Gezondheid alle pijlers

nasmaak na slapen

27-06-2011 07:30 8 berichten
Hoe komt dat toch!?!?

1. Ik slaap de hele nacht door: geen vreemde smaak.

2. Ik word 's nachts wakker en slaap daarna door: 9 van de 10 keer een vreemde smaak in mijn mond.

Weet iemand hoe dat komt?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar ik heb dat ook wel terwijl ik sá vonds goed mijn tanden poets en naspoel.
Omdat je mondbacterieën midden in de nacht wakker zijn geworden. Als je gewoon doorslaapt, kunnen zij tenminste ook lekker uitslapen. Dusse, eigen schuld, dikke bult
Tja ochtend adem is bij niemand echt lekker volgens mij. Ik heb dat ook altijd, of ik nou de hele nacht slaap of niet.

Volgens mij heel normaal. Gewoon even een smintje nemen voor je je partner zoent haha.
Misschien adem je als je wakker bent door je mond en verandert dat iets?
bij mij komt het door de hooikoortsmedicijnen. die laten 's ochtends een vreemde smaak achter
Ik heb wel eens op een ander forum een topic gelezen over deze vraag, en daar zeiden een aantal mensen dat als je je slaapcyclus niet helemaal afmaakt dat invloed heeft op je speeksel en dat je daardoor een vieze smaak krijgt. Sorry heel vaag haha, misschien weet iemand er meer van.

Er is ook een heel duidelijk verschil als ik maar een paar uurtjes slaap bijvoorbeeld in de auto of overdag dan word ik altijd wakker met een vieze smaak. Na een nacht slaap niet.
Als je slaapt slik je minder vaak dan overdag. Hierdoor blijven er meer bacteriën in je mond achter. Hetzelfde ontstaat als je overdag niet genoeg drinkt. Dan ga je ook uit je mond ruiken.

Het kan verschillen per tandpasta die je gebruikt. Je zou ook kunnen overwegen een tongschraper te gebruiken voordat je gaat slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven