Gezondheid alle pijlers

Nat oor

21-08-2026 15:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds enkele maanden heb ik met regelmaat een nat oor. Bezoek aan de huisarts wees een gehoorgangontsteking aan waarvoor ik druppels heb gekregen: eerst zonder AB en toen met. Maar het blijft sudderen. Na een week een droog oor te hebben gehad is hij nu weer vochtig. Niet echt klachten , wat milde jeuk. Toen de ontsteking echt opvlamde had ik wel echt pijn en een rood oor. Maar ik loop hier nu al maanden mee en word er een beetje moedeloos van. Iemand ervaring?
Zwem je veel? Man moest daar op advies arts even mee stoppen.
Terug naar huisarts.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Verwijzing vragen voor de KNO arts.
Geen jeuk? Ik heb flinke eczeem in mijn oor, al een jaar of 25. Kom er niet vanaf. Doorverwijzing kno-arts zou ik doen. En probeer eens met oordoppen te douchen, wie weet doet het voor jou wel wat. Moeten trouwens wel oordoppen zijn die de gehoorgang echt afsluiten.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Met douchen met /haren wassen met ohropax oor-wasbolletjes in de oren of een douchemuts op zetten. Zo voorkom je dat er water in de oren komt en het in de gehoorgang blijft zitten.
En naar de dokter. Ik gebruik er nog zure oordruppels bij. Resultaat: geen lekkage meer en jeuk ook weg.
rozebottel wijzigde dit bericht op 21-08-2026 17:13
13.90% gewijzigd
Een tijdje dagelijks zure oordruppels gebruiken?
Ik gebruik deze preventief als ik op strandvakantie ga. Daarvoor had ik altijd infecties in mijn gehoorgang.
Water wat achterblijft in mijn oren na het zwemmen, is een goede voedingsbodem voor bacteriën.
Sinds ik druppel tijdens vakantie nergens meer last van.
Huisarts kan het kweken. Het is soms nodig een andere oordruppel of kuur te geven. Het zijn soms bijvoorbeeld ook schimmelinfecties. Hoeft dus meestal niet meteen via KNO (tenzij in specifieke gevallen, maar dat kan de huisarts best inschatten natuurlijk).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven