Gezondheid alle pijlers

mycoplasma

11-03-2013 16:45 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas heb ik een topic geopend over altijd moe zijn. Inmiddels ben ik bij de internist geweest en die vertelde mij dat ik een 'beestje' heb genaamd mycoplasma, ze heeft het voor me opgeschreven zodat ik kon kijken wat het precies is.

Maar na een middagje internetten ben ik niet veel wijzer geworden, zijn hier misschien lotgenoten die mij meer kunnen vertellen?
Is een bacterie, veroorzaakt vaak zgn 'atypische' longontstekingen. Komt met name veel voor bij kinderen in de basisschoolleeftijd, maar jongere kinderen, oudere kinderen en volwassenen kunnen het zeker ook krijgen. Mensen met pre-existente luchtwegklachten als astma hebben ook een verhoogd risico op heftiger klachten. Meestal met een kuurtje antibiotica goed op te lossen.

Edit: bij volwassenen trouwens vaker een griepachtig beeld, als je niet bekend bent met onderliggende luchtweg-/ of longproblemen.
Wat een rare arts, moet je zelf een beetje gaan googlen om meer informatie te vinden over wat je mankeert.
Maar ik heb (voor zover ik weet) geen longontsteking gehad de afgelopen jaren.

Daarom ben ik eigenlijk ook een beetje op zoek naar iemand met hetzelfde, zodat zij/hij mij misschien meer kan vertellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven