Gezondheid alle pijlers

Niet ongesteld na stopweek?

16-12-2012 15:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

vorige week vrijdag (7-12) mijn laatste pil van de strip genomen.

Woensdag (12-12) weer begonnen met een nieuwe strip.

Inmiddels ie het vandaag zondag (16-12) en ik ben nog steeds niet ongesteld.

Heb mijn strip 1 keer doorgeslikt..Alle pillen netjes, géén vergeten.

Moet ik me zorgen maken? Mijn menstruatie is eigenlijk nooit zo laat. Meestal na 5-6 dagen komt het wel.

Moet ik een test doen? Zo ja, vanaf wanneer kan je zien of je zwanger bent?

Ik hoor het graag.
Maar als je de 12e weer bent begonnen met de pil terwijl je nog geen onttrekkingsbloeding hebt gehad dan kan het zijn dat hij nu ook niet meer komt. Ik zou iig even testen.
Maar van zaterdag tot woensdag is toch geen stopweek? Dat zijn 'stop-een-paar-dagen'
Is er een kans dat je zwanger bent?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom ben je de 12 de weer begonnen met een nieuwe pilstrip?
Wil je soms iemand er per ongeluk expres inluizen door zo raar met de pil om te gaan?
Als ik stop met de pil begin ik meestal na 5-6 dagen weer. Wordt altijd ongesteld... Oké dan maar gaan testen..
Ja je kan zwanger zijn. Mits je sex hebt gehad(je heet immers geen maria) Zou even een test halen als je kan.

2 voor 5¤ bij de kruidvat.
Op zich kan het geen kwaad om de stopweek in te korten (ook al zie ik daar het nut niet van in), maar ik zou in jouw geval wel een zwangerschapstest doen.
De dag dat je normaal ongesteld had moeten worden kan je testen en is deze test ook betrouwbaar

In jou geval vanaf 12 -12..

Off topic ik vind echt serieus dat ouders en scholen echt betere voorlichting moeten gaan geven!!!!
Ho ho... Een stopweek hoeft geen 7 dagen te duren. Ik laat mijn stopweek altijd 5-6 dagen duren zodat ik niet te laat ben.

Doe ik al 4 jaar zo, is nooit misgegaan..

Alleen ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Ik heb een vriend maar ik houd me netjes aan mijn pil. Vergeet hem niet, geen diarree, antibiotica en dingen.

Dus de kans op zwangerschap zou toch heel klein moeten zijn....
quote:anno1984 schreef op 16 december 2012 @ 15:58:

Wil je soms iemand er per ongeluk expres inluizen door zo raar met de pil om te gaan?Waar slaat dát op? To gaat toch niet raar met de pil om? Ik lees niets vreemds, maar misschien weet jij dingen die wij niet weten?
quote:anno1984 schreef op 16 december 2012 @ 15:56:

Maar van zaterdag tot woensdag is toch geen stopweek? Dat zijn 'stop-een-paar-dagen'

Je hoeft toch ook geen hele week te stoppen. Maximaal 7 dagen.

Het kan zijn dat er een keer geen ontrekkingsbloeding komt. Voor de zekerheid gewoon een testje doen als je het niet vetrouwd.
@Meesje 2012

Waaruit maak je op dat ik geen goede voorlichting heb gehad?

Sterker nog, ik ben altijd goed op de hoogte over anticonceptie. Ik slik mijn pil al 4 jaar en nooit problemen gehad. Mijn stopweek laat ik 5-6 dagen duren, en dit is volgens mijn huisarts geen probleem. Stopweek mag korter, zolang het maar niet langer is dan 7 dagen.

Dus sorry; maar er wordt hier gedaan alsof ik iets heel verkeerds doe?

Ik wilde weten of er bij mensen soms ook na een stopweek een menstruatie uitblijft....
quote:Daniielle1991 schreef op 16 december 2012 @ 16:03:

@Meesje 2012

Waaruit maak je op dat ik geen goede voorlichting heb gehad?

Sterker nog, ik ben altijd goed op de hoogte over anticonceptie. Ik slik mijn pil al 4 jaar en nooit problemen gehad. Mijn stopweek laat ik 5-6 dagen duren, en dit is volgens mijn huisarts geen probleem. Stopweek mag korter, zolang het maar niet langer is dan 7 dagen.

Dus sorry; maar er wordt hier gedaan alsof ik iets heel verkeerds doe?

Ik wilde weten of er bij mensen soms ook na een stopweek een menstruatie uitblijft....

Je doet niks verkeerds!

Het kan, dat je menstruatie uitblijft maar ik zou voor de zekerheid even een test doen want het kan ook dat je ondanks zorgvuldig pil gebruik toch zwanger bent.
Wil de mensen met de fijne tips en reacties bedanken! De kritieken laat ik maar even achterwege ;)

Ik ga maandag meteen een test halen..

Ik zou niet weten waar het fout moet zijn gegaan, maar misschien is het vals alarm! Heb dit nog nooit gehad in 4 jaar, dus vandaar dat ik het een beetje eng vind..

Bedankt xx
@kiwibanaansap

Dank je wel. Ga ik zeker doen.

We zijn al een paar dagen een beetje nerveus, en dan kan het ook uitblijven. Mocht het zo zijn, dan zijn we er heel gelukkig mee!

Bedankt voor je advies.
Lieve danielle,

Als je echt zou weten hoe het zit zou je geen topic hoeven openen en het ligt ook niet alleen aan jou, elke week komen hier minstens 10 van dit soort topics voorbij.. Ik verbind daaraan dat mensen geen goede voorlichting krijgen. Maar dat is mijn invulling.

