Gezondheid alle pijlers

morning after pil

09-06-2011 13:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Ik ben een vrouw van 21 jaar. Vorige week donderdag was mijn laatste menstruatiedag. Die avond heb ik bijna seks gehad met mijn vriend. Hij is niet in mij geweest maar wel op mij klaargekomen. De dag erop leek het net of mijn menstruatie terug kwam ik bloedde 2 dagen en beetje. Ik heb binnen 30 uur de Morning After Pil genomen. Nu is het een weekje geleden en heb ik sinds gisteren bruine afscheiding en ook bloed. Het is niet zoveel als een normale mentruatie maar ik bloed wel. Ook heb ik buikpijn en last van mijn onderrug. Ik maak me echt zorgen! Kan ik weleens zwanger zijn? Of is dit normaal? Ik hoop op reactie!
*ZUUUUUUUUCCCCCHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTTT*
Ik ben echt bang, is dat nodig?
Ik ben echt bang, is dat nodig?
Er is maar een manier om erachter te komen.

Op naar de drogist voor een zwangerschapstest dus.
Hij is niet in je geweest zeg je. Hoe moet je dan zwanger kunnen zijn?!
Hij is wel met zijn penis op mijn vagina klaargekomen....
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want hij is niet in je gerweest en je hebt een MAP genomen, maar met een zwangerschapstest weet je het zeker.
De kans dat je zwanger bent is nagenoeg 0 gelet op het tijdstip van je cyclus (je kunt maar een paar dagen per maand zwanger raken en dat is niet in die periode) en het feit dat ie niet in je is klaargekomen. Het bloedverlies dat je nu hebt is een bijwerking van de morningafterpil, lees je bijsluiter maar. Ben je niet aan de pil? Dat voorkomt een hoop zorgen. ik weet niet of jullie aan voor het zingen de kerk uit doen maar pas daar mee op want als hij niet op tijd weg is (en wanneer hij weg moet zijn is lastig voor hem te bepalen) loop je dus kans om zwanger te raken.
Gewoon naar de huisarts gaan!

En vraag dan gelijk even naar de mogelijkheden van anticonceptie want als ik je verhaal zo lees doe je daar nu nog niets aan.
Testen kan trouwens pas op de dag dat je weer ongesteld had moeten worden.

Lees trouwens net dat ie niet in je is geweest. Ik zou me dan ook echt geen zorgen maken als ik jou was.

Wist je dat veel vrouwen allerlei zwangerschapsklachten krijgen als ze denken dat zwanger zijn? Misschien heb je dat nu want technisch gezien ben je een week nadat je seks hebt gehad nog helemaal niet zwanger (lees op internet maar over bevruchting, innesteling).
Ik ben buitenlands meisje en heel christelijk opgevoed. Ik ben nog maagd. Dus ik kan niet aan de pil. Die avond is het een beetje uit de hand gelopen. Maar ik hoef niet bang te zijn? Ik maak mezelf namelijk helemaal gek!!!!
quote:magseleeee111 schreef op 09 juni 2011 @ 13:23:

Ik ben nog maagd. Dus ik kan niet aan de pil. ONZIN!!
Moet ik me zorgen maken of niet? Dat is het enige wat ik wil weten! Ik maak me namelijk heel erg druk!
Hoezo kan je niet aan de pil? Dat lijkt me toch beter dan onbedoeld zwanger worden als dingen opnieuw 'uit de hand lopen'. Verder is 21 een prima leeftijd om seks te hebben. Als je er nog niet aan toe bent moet je het natuurlijk niet doen, maar als je er hevig naar verlangt en met een fijne partner bent vind ik dat je je niet moet laten stoppen door religie. Maar doe het dan wel veilig! (met pil (of nuva ring oid) + condoom)
je kunt ook condooms gebruiken, daarnaast heeft een arts geheimhoudingsplicht tegen over anderen en kan je dus om de pil vragen zonder dat iemand anders daar achter komt.

De kans dat je zwanger bent, lijkt mij 0,0.

Maar waarom wel een MAP en geen pil?
ik zeg trol.........
Wij kunnen niet weten of je wel of niet zwanger bent. Waarschijnlijk ben je niet zwanger... Maar je maakt je toch zorgen. De enige manier om zekerheid te krijgen is door een zwangerschapstest te doen.
quote:magseleeee111 schreef op 09 juni 2011 @ 13:26:

Moet ik me zorgen maken of niet? Dat is het enige wat ik wil weten! Ik maak me namelijk heel erg druk!Dat is echt niet nodig, maar neem wel maatregelen in het vervolg, want dit is op den duur vragen om moeilijkheden.
MAP hoeven ouders nooit achter te komen.. Bij de pil kunnen ze een strip vinden..

Overigens vind ik het wel tricky dat hij op je vagina is klaargekomen.

Dat zou ik niet aan het toeval overlaten.. En dat heb je dus ook niet gedaan. Je hebt een MAP genomen.

Gelet op het tijdstip van je cyclus + de tijd tussen het klaarkomen en de MAP lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat je zwanger bent...
Je kunt ook aan de pil gaan om je menstruatie te kunnen regelen (minder heftig, uitstellen i.v.m. vakanties, compleet doorslikken). Mocht je een "smoes" nodig hebben om aan de pil te gaan.
Ja klopt ook wel. Ik ga daar eens goed overnadenken. Maar ik kan mezelf heel gek maken. Ik heb op het moment nergens last van. Maar dan lees ik weer iets over innestelingbloed en dan ben ik zo bang. Ik ben echt heel erg bang.. Terwijl ik diep van binnen wel weet dat er niks is maar toch....
quote:luna30v schreef op 09 juni 2011 @ 13:08:

*ZUUUUUUUUCCCCCHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTTT*Je gaat lekker Luna. Zijn de haartjes al te zien?
quote:luna30v schreef op 09 juni 2011 @ 13:28:

ik zeg trol.........Dat zegt mijn onderbuik ook, taalgebruik is niet consequent
quote:magseleeee111 schreef op 09 juni 2011 @ 13:26:

Moet ik me zorgen maken of niet? Dat is het enige wat ik wil weten! Ik maak me namelijk heel erg druk!

Hoe drukker jij je maakt hoe langer je menstruatie uitblijft.

Enne, vind god dit allemaal wel goed?

M.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven