morning after pil
donderdag 9 juni 2011 om 13:04
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik ben een vrouw van 21 jaar. Vorige week donderdag was mijn laatste menstruatiedag. Die avond heb ik bijna seks gehad met mijn vriend. Hij is niet in mij geweest maar wel op mij klaargekomen. De dag erop leek het net of mijn menstruatie terug kwam ik bloedde 2 dagen en beetje. Ik heb binnen 30 uur de Morning After Pil genomen. Nu is het een weekje geleden en heb ik sinds gisteren bruine afscheiding en ook bloed. Het is niet zoveel als een normale mentruatie maar ik bloed wel. Ook heb ik buikpijn en last van mijn onderrug. Ik maak me echt zorgen! Kan ik weleens zwanger zijn? Of is dit normaal? Ik hoop op reactie!
Hallo,
Ik ben een vrouw van 21 jaar. Vorige week donderdag was mijn laatste menstruatiedag. Die avond heb ik bijna seks gehad met mijn vriend. Hij is niet in mij geweest maar wel op mij klaargekomen. De dag erop leek het net of mijn menstruatie terug kwam ik bloedde 2 dagen en beetje. Ik heb binnen 30 uur de Morning After Pil genomen. Nu is het een weekje geleden en heb ik sinds gisteren bruine afscheiding en ook bloed. Het is niet zoveel als een normale mentruatie maar ik bloed wel. Ook heb ik buikpijn en last van mijn onderrug. Ik maak me echt zorgen! Kan ik weleens zwanger zijn? Of is dit normaal? Ik hoop op reactie!
donderdag 9 juni 2011 om 13:19
De kans dat je zwanger bent is nagenoeg 0 gelet op het tijdstip van je cyclus (je kunt maar een paar dagen per maand zwanger raken en dat is niet in die periode) en het feit dat ie niet in je is klaargekomen. Het bloedverlies dat je nu hebt is een bijwerking van de morningafterpil, lees je bijsluiter maar. Ben je niet aan de pil? Dat voorkomt een hoop zorgen. ik weet niet of jullie aan voor het zingen de kerk uit doen maar pas daar mee op want als hij niet op tijd weg is (en wanneer hij weg moet zijn is lastig voor hem te bepalen) loop je dus kans om zwanger te raken.
donderdag 9 juni 2011 om 13:22
Testen kan trouwens pas op de dag dat je weer ongesteld had moeten worden.
Lees trouwens net dat ie niet in je is geweest. Ik zou me dan ook echt geen zorgen maken als ik jou was.
Wist je dat veel vrouwen allerlei zwangerschapsklachten krijgen als ze denken dat zwanger zijn? Misschien heb je dat nu want technisch gezien ben je een week nadat je seks hebt gehad nog helemaal niet zwanger (lees op internet maar over bevruchting, innesteling).
Lees trouwens net dat ie niet in je is geweest. Ik zou me dan ook echt geen zorgen maken als ik jou was.
Wist je dat veel vrouwen allerlei zwangerschapsklachten krijgen als ze denken dat zwanger zijn? Misschien heb je dat nu want technisch gezien ben je een week nadat je seks hebt gehad nog helemaal niet zwanger (lees op internet maar over bevruchting, innesteling).
donderdag 9 juni 2011 om 13:26
Hoezo kan je niet aan de pil? Dat lijkt me toch beter dan onbedoeld zwanger worden als dingen opnieuw 'uit de hand lopen'. Verder is 21 een prima leeftijd om seks te hebben. Als je er nog niet aan toe bent moet je het natuurlijk niet doen, maar als je er hevig naar verlangt en met een fijne partner bent vind ik dat je je niet moet laten stoppen door religie. Maar doe het dan wel veilig! (met pil (of nuva ring oid) + condoom)
donderdag 9 juni 2011 om 13:27
donderdag 9 juni 2011 om 13:29
donderdag 9 juni 2011 om 13:31
MAP hoeven ouders nooit achter te komen.. Bij de pil kunnen ze een strip vinden..
Overigens vind ik het wel tricky dat hij op je vagina is klaargekomen.
Dat zou ik niet aan het toeval overlaten.. En dat heb je dus ook niet gedaan. Je hebt een MAP genomen.
Gelet op het tijdstip van je cyclus + de tijd tussen het klaarkomen en de MAP lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat je zwanger bent...
Overigens vind ik het wel tricky dat hij op je vagina is klaargekomen.
Dat zou ik niet aan het toeval overlaten.. En dat heb je dus ook niet gedaan. Je hebt een MAP genomen.
Gelet op het tijdstip van je cyclus + de tijd tussen het klaarkomen en de MAP lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat je zwanger bent...
donderdag 9 juni 2011 om 13:37