En je weet toch wel dat als je geen bloeding hebt dat het eerste signaal is dat je zwanger kúnt zijn!

Het hoeft niet kan nog heel veel andere redenen hebben. En het maakt ook niks bij wie de menstruatie allemaal uitblijft, het gaat om jou. En jij kan zwanger zijn als je sex hebt gehad en de ook als je de pil hebt gebruikt.

De kans is klein maar wel aanwezig..
quote:meesje2010 schreef op 16 december 2012 @ 16:08:

Lieve danielle,

Als je echt zou weten hoe het zit zou je geen topic hoeven openen en het ligt ook niet alleen aan jou, elke week komen hier minstens 10 van dit soort topics voorbij.. Ik verbind daaraan dat mensen geen goede voorlichting krijgen. Maar dat is mijn invulling.

En je weet toch wel dat als je geen bloeding hebt dat het eerste signaal is dat je zwanger kúnt zijn!

Het hoeft niet kan nog heel veel andere redenen hebben. En het maakt ook niks bij wie de menstruatie allemaal uitblijft, het gaat om jou. En jij kan zwanger zijn als je sex hebt gehad en de ook als je de pil hebt gebruikt.

Hallo Meesje,

excuus ik vatte dit meer persoonlijk op.

Dat klopt, maar ik was meer benieuwd naar ervaringen. Of het vaker gebeurd dat een menstruatie uitblijft of zelfs helemaal niet komt.

Natuurlijk zijn wij ons al een beetje aan het voorbereiden en gaan we een test doen. Als ik weet dat ik mijn pil niet goed heb geslikt dan snap ik een eventuele zwangerschap. Maar dat is in deze niet het geval. Ik ben een kenau betreffende anticonceptie.

Ik hoop dat mijn menstruatie nog komt en anders morgen een test.
quote:Daniielle1991 schreef op 16 december 2012 @ 15:54:

Dag allemaal,

Inmiddels ie het vandaag zondag (16-12) en ik ben nog steeds niet ongesteld.

Moet ik me zorgen maken? Mijn menstruatie is eigenlijk nooit zo laat. Meestal na 5-6 dagen komt het wel.

Moet ik een test doen? Zo ja, vanaf wanneer kan je zien of je zwanger bent?

Ik hoor het graag.

Ik neem aan dat je met 'strip 1 keer doorgeslikt' bedoelt, dat je de vorige keer de stopweek hebt overgeslagen en meteen met een nieuwe strip bent begonnen? Zo ja, dan zou dat ook een oorzaak kunnen zijn dat je nu niet ongesteld bent geworden. Bij mij blijft de menstruatie dan ook weleens weg.

Maar voor de zekerheid natuurlijk wel even een test doen.
anoniem_54549 wijzigde dit bericht op 16-12-2012 16:25
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
quote:mopsie schreef op 16 december 2012 @ 16:24:

[...]

Ik neem aan dat je met 'strip 1 keer doorgeslikt' bedoelt, dat je de vorige keer de stopweek hebt overgeslagen en meteen met een nieuwe strip bent begonnen? Zo ja, dan zou dat ook een oorzaak kunnen zijn dat je nu niet ongesteld bent geworden. Bij mij blijft de menstruatie dan ook weleens weg.

Maar voor de zekerheid natuurlijk wel even een test doen.

Hallo Mopsie,

ja dat klopt. Meestal doe ik dat, 1 strip doorslikken. Wordt wel altijd ongesteld.

Ja ga ik zeker doen.. We zitten er nu over te praten en ergens voelt het allemaal heel eng maar het zou welkom zijn..

We wilden over 1-2 jaar beginnen aan kinderen, maar als het zo is dan is het zo.

Bedankt voor je advies.
quote:meesje2010 schreef op 16 december 2012 @ 16:08:

Lieve danielle,

dat zegt niet zo veel hoor, de bloeding die je bij de pil hebt is geen echte bloeding maar een ontrekkingsbloeding. (bij de pil komt er geen eitje vrij, die hoeft dus ook niet te worden afgestoten als hij niet bevrucht is)

het kan gebeuren, hoeft geen drama te zijn, als je je toch druk maakt doe je een testje en/of ga je even naar de dokter.

als het een paar weken geleden is dat je sex hebt gehad hoef je je uiteraard niet druk te maken.
quote:Daniielle1991 schreef op 16 december 2012 @ 15:54:

Dag allemaal,

Inmiddels ie het vandaag zondag (16-12) en ik ben nog steeds niet ongesteld. Nee want je bent begonnen met nieuwe strip. Je hoopt op een doorbraakbloeding?

Moet ik een test doen? Zo ja, vanaf wanneer kan je zien of je zwanger bent? Doe geen test, en als je later zwanger blijkt te zijn kun je altijd zeggen: ja maar op het forum zeiden ze dat ik geen test hoefde te doen. Zoiets?

Ik hoor het graag.
@vamosalaplaya

Beter lezen lieve schat. Ik had een stopweek en dan word je meestal gewoon ongesteld. Ik doe dit al ongeveer 4 jaar.

En natuurlijk ga ik een test doen, maar ik vroeg me enkel af wanneer een test zoiets uitwijst. Een hele normale vraag lijkt mij?

Gelukkig heb ik al advies gehad van mensen die wel gewoon willen helpen ;)
Je doet niets verkeerd. Het is mij ook weleens overkomen dat ik een keer oversloeg qua bloeding (stress, ziekte, whatever). Maar uitsluiten dat je zwanger bent, kan verstandig zijn.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven