Gezondheid alle pijlers

Nog steeds ongesteld

12-10-2012 12:22 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik altijd heel veel last heb van mn menstruatie slik ik meestal de pil door, nu heb ik dat de laatste twee keer niet gedaan. Nu ben ik zaterdag ongesteld geworden, eerst bruin tot zwart, oud bloed dus. Maar nu ben ik het nog terwijl ik woensdag al begonnen met met de pil.

Zondag vertrek ik op vakantie en ik wil het dan niet meer zijn, wat kan ik doen?

Heeft de dokter hier pillen voor?
Ik slik al 13 jaar de pil, en ik bloed ook nog ongeveer 2 dagen nadat ik met de pil begonnen ben.

Ik stop op donderdag, maandag ongesteld, en dat is dan zondag afgelopen.

Vrijdag begin ik weer met de pil.

Het houdt vanzelf op.

Is het wel al minder of vloei je nog echt heel erg?
Ik vloei echt heel erg, nu ook helder rood, ipv dat roest bruin.
Misschien omdat de aanloop wat langer duurde omdat je doorgeslikt hebt, en je nu pas 'echt' ongesteld bent?

Dokter heeft volgens mij trouwens geen pillen om te stoppen. En als ze dat al hebben denk ik niet dat je ze krijgt omdat je zondag op vakantie gaat....
Ja daar ben ik dus ook bang voor, :( shit. Nu maar afwachten dan.
Medicijn wat helpt het bloeden te stoppen is primolut. Maar jij bent pas net een week ongesteld, ze geven niet snel primolut. Je kan je HA bellen, wie weet krijg je het wel.
quote:sammie00 schreef op 12 oktober 2012 @ 12:25:

Ik vloei echt heel erg, nu ook helder rood, ipv dat roest bruin.Grote kans dat het zondag weg is. Ik heb aan het eind van de mensturatie vaak altijd ook een opleving, die niet langer dan 2 dagen duurt.
Ik hoop het, ik ga samen met mijn vriendin en wil dan niet ongesteld zijn.
Ik garandeer niets maar vóór zondag is het weg.
doorslikken is toch niet gezond, zeker niet constant?

Je vraagt er een beetje om...
Dat is kul, er is geen enkele reden waarom je niet kan doorslikken. Meeste gynaecologen adviseren het ook. Ik stop om de 3 maanden maar dan geeft mijn baarmoeder ook alle signalen dat ie effe moet lossen.
Eens met waterplant. Ik slik ook door en ik krijg vanzelf een signaal wanneer het weer tijd is om een weekje in te lassen. Dat signaal heb ik weleens genegeerd en toen voelde het uiteindelijk alsnog als menstruatiepijn. Nu houd ik gemiddeld 3 maanden aan en dan voel ik al lichtelijk een krampje.
daar is medicatie voor, maar dat krijg je pas als je 14 dagen of langer bloed verliest.
ik ga maar af op de voorspelling van Paloma ;)

En nee doorslikken is niet goed, ik heb nu twee maanden weer netjes gewoon mijn stopweek gebruikt als stopweek.

Blijkbaar blijven er toch restjes achter als je doorslikt en die moeten er eerst uit.

Wel balen, maar goed.

En doorslikken is misschien niet goed, hoewel het volgens de dokters geen kwaad kan. Het is ook zo vreselijk handig, vooral als je veel last hebt van je menstruatie
TO, waarom ga je dan niet voor de prikpil? Die haal je 1x in de 3maand en ben je niet elke maand ongesteld. Hoop voor je dat je er zondag vanaf bent, fijne vakantie vast!
Kan dat gewoon? Ik dacht dat ze dat alleen deden bij medische indicatie?
Een medische indicatie voor prikpil is al dat je hem regelmatig vergeet.. Dus als je tegen de HA zegt dat je sexueel actief bent en de pil wel eens vergeet kun je gewoon de prikpil krijgen.
Okee bedankt cookie!
Maar met doorslikken van de pil is niks mis hoor, kan gewoon. Die stopweek is alleen maar ingelast omdat men destijds bang was dat vrouwen niet aan de pil wilden als ze niet meer ongesteld werden. Die stap leek men blijkbaar wat te groot ineens. Nou, erg ver zijn we dan in vijftig jaar ook niet gekomen zo te lezen
quote:sammie00 schreef op 12 oktober 2012 @ 19:06:

ik ga maar af op de voorspelling van Paloma ;)Kun je rustig doen . Zo'n opleving is vaak net zo snel weer weg als dat ie is gekomen. Ik slik de pil altijd door, een maand of drie en dan las ik een stopweek in. Omdat ik dan sowieso een kramp krijg, niet omdat ik niet langer wil doorslikken. Als het aan mij ligt, dan word ik nooit meer ongesteld. Ik heb het dan ook heel erg, anders had ik er niet zoveel moeite mee gehad.
quote:Soley schreef op 12 oktober 2012 @ 21:23:

Maar met doorslikken van de pil is niks mis hoor, kan gewoon. Die stopweek is alleen maar ingelast omdat men destijds bang was dat vrouwen niet aan de pil wilden als ze niet meer ongesteld werden. Die stap leek men blijkbaar wat te groot ineens. Nou, erg ver zijn we dan in vijftig jaar ook niet gekomen zo te lezen

Echt he. Ik word helemaal kriebelig als ik weer vrouwen zie of hoor praten over hoe slecht het is om door te slikken. En dat er oud bloed achterblijft slaat ook nergens op.

Zit allemaal tussen je oren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven