Gezondheid alle pijlers

niet ongesteld en niet zwanger

10-03-2014 00:34 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al twee maanden niet meer ongesteld en meerdere tests gedaan en ik ben niet zwanger. Dat is ook bijna onmogelijk want nadat ik aan endometriose ben geopereerd, zou ik nog een kans op zwanger worden hebben van 0,01% maar ja, die tiende procent is altijd een kans natuurlijk...

Ik was tot voor kort altijd regelmatig, de laatste twee keer kwam wat sneller op elkaar en daarna bleef het weg. Wel wat kramp gehad, ca. 10 dagen nadat ik ongesteld had moeten worden een paar dagen wat eiwit-achtig slijm maar dat stopte ook weer vrij snel. Toen twee dagen achter elkaar een enkel drupje bloed (ongeveer 2 weken na het uitblijven van de menstruatie).

Bij de huisarts geweest, die kan niets vreemds vinden. Ik heb het wel erg druk het laatste half jaar en ben wat te licht voor mijn lengte, maar ik leef best gezond en ik kom gewoon niet aan, dat is altijd al zo geweest. Ben nu eind dertig en dat is toch wat vroeg voor de overgang maar misschien ivm de operatie die ik gehad heb, toch een optie. Al zegt mijn huisarts daar verder geen aanwijzing voor te vinden.

Ik heb altijd een regelmatige menstruatie gehad dus het is wat vreemd allemaal en mijn lichaam voelt heel normaal, ben niet moe of voel me niet ziek. Slik geen pil en geen medicijnen op een incidenteel paracetamolletje na. Mijn vriend vindt me wat emotioneler dan normaal, maar dat is het dan ook. Maar hij is dan ook het type man die altijd roept als ik eens boos ben: oh, is het weer die tijd van de maand? Dus dat neem ik niet te serieus

Iemand hier die dit herkent of hier ervaring mee heeft? Ik had niet gedacht dat ik nog eens zou denken: goh, werd ik maar ongesteld...
Op welke wijze ben je aan endometriose geopereerd? Hebben ze daarbij je baarmoederslijmvlies weggebrand? Dat zou de verklaring kunnen zijn dat je niet meer ongesteld wordt. Omdat je baarmoeder door de littekens van de verbranding geen baarmoederslijmvlies meer kan aanmaken, treedt er ook geen ontrekkingsbloeding meer op (= menstruatie). Je bloedt tijdens je menstruatie doordat het baarmoederslijmvlies loslaat van je baarmoeder. Daarom is de kans dat je nog zwanger kunt worden ook vrijwel nihil. Het bevruchte eitje kan zich niet innestelen omdat er geen baarmoederslijmvlies meer aanwezig is. Vind het wel laks van je huisarts dat hij jou dit niet uitlegt.
En eind dertig is echt niet te jong om al in de overgang te zijn. Heeft je huisarts daarnaar bloedonderzoek gedaan?
Gebruik je geen anticonceptie dan?

Als je baarmoederslijmvlies is weggebrand wordt je ongesteldheid vanzelf minder (en bij de écht gelukkigen stopt het helemaal), maar ook is de kans dat je 'n ongelukje krijgt minder groot omdat je baarmoeder het niet kan vasthouden en dus afstoot. Maar als je toch angst hebt voor zwangerschap waarom laat je de boel dan niet écht onklaar maken (of je vriend natuurlijk)?
Bedankt allemaal.

@dammes3 de operatie is intussen 5 jaar geleden, nadien altijd normaal ongesteld geweest zonder noemenswaardige klachten. Ja, ze hebben slijmvlies weggebrand en een groot deel van de eileiders/eierstokken verwijderd maar een deel laten zitten zodat ik niet in de overgang zou komen... Dus ik reken er een beetje op dat dat nu toch gaat gebeuren.

Nee, ik gebruik geen anticonceptie. Mijn vriend is nl. niet vruchtbaar maar ik heb toch maar getest om een zwangerschap uit te sluiten.

Mijn huisarts is op zich prima, maar zegt dat het beter is om even af te wachten voordat ze me de medische molen instuurt omdat het met mijn achtergrond heel goed mogelijk is dat ik toch weer ga menstrueren maar dat het nu onregelmatiger begint te worden. Volgens mijn berekeningen zou ik overmorgen ongesteld moeten worden en ik voel wel iets in mijn buik maar dat is heel vaag. Als het nu niet doorzet, moet ik terugkomen.... Gisteren ook een enorme huilbui om niets gehad en vandaag zo'n licht knagend gevoel onderin mijn buik. Maar verder voel ik me prima. Raar hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven