Gezondheid alle pijlers

Nek- en schouderklachten blijven duren

28-10-2025 11:28 4 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Even een vraagje naar herkenning of ervaringen

Ik heb al jaren last van spierspanning en -pijn in nek en schouders (trapeziussyndroom). Ik ga dan ook geregeld naar de fysiotherapeut, en dat was redelijkonder controle. Maar dat schijnt de laatste tijd niet meer te lukken.
Pijn vermindert niet meer als na een fysio sessie. Blijft ook duren na verschillende sessies kort na elkaar. Het is intussen zo vervelend dat ik 's nachts wakker word als ik op mijn linkerschouder lig.
Fysio spreekt over menopauze als gedeeltelijke oorzaak (hormoonschommelingen zouden spierspanning en stijfheid veroorzaken).

Ervaringen? Zou ik hier toch even mee naar de dokter gaan, of kan die hier niet veel in betekenen? Fysio maakt mij niet veel wijzer. Hij lijkt het ook niet echt te weten.
Mijn nek- en schouderklachten bleken te komen door een frozen shoulder. Dat begon dus met nek- en schouderklachten.
Ook een Pluviofiel
Ik had ook veel last van spierspanningspijn in nek en schouders. Bij mij heeft osteopathie dit opgelost. Plus een goede zithouding.
Ik ga nog steeds een keer of drie per jaar naar een osteopaat. Zou ik dat niet doen dan komen de klachten weer terug.
Ik had een holistische massagetherapeut hiervoor, een BIG geregistreerd fysiotherapeut die tegelijkertijd ook het mentale stuk aanpakte via coaching. Werkte voor mij als een trein. Hij zei altijd, de spier moet vanzelf loslaten en dat doet het pas als je mentaal iets loslaat. Het blijft wel een zwakke plek.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven