Gezondheid alle pijlers

Moet ik me zorgen maken, en naar de dokter?

20-03-2013 08:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had de laatste tijd last van wat raar gevoel tijdens de ontlasting TIJDENS mijn menstruatie. Niet echt pijn maar wel onprettig. Ik had het besproken met een paar en die zeiden dat ze dat ook hadden. Was wel normaal volgens hun..

De vorige keer had ik weer niet veel last ervan tijdens mijn menstruatie, meestal 1 dag beetje moeilijk, en daarna over. Ben vanaf maandag ongesteld en gaat redelijk. Wel beetje raar gevoel eerst maar dat was weer de 1ste/2de dag.

Nu zag ik net een heel klein beetje bloed eraan zitten in de wc, nog niet eerder gezien, dus schrok toch wel even. en ik heb wel wat gelezen over endometriose, maar heb nooit pijn van de menstruatie, nog nooit gehad ook. Maar ben best wel een beetje een hypochonder(helaas overgehouden aan paniekaanvallen..)

Daarom dat ik eerste hier even wil weten of nog iemand tijdens menstruatie klein beetje bloed aan de ontlasting heeft bijv, 1x en of ik me meteen zorgen moet maken. Ben ook best wel beetje bang voor de dokter, dus zit er liever niet onnodig, of dat ik weer wat onzin in mn hoofd heb gehaald wat ik nu weer denk te hebben
quote:schouderklopje schreef op 20 maart 2013 @ 09:20:

Jemig, wat een paniek dames. Ik heb bijna altijd bloed bij de ontlasting. Dat is geen reden om je zorgen te maken. Zeker als het helderrood bloed is. Dit is nl. bijna altijd te wijden aan een klein scheurtje van de anus.

Pas als het bloed vrij donker is tot zelfs zwarte ontlasting, dan betekend het dat de bloeding hoger in het darmkanaal zit en is er zeker reden om de huisarts te bezoeken.

Maar van een druppie bloed tijdens het poepen, hoef je echt niet in paniek te raken. Ben echt erg verbaasd over deze reacties!Volgens mij is er hier maar 1 dame in paniek hoor....
Ehm, volgens mij heeft alleen TO paniek hoor schouderklopje.
Ik kreeg een flash-back, en 't klopt.

2 jaar geleden heb je hier ook een topic over geopend, ik heb toen ook gereageerd.

Als je het niet vertrouwt, ga dan gewoon naar de dokter!
Ik vind anders dat er best veel vrouwen reageren met dat ze naar de huisarts moet.
quote:s0esie schreef op 20 maart 2013 @ 09:20:

[...]

Mijn eerste reactie niet gelezen dus.. Heb schijnbaar te snel gedrukt dat het er 2x staat. Niet expres dusMisschien even laten samenvoegen door de mods, of een laten weg halen? wel beetje onhandig zo.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 20 maart 2013 @ 09:24:

Ik kreeg een flash-back, en 't klopt.

2 jaar geleden heb je hier ook een topic over geopend, ik heb toen ook gereageerd.

Als je het niet vertrouwt, ga dan gewoon naar de dokter!Klopt, maar toen was het weer rustig tot dus vandaag.. En dat bloed zien had ik toen nog niet, toen had ik "pijn"
Welgeteld 1 persoon geeft dat hier als serieus advies. Woehoehoe, wat veel
Waarschijnlijk omdat wij een hypochonder hier toch niet gerust kunnen stellen. En de huisarts mogelijk iets meer. Al is dat ook nog maar de vraag....
quote:SummerDee schreef op 20 maart 2013 @ 09:21:

Soesie, heel stom toevallig maar ik had er net ook (weer) last van op het toilet.. een wat pijnlijke ontlasting en inderdaad ook altijd tijdens de menstruatie. En ik vraag me ook af of het bloed bij je ontlasting niet menstruatiebloed is..?Vervelend he! Het doet bij mij niet echt pijn, maar hoe het wel voelt kan ik niet omschrijven. En waar het bloed wegkomt vind ik zo moeilijk te beoordelen. En zo'n onderzoek zie ik best wel tegen op, en straks maak ik me weer eens zorgen om niks..
quote:schouderklopje schreef op 20 maart 2013 @ 09:24:

Ik vind anders dat er best veel vrouwen reageren met dat ze naar de huisarts moet.

Wij kunnen gaan zeggen dat het geen endometriose is en dat het menstruatiebloed is of een scheurtje door het persen, maar als ze dat niet wil aannemen dan moet ze maar naar de huisarts gaan als ze denkt dat ze daar onvruchtbaar van wordt. Dan kan die het (ook nog) een keer uitleggen.

Maar dat is blijkbaar een fout advies?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou ja, ik vind voor onzin dingen naar de huisarts gaan eigenlijk wel een fout advies ja. En mijn man is ook een hypochonder en dat is het jammere met hypochonders, die zijn altijd maar korte tijd gerust te stellen. Een huisarts doet even de truc, maar na een aantal dagen of weer een keer een drupje bloed en de stress is weer net zo hard terug.
quote:schouderklopje schreef op 20 maart 2013 @ 09:24:

Ik denk dat dat is omdat TO zich zorgen maakt en wij geen dokters zijn en die zorgen niet met zekerheid weg kunnen nemen. Niet zo zeer omdat je met bloed bij de ontlasting direct naar de huisarts moet.

Er wordt hier vaak veel gepaniekt, vind ik, maar juist niet in dit topic.
quote:schouderklopje schreef op 20 maart 2013 @ 09:35:

Nou ja, ik vind voor onzin dingen naar de huisarts gaan eigenlijk wel een fout advies ja. En mijn man is ook een hypochonder en dat is het jammere met hypochonders, die zijn altijd maar korte tijd gerust te stellen. Een huisarts doet even de truc, maar na een aantal dagen of weer een keer een drupje bloed en de stress is weer net zo hard terug.

Dus alle hypochonders: op naar het Viva forum! Het spaart een bezoek aan de huisarts uit en ze hebben altijd gelijk door te zeggen dat je je niet moet aanstellen en er niks aan de hand is. Zoiets?

Edit: en voor vervolgconsulten zijn ze uiteraard ook welkom. Zeggen we weer dat ze niet moeten piepen en zich aanstellen. Geen kosten aan verbonden.
Heel veel mensen hier vinden dat onzin schouderklopje. Daarom zeggen ze dat ook met de opmerking erbij dat als to toch perse wil gaan ze vooral moet gaan. Daar lees ik geen positief aanmoedigend advies in hoor.
Ik ben maar een KLEIN BEETJE hypochonder misschien. Maar dat de meesten hier het meteen tegen je gebruiken en naar over doen vind ik erg jammer! Ik ben nooit respectloos in andermans topic, als ik het onzin vind reageer ik gewoon niet,

Maar laat iemand wel in zijn waarde zo! Het was alleen een vraag of meer mensen het herkennen. Als je het niet herkent ga je ergens anders je mening maar plaatsen :-) bedankt!
De kans is gigagroot dat het simpelweg menstruatiebloed op je poep is.
Soesie, zo werkt een forum nou eenmaal. Mensen geven hun mening. Als je alleen maar meepraters had willen hebben dan had je geen topic moeten openen.
Soesie, je schrijft het zélf in nota bene je openingstopic!quote:Maar ben best wel een beetje een hypochonder

Had je dat weg gelaten, dan was er niemand over gevallen.

Denk je nu nog steeds Iets Heel Engs, of ga je nu even proberen om zodanig af te vegen dat je de boel gescheiden kan houden om zeker te weten dat het gewoon menstruatiebloed is?

Ik zou over 2 weken naar de huisarts gaan, als je dan nog steeds bloed hebt bij je ontlasting en niet meer ongesteld bent.
quote:s0esie schreef op 20 maart 2013 @ 09:41:

Ik ben maar een KLEIN BEETJE hypochonder misschien. Maar dat de meesten hier het meteen tegen je gebruiken en naar over doen vind ik erg jammer! Ik ben nooit respectloos in andermans topic, als ik het onzin vind reageer ik gewoon niet,

Maar laat iemand wel in zijn waarde zo! Het was alleen een vraag of meer mensen het herkennen. Als je het niet herkent ga je ergens anders je mening maar plaatsen :-) bedankt!

Zijn reacties als 'dat is waarschijnlijk menstruatiebloed' of 'ik heb ook moeite met poepen als ik ongesteld ben' dan raar en respectloos?

Als dat niet is wat je wilt horen, maar dat je wilt horen dat je endometriose hebt en onvruchtbaar wordt, dan ben je toch een behoorlijke hypochonder?

Wat wil je dan met dit topic bereiken?
Hoe oud ben je? Dit is menstruatiebloed... Als dit af en toe voorkomt als je neit ongesteld bent, is het ws een gescheurd bloedvaatje of een aambei. Niets om je zorgen over te maken.

Denk eens niet zo moeilijk..
quote:s0esie schreef op 20 maart 2013 @ 09:41:

Ik ben maar een KLEIN BEETJE hypochonder misschien. Je raakt in paniek en begint gelijk over endometriose en nare behandelingen. Mwoah. Haal klein maar weg uit je zin.

Als je het niet herkent ga je ergens anders je mening maar plaatsen :-) bedankt!Ik heb juist aangegeven dat ik zo vaak bloed heb. Herkenning alom dus. Van een (1) rood druppie hoef je niet in paniek te raken. In het ergste geval heb je een aambei.
Even uit eigen ervaring:

Als ik ongesteld ben, heb ik moeite met poepen. Ook doet het dan zeer, tijdens en voordat ik naar het toilet moet. Ook kan er dan bloed op je ontlasting zitten, heb ik ook vaak, menstruatiebloed of idd een klein scheurtje.

Ik weet ook dat als ze je poep gaan onderzoeken en je het dus op moet gaan vangen, ze dit bij voorkeur niet doen als je ongesteld bent, juist omdat er dan bijna altijd op de een of andere manier bloed bij komt en dus niet na te gaan is wat de oorzaak daar van is.

Ik zou als de menstruatie over is en je je nog steeds zorgen maakt even de huisartsassistente bellen en vragen om advies en of het nuttig is om alsnog een afspraak te maken met de huisarts. Maar logischerwijs kan je aan de hand van dit topic en je klachten (alleen tijdens de menstruatie, zoals vele anderen met je, blijkt wel) wel de conclusie trekken dat het niet abnormaal is.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Klinkt als menstruatiebloed, daar heb ik ook last van als ik dan naar de wc moet om te poepen.

Mocht je last van bloed hebben als je niet ongesteld bent oke dan kan je even naar de huisarts, of aambijenzalf halen.
Eén tip van mij. Als je ongesteld bent kijk dan nooit in de plee, Ziet er zelden gezellig uit. Menstruatie gaat vaak met grof geweld, darmen,rug, je blaas, alles krijgt een opdonder. Maar als je na 2 jaar je nog zorgen maakt dan bederft het je leven bij elke menstruatie dus ga dan naar de dokter en laat je goed voor en doorlichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven