Gezondheid alle pijlers

Nekpijn door sportschoenen?!

10-11-2013 15:32 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al weken heb ik steeds nekpijn na het sporten (volleybal, doe ik al 20jaar). Ik doe niks anders en toch verga ik van de nekpijn en daarna hoofdpijn.

Zegt een teamgenootje met dezelfde schoenen dat zij ook steeds nekpijn had na het sporten. Nu had zij een vermoeden dat het aan haar schoenen lag, dus getraind op haar oude schoenen en nergens meer last van!

Meer mensen die hier last van hebben gehad? Dit zijn schoenen speciaal voor volleybal maar wellicht ook met een andere sport?

Dinsdag heb ik weer training en zal dus even mijn oude schoenen testen om het zeker te weten.

En wat heb je daarna gedaan? Teruggegaan naar de winke, gewoon nieuwe gekocht, fabrikant aangeschreven?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lijkt me niet logisch. Stop eerst maar eens met sporten tot je pijn over is.

Tweede stap is de fysiotherapeut
Volleybal is veel bovenhands en je kijk ook veel omhoog, ik ben het eens met meds en denk eerder aan een blessure.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb ook lang gevolleybald (leuke sport!), maar dat herken ik niet.
Ik loop al bij een fysio, voor iets anders. Het is mij iets te toevallig dat een teamgenoot met dezelfde schoenen precies dezelfde nekklachten heeft, op andere schoenen gaat sporten en dan geen last meer heeft. We hebben nog gedacht dat het aan de training zou kunnen liggen, maar dan zouden meer mensen die klachten moeten hebben. Ik doe niks anders dan de vorige 19 seizoenen, geen andere techniek.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Vandaag bij de fysio geweest en die zegt dat het wel degelijk kan door die schoenen. Waarschijnlijk is de demping toch niet goed van deze, speciaal voor volleybal, schoenen... Terwijl ik ze juist voor de uitstekende demping gekocht had, al vond ik ze tijdens het spelen wel stug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven