Morning after pil en starten met de gewone pil

dinsdag 11 februari 2014 om 21:26
Ik ben niet aan de pil en heb afgelopen week seks gehad. Dit was wel met condoom en voor zover ik weet is er niks mis gegaan.
Wel is dit precies in mijn vruchtbare periode en omdat ik normaal altijd de pil en de condoom gebruik was ik nu toch een beetje ongerust. Ik heb dus de morning after pil genomen.
Als ik nu weer seks wil hebben deze maand ben ik weer bang dat alleen een condoom niet genoeg is. Daarom wil ik graag aan de pil. Maar kan ik ook midden in de cyclus beginnen?
Ik weet dat je dan de eerste 7 dagen ook met condoom moet vrijen maar dat doe ik sowieso... Ik ben gewoon meer van de dubbele veiligheid
Wat denken jullie dat verstandig is?
Wel is dit precies in mijn vruchtbare periode en omdat ik normaal altijd de pil en de condoom gebruik was ik nu toch een beetje ongerust. Ik heb dus de morning after pil genomen.
Als ik nu weer seks wil hebben deze maand ben ik weer bang dat alleen een condoom niet genoeg is. Daarom wil ik graag aan de pil. Maar kan ik ook midden in de cyclus beginnen?
Ik weet dat je dan de eerste 7 dagen ook met condoom moet vrijen maar dat doe ik sowieso... Ik ben gewoon meer van de dubbele veiligheid
Wat denken jullie dat verstandig is?
dinsdag 11 februari 2014 om 21:28

dinsdag 11 februari 2014 om 21:43
Ik zou wel al beginnen, dan ben je maar een week niet safe. En als je nog wacht tot je ongesteld bent, dan moet je nog twee a drie weken voorzichtig zijn.
Juist als je net een relatie hebt lijkt het me fijn dat je minder lang hoeft op te letten met correct condoomgebruik. Wel opletten met soa's en testen!
Juist als je net een relatie hebt lijkt het me fijn dat je minder lang hoeft op te letten met correct condoomgebruik. Wel opletten met soa's en testen!

dinsdag 11 februari 2014 om 21:47
Er zijn genoeg mensen die altijd alleen maar condooms gebruiken. Dus als er verder niks mis gaat (dat het condoom niet scheurt of zo) dan zou dat "vrij veilig" moeten zijn. Ik ben er eerlijk in, ik had ook altijd vrij weinig vertrouwen in condooms, maar ben ook een behoorlijke periode afhankelijk geweest van alleen condooms en dat is goed gegaan. Terwijl ik altijd vrij snel en makkelijk zwanger werd. In ieder geval gauw weer aan de pil, dat geeft toch een gerust gevoel.

dinsdag 11 februari 2014 om 21:52
dinsdag 11 februari 2014 om 22:24
quote:bibabloem schreef op 11 februari 2014 @ 21:39:
Oke bedankt voor de reacties!
Maar als ik dan tot die tijd alleen met condoom vrij.
Er vanuit gaan dat er niks mis gaat dan is de kans dat ik zwanger raak toch zeer klein?
Of zouden jullie dan ook wachten totdat ik met de pil gestart ben met weer seks hebben?Gebruik dan condooms met zaaddodend glijmiddel. Of los erbij gebruiken.
Oke bedankt voor de reacties!
Maar als ik dan tot die tijd alleen met condoom vrij.
Er vanuit gaan dat er niks mis gaat dan is de kans dat ik zwanger raak toch zeer klein?
Of zouden jullie dan ook wachten totdat ik met de pil gestart ben met weer seks hebben?Gebruik dan condooms met zaaddodend glijmiddel. Of los erbij gebruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”