bellen of iets?
Mijn vriend is altijd ontzettend laks als het op dit soort dingen aankomt..
Ik heb de OP iets aangepast ivm herkenbaarheid
Komt wel goed, schatje!

zaterdag 2 november 2013 om 19:43
quote:jongemama20 schreef op 02 november 2013 @ 19:37:
Oke Meds ga je lekker met al je aannames?
maar even serieus
je hebt het niet gezien, dus je kon het niet beoordelen
je vriend had tijd on jou te bellen, had hij daar belang bij gehad dan had hij in die tijd de HAP ook kunnen bellen, toch?
hij koos ervoor om verder te werken, waarom zou jij dan naar de HAP bellen?
die hadden het druk genoeg denk ik, als je 16 minuten moest wachten
fijn dat het meevalt
(het kloppende gevoel dat hij de eerste dag zal hebben hoort er bij, maar dat zal de HA wel gezegd hebben?)
Oke Meds ga je lekker met al je aannames?
maar even serieus
je hebt het niet gezien, dus je kon het niet beoordelen
je vriend had tijd on jou te bellen, had hij daar belang bij gehad dan had hij in die tijd de HAP ook kunnen bellen, toch?
hij koos ervoor om verder te werken, waarom zou jij dan naar de HAP bellen?
die hadden het druk genoeg denk ik, als je 16 minuten moest wachten
fijn dat het meevalt
(het kloppende gevoel dat hij de eerste dag zal hebben hoort er bij, maar dat zal de HA wel gezegd hebben?)