Niet gevaccineerd ?

zaterdag 20 juli 2013 om 21:22
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat men niet gewoon zijn overwegingen op een forum kan posten zonder dat er een rel uitbreekt wat voor onderwerp dan ook. Ik heb wel allerlei topics gezien over afwijkend vaccineren en religieuze redenen maar niet echt non religieuze verklaringen voor het helemaal niet vaccineren. Waarschijnlijk over het hoofd gezien
zaterdag 20 juli 2013 om 21:50
quote:kouneli schreef op 20 juli 2013 @ 21:22:
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat men niet gewoon zijn overwegingen op een forum kan posten zonder dat er een rel uitbreekt wat voor onderwerp dan ook.Helemaal mee eens. Maarja, veel mensen - en ook hier op het forum - vinden nu eenmaal dat hun gelijk het enige gelijk is. Helaas.
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat men niet gewoon zijn overwegingen op een forum kan posten zonder dat er een rel uitbreekt wat voor onderwerp dan ook.Helemaal mee eens. Maarja, veel mensen - en ook hier op het forum - vinden nu eenmaal dat hun gelijk het enige gelijk is. Helaas.
Waar zit de any-key?
zaterdag 20 juli 2013 om 22:16
zaterdag 20 juli 2013 om 22:29
Overigens, ik heb er begrip voor dat mijn ouders vanuit hun overtuiging niet gevaccineerd hebben. Hun geloofsovertuiging geeft dat in. Ik zal er met hen ook nooit de discussie over aangaan, want het blijven twee meningen die naast elkaar zullen blijven bestaan. Pas als de geloofsleer verandert zal er op dit punt ook iets veranderen en dat zal de komende jaren echt nog niet gebeuren.
Mijn ouders weten dat ik mezelf heb laten vaccineren en hebben mij de les niet gelezen. Wij hebben binnen onze familie (met heel veel protestantse stromingen) de afspraak dat geloofsleer niet meer opgedrongen wordt, daar komen we toch niet uit. Sinds deze afspraak is de onderlinge relatie sterk verbeterd.
Mijn ouders weten dat ik mezelf heb laten vaccineren en hebben mij de les niet gelezen. Wij hebben binnen onze familie (met heel veel protestantse stromingen) de afspraak dat geloofsleer niet meer opgedrongen wordt, daar komen we toch niet uit. Sinds deze afspraak is de onderlinge relatie sterk verbeterd.

zaterdag 20 juli 2013 om 22:42
Ik ben niet gevaccineerd tegen de mazelen omdat ik uit de tijd kom dat het net gedaan werd. Mijn vader is arts, heeft toen zich ingelezen en kwam tot de conclusie dat de vaccinatie net zoveel risico gaf als de ziekte met de kennis van toen.
Als ik nu geboren zou zijn zouden ze het wel hebben gedaan.
Als ik nu geboren zou zijn zouden ze het wel hebben gedaan.

zondag 21 juli 2013 om 00:03
Mijn oudste dochter heeft alle vier de DKTP prikken gekregen, niet de BMR prik. Mijn tweede zoon alleen de eerste DKTP prik en toen werd hij toch zo gruwelijk ziek erna, dat ik toen besloten heb om met het enten te stoppen. Wel zijn ze geënt tegen kinderverlamming, de rest dus niet. Ik ben dus zo iemand die niet echt overtuigd is van het nut van vaccineren. Meestal muteert een virus toch en waarom baby's vol pompen met chemische troep? Krijgen ze daar al niet genoeg van binnen als ze gaan eten uit potjes en daar gaan mee eten uit de pot? Maar ik laat de keuze om te enten aan een ieder over en ik veroordeel niemand daarom, waarom worden wij die niet enten dan wel veroordeelt?