Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat in Nederland een abortus na 16 weken alleen kan op medische indicatie?



Testen op genetische afwijkingen dmv vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie kunnen pas vanaf dat moment, en als je dan een negatieve uitslag hebt, ben je dus al snel bijna 20 weken zwanger. Een gezond kindje zou ik zelf niet meer aborteren met 20 weken, maar als mijn kind een ernstige handicap zou hebben zou ik dat wel doen.
Dat is wat die kliniek ook zei, toen ik belde.
Alle reacties Link kopieren
quote:shining schreef op 04 maart 2009 @ 07:22:

[...]





Wat dan? In beide gevallen is het niet levensvatbaar.





Meen je dat echt?



Een foetus van 20 weken ziet er al uit als een mensje, een embryo van 8 weken nog niet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mormeltje schreef op 04 maart 2009 @ 09:25:

[...]





Nou,er zit echt wel verschil tussen 8 weken of 20 weken hoor shine,ik persoonlijk heb er ook meer moeite mee om het met 20 weken weg te halen dan met bijv 8,maar dat wil niet zeggen dat ik er iemand op veroordeel.



Want DAT vind ik het erge van deze nare discussie,iedereen heeft zijn persoonlijke verhaal en NEE,ook ik zou het nooit in mijn hoofd halen een baby van 20 weken te aborteren,maar de reacties vind ik wel vreselijk onaardig hier,maar goed,dat mag allemaal hier want het is een openbaar forum Ja, een foetus is meer ontwikkeld met 20 weken, natuurlijk. Maar goed, de grens is nu eenmaal op 22 weken gesteld, dus ik ben blij dat iedereen zelf mag kiezen voor een abortus. Ook met 20 weken.
quote:calvijn1 schreef op 04 maart 2009 @ 13:21:

[...]





Meen je dat echt?



Een foetus van 20 weken ziet er al uit als een mensje, een embryo van 8 weken nog niet.Ja, het ziet eruit als een mensje, maar het is een foetus. Nog niet levensvatbaar.
Nou ja, dan zal die kliniek wel liegen.
Draaiorgel, misschien hard, maar ter illustratie voor in welke gevallen ik er niet tegen ben (al lijkt mij dat hier vanzelfsprekend):



Tweeling geaborteerd bij 9-jarige na verkrachting

Uitgegeven: 4 maart 2009 23:13

Laatst gewijzigd: 5 maart 2009 00:32



RIO DE JANEIRO - Bij een negenjarige Braziliaanse die zwanger was van een tweeling, is abortus gepleegd. Ze was verkracht door haar stiefvader.



Het leven van het kind was in gevaar, verklaarden autoriteiten de ingreep.



De katholieke kerk dreigt met een aanklacht tegen de moeder van het meisje wegens moord. Het kind had de tweeling gewoon ter wereld moeten brengen, stelde de advocaat van het aartsbisdom Olinda en Recife.





De verkrachter zit inmiddels achter slot en grendel. Hij misbruikte het meisje sinds haar zesde.



De 9-jarige doorstond de operatie goed, aldus de autoriteiten. In Brazilië is abortus toegestaan na verkrachtingen of bij risicovolle zwangerschappen.
pfff, die katholieke kerk, die mogen ze ook op een kanon zetten zeg. Laat ze eerst maar eens wat doen aan die ''geestelijken'' die zich vergrijpen aan hun misdienaardjes voordat ze dit meisje veroordelen.
Het ging me niet echt om de katholieke kerk in dit bericht. Maar ben het wel met je eens.
Sodemieter op met je onderzoek!
Na 3 jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven