Gezondheid alle pijlers

Nekpijn en daardoor hoofdpijn

06-08-2020 17:41 34 berichten
Hoi forummers,

Al jaren heb ik veel last van nekpijn. Op sommige momenten is het zo erg dat het doorstraalt naar m’n hoofd en dat ik er knallende koppijn van krijg (nu dus).

Ik heb drie jaar geleden een borstverkleining gehad en ik dacht dus ook dat daarmee het probleem verholpen zou zijn, maar het lijkt, vooral de laatste weken, erger dan ooit. Ik voel momenteel zelfs m’n vingers tintelen en de spier die van mijn schouder naar beneden loopt is dik aan de linkerkant. Mijn gehele bovenrug voelt ook hard aan.

Ik ga al naar de fysio, maar ook dit helpt niet. Vaak heb ik juist extra hoofdpijn de dag erna.

Herkenbaar voor iemand? Tips?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens een ander soort therapeut geprobeerd? Bij mij zitten er vaak lagere wervels scheef waardoor ik juist pijn krijg in bovenrug en nek. Ik zou eigenlijk elke dag spierversterkende en stabilisatie-oefeningen moeten doen, maar dat schiet er meestal bij in. Tot ik weer eens niet om kan kijken :)
Alle reacties Link kopieren
Is het geen migraine die nu uit je nek naar je hoofd trekt?
Alle reacties Link kopieren
Andere fysio

Ik heb last van mn schouders en nek. Met spierversterkende oefeningen hou ik t onder controle.
Been there, done that, got the T-shirt.
Manueeltherapeut al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een goed matras / kussen? Ik herken deze klachten enorm, maar sinds ik een echt goed matras en kussen heb, zijn ze veel minder frequent.
Alle reacties Link kopieren
Is jouw fysiotherapeut bekend met dry needling? (met naaldjes de gespannen spier losmaken - beslist geen acupunctuur). Heeft bij mijn jarenlange nek- en schouderklachten heel goed geholpen.
Had al reguliere fysiotherapie gehad met warmte en massage, oefeningen en manuele therapie, met tijdelijk iets verlichting.
Na 4x dry needling geen last meer.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, manuele therapie al gehad? Dry needling misschien?
Alle reacties Link kopieren
Wat Armana zegt :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Huisarts, foto's laten maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-08-2020 18:34
Is jouw fysiotherapeut bekend met dry needling? (met naaldjes de gespannen spier losmaken - beslist geen acupunctuur). Heeft bij mijn jarenlange nek- en schouderklachten heel goed geholpen.
Had al reguliere fysiotherapie gehad met warmte en massage, oefeningen en manuele therapie, met tijdelijk iets verlichting.
Na 4x dry needling geen last meer.
+1
een van mijn beste vriendinnen kwam er eindelijk mee van de pijn af
amarna schreef:
06-08-2020 18:34
Is jouw fysiotherapeut bekend met dry needling? (met naaldjes de gespannen spier losmaken - beslist geen acupunctuur). Heeft bij mijn jarenlange nek- en schouderklachten heel goed geholpen.
Had al reguliere fysiotherapie gehad met warmte en massage, oefeningen en manuele therapie, met tijdelijk iets verlichting.
Na 4x dry needling geen last meer.
Niet mee bekend, in ieder geval nog nooit bij mij gedaan. Zal het eens vragen. Bedankt!
-Nienke- schreef:
06-08-2020 18:15
Heb je een goed matras / kussen? Ik herken deze klachten enorm, maar sinds ik een echt goed matras en kussen heb, zijn ze veel minder frequent.
Wat is een goed matras/kussen? Ik kom 's ochtends hartstikke stijf uit bed met een pijnlijke rug en nek, maar heb al heel wat uitgegeven aan een ander bed/matras/kussen en dat helpt niet...
Alle reacties Link kopieren
Goede chiropractor, eentje met zachte technieken.
Alle reacties Link kopieren
Ik bleek aan knarsen en klemmen te doen 's nachts met mijn kaken, daardoor nekklachten en hoofdpijn. Kwam terecht bij de kaakfysiotherapeut.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt een warmte pleister goed. Je gebruikt dit heel gericht op de spieren/plekken waar het pijn doet. Maar met deze warmte niet een prettige oplossing en zeker niet voor langer termijn. Daar sluit ik mij aan bij voorgaande reacties.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen onderliggend probleem is: Spieren versterken.

Ik had ook vreselijk vastzittende spieren met tintelende vingers door m’n Corona thuiswerkplek. Enorme hoofdpijn. Ik was er gewoon ziek van.

Na een goed begin bij de fysio, nu twee keer per week krachttraining en het gaat top. Wat vooral lijkt te helpen: Seated row, lat pulley, cable cross en optrekken.

Wat ook goed hielp was een fysio die zei dat ik dit had omdat “ik een watje was”.
Kan dat soort eerlijkheid wel waarderen. ;-D Nu sleep ik mezelf dus braaf naar de sportschool bij opkomende klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een nekhangmat van Aliexpress. Even zoeken waar je hem aan kan bevestigen en hoever je van jet bevestigingspunt moet afleggen. Ik heb er een die lichtgrijs is aan de binnenkant. Werkt bij mij heel goed. Mijn buurman is arts en heeft er ook een gekocht.Zeker jet proberen waard.
Huisarts, zeker omdat je tintelingen in je vingers hebt. Het kan een neurologisch probleem zijn bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dry-needling!

Ik heb ook zo lang met nekklachten gelopen. Op een gegeven moment steeds meer hoofdpijn.

Lang bij gewone fysio en ook chiropractor, maar dry needling deed 't 'm in een paar behandelingen.
Alle reacties Link kopieren
En een mline kussen
Alle reacties Link kopieren
Misschien door je computer? Het schijnt dat veel mensen hun hoofd niet op hun romp dragen maar altijd een beetje naar voren gestrekt om schermpjes te bekijken, en dan moeten je nekspieren voortdurend werken om dat zware hoofd op je nek te hijsen zonder dat hij ooit echt balanceert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zit je veel achter de pc of op je mob?
Reficul schreef:
06-08-2020 20:40
Zit je veel achter de pc of op je mob?
Valt mee eigenlijk. Maar ik denk wel dat ik doordat ik altijd heel erg grote/zware borsten heb gehad, ik een verkeerde houding heb aangenomen en die nog steeds heb. Hoor vaak van mensen dat ik met mijn schouders naar beneden loop. Borst vooruit!

Denk dus zeker dat het een soort probleem van houding kan zijn. Alleen dit gebeurt vaak onbewust.
Fluffypuff schreef:
06-08-2020 21:13
Valt mee eigenlijk. Maar ik denk wel dat ik doordat ik altijd heel erg grote/zware borsten heb gehad, ik een verkeerde houding heb aangenomen en die nog steeds heb. Hoor vaak van mensen dat ik met mijn schouders naar beneden loop. Borst vooruit!

Denk dus zeker dat het een soort probleem van houding kan zijn. Alleen dit gebeurt vaak onbewust.
Ga eerst eens naar de huisarts hiermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven