Gezondheid alle pijlers

Moviprep mengen met frambozensiroop

03-04-2019 17:33 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zo ad moviprep. Morgen scopie :-(Ik wilde scheutje frambozensiroop erbij doen maar las dat dit niet mocht vanwege rode/roze kleur?
Iemand ervaring ermee?

Liefs, fleur
Sterkte dames, ik heb binnenkort een darmonderzoek waarvoor ik 200 cc bariumpap naar binnen mag werken.
Iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 9.30 moet ik de Moviprep gaan nemen ( 5uur voor het onderzoek). Ik heb een potje bouillon met tuinkruiden van Maggi.
Volgens mij komt het door die zoute oplossing dat alles een beetje uit vorm gaat, zoals gezicht. Je hebt ook zo een 2 liter vocht in 2 uur weg moeten werken en dat is veel.
Ik geloof voor mezelf dat ik het ergste gehad heb, maar een verschrikkelijk komische film durf ik zonder Tena lady toch niet te gaan bekijken :rofl: .
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
03-04-2019 21:18
Sterkte dames, ik heb binnenkort een darmonderzoek waarvoor ik 200 cc bariumpap naar binnen mag werken.
Iemand daar ervaring mee?

Nee, wel met actieve kool - beetje zelfde consistentie denk ik? Verstand op 0, niet naar kijken, niet aan ruiken, in één gang wegwerken. :flag:
.
Rubella schreef:
03-04-2019 21:22
Vanaf 9.30 moet ik de Moviprep gaan nemen ( 5uur voor het onderzoek). Ik heb een potje bouillon met tuinkruiden van Maggi.
Volgens mij komt het door die zoute oplossing dat alles een beetje uit vorm gaat, zoals gezicht. Je hebt ook zo een 2 liter vocht in 2 uur weg moeten werken en dat is veel.
Ik geloof voor mezelf dat ik het ergste gehad heb, maar een verschrikkelijk komische film durf ik zonder Tena lady toch niet te gaan bekijken :rofl: .

:hihi:
Anoniem262821034 schreef:
03-04-2019 21:23
Nee, wel met actieve kool - beetje zelfde consistentie denk ik? Verstand op 0, niet naar kijken, niet aan ruiken, in één gang wegwerken. :flag:
Het onderzoek wordt nog erger.
Het is een bus poeder, volgens mij 500 Gr waar maar 200 cc water bij mag.
Actieve kool lijkt me ook walgelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
03-04-2019 21:31
Het onderzoek wordt nog erger.
Het is een bus poeder, volgens mij 500 Gr waar maar 200 cc water bij mag.
Actieve kool lijkt me ook walgelijk.

Gatver, dat moet je zowat lepelen dan? :sick:
.
Alle reacties Link kopieren
@Rubella, hier hetzelfde hoor haha🙈😅🤭
Anoniem262821034 schreef:
03-04-2019 21:33
Gatver, dat moet je zowat lepelen dan? :sick:
Ja :"-( letterlijk pap.
Voor een defaecografie, doe me dan liever een coloscopie.
Ook geen pretje maar iets minder mensonterend haha.
Je mag idd geen rode dranken drinken. Dus ook geen rode limonade. Dat komt omdat de kleur van je darmen, jawel, roze is. Er is met de camera slechter onderscheid te maken tussen bloed of oneffenheden en normale stukjes darm. Je kunt dus wel citroen of reine claude siroop gebruiken. Let met bouillon op dat er geen stukjes peterselie in zitten.
Succes iedereen met de vervelende onderzoeken. Ik moet eigenlijk ook dit jaar weer, maar stel het een jaartje uit :bye: ..
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
03-04-2019 21:56
Ja :"-( letterlijk pap.
Voor een defaecografie, doe me dan liever een coloscopie.
Ook geen pretje maar iets minder mensonterend haha.

Aiaiai, heb met je te doen. :there:
(Probeer te onthouden dat jij voor hun één van de velen bent! Geldt trouwens ook voor de coloscopieen, het is gewoon superrot, maar zij zijn je na een uur vergeten.)
.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
03-04-2019 18:57
Ik om 13:15 zonder roesje. Volgens de arts was het niet perse nodig en ik ben zelf niet zo'n fan van roesjes en verdovingen (heb daar vaak meer last van dan van de behandeling zelf) dus als het kan doe ik liever zonder. Ik moest ook eerder beginnen met de moviprep vandaag. Vind de smaak nog mee vallen (wel erg zoet) maar vind het lastig om daarna nog zoveel water te moeten drinken (in totaal met de moviprep zo'n drie liter binnen drie uur).
Ik heb het begin dit jaar zonder roesje gedaan. Mocht kiezen en had voor de zekerheid (en de pijnstiller) wel een infuus in mijn arm, zodat ik een roesje zou kunnen krijgen als ik alsnog wilde. Was bij mij nergens voor nodig. Ik vond het wel leuk om mee te kunnen kijken op het scherm. Kreeg er nog uitleg bij ook. ;-)
Zonder pijnstiller heb ik geprobeerd, maar dat was geen succes. Gelukkig werkt het supersnel als ze het inspuiten.
Alle reacties Link kopieren
Elke 2 jaar mag ik een onderzoek en neem wel een roesje.
De prep drinken is geen probleem ik klok t zo naar binnen elk kwartier.
Ik zit op de wc met de telefoon of tablet en n fleece over mijn benen ik krijg t erg koud van dat alles.
Van mijn man krijg ik dan een beker bouillon waar ik wat van opkikker.
Na de scopie vind ik het fijnste het eten wat ik krijg,daarna nog n sausijzen broodje en hup naar huis.
Meiden morgen veel succes.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
De prep is erger dan het onderzoek..vind ik dan.
En ik gooi al 30jaar frambozen of aardbei siroop door de prep, is altijd goed gegaan.

Mth85,
Waarom bariumpap niet via een sonde?
Gaat veel sneller, ook niet leuk, maar beter dan dat op te lepelen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Ik heb geslapen maar moest net weer rennen en heb hier dreumes van 21 maanden rondlopen. Sterkte vandaag meiden!
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
03-04-2019 19:24
Kan me voorstellen! Maar het gaat ons lukken! Hier in Arnhem werd het roesje juist afgeraden. Maf hoe het verschilt per ziekenhuis...
Wat gek, de adviezen verschillen dus zelfs binnen hetzelfde ziekenhuis. Mijn man kreeg gewoon een roesje, er was helemaal geen discussie over. Hij vond het zelf niet zo nodig, eigenlijk (was de derde keer al).
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu gezellig te forummen met een thermoskan thee en een maatbeken Moviprep naast mij. Nu is het even rustig, maar straks gaat het weer beginnen.
Heb wel lekker geslapen. Wel voor alle zekerheid met een puppy trainingpad onder mij n kont :facepalm: .

Voor de rest iedereen in orde, voor zover dat mogelijk is?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Ik heb geslapen maar moest net weer rennen en heb hier dreumes van 21 maanden rondlopen. Sterkte vandaag meiden!
Alle reacties Link kopieren
Moeten jullie ook nog 3 uur voor het onderzoek Dulcolax nemen? Ik moet dit namelijk wel en waarschijnlijk is dit om de feestvreugde nog iets te verhogen zodat je echt leeg bent.
Rubella schreef:
04-04-2019 09:02
Moeten jullie ook nog 3 uur voor het onderzoek Dulcolax nemen? Ik moet dit namelijk wel en waarschijnlijk is dit om de feestvreugde nog iets te verhogen zodat je echt leeg bent.

Die moest ik juist weer nemen de dag voordat ik begon met moviprep. Wat een naar middel is dat zeg. Kreeg heel veel pijn en buikkrampen.
Verder nacht goed doorgekomen. Omdat ik al eerder op de dag was begonnen met laxeren was ik zo rond een uur of 9 s avonds uitgepoept :biggrin:
Nu weer begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat middel hoef ik niet te nemen. Pfff wat een gedoe he! Blij als het avond is zitten we weer lekker ad koffie met wat lekkers erbij ;-)
Succes vandaag dames !!
Ik nam dulcolax wel eens als ik weer eens helemaal vol zat. Had er de kramp wel voor over.
Ik krijg dit onderzoek ivm prikkelbare darm/crohn/coeliakie klachten. Maar om eerlijk te zijn voel ik me nu zo ontzettend goed nu mijn darmen leeg zijn... Wel duidelijk dat daar dus iets niet goed zit.

Hebben jullie trouwens ook zo'n hoofdpijn? Ik voel me ook heel licht in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook en heel erg moe...ben nog niet leeg hoor. Net eerste glas weer op en halve liter spablauw
Alle reacties Link kopieren
Zojuist 2 paracetamol ingenomen met.... jawel een groot glas water in verband met de hoofdpijn. Echt slap ben ik (nog) niet, maar krijg nu wel erge trek.
Het gaat opschieten, want de kleur wordt lichter en lichter. Maar ik ben er nog niet helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven