Gezondheid alle pijlers

Noodtandarts en ontsteking.

23-08-2014 07:30 35 berichten
Donderdag was mijn kies afgebroken ( die moest er sowieso al uit) en ik voelde er helemaal niets van. Sinds gisteravond helse pijn gehad, of het nu de afgebroken kies is of die ernaast weet ik niet. Nu komt ook pus uit 1 van die kiezen en mijn wang begint op te zwellen.

Vannacht om 3 uur half jankend de noodtandarts gebeld ( zo'n soort callcenter over waar je terecht kan) en rond 8 uur wordt ik terug gebeld waar ik heen kan komen.

Nu wil ik die kies ( of kiezen) er eigenlijk gewoon uit hebben, heb geen zin in wortelkanaalbehandelingen etc ik wil er gewoon vanaf zijn want heb al meer dan genoeg ellende ermee gehad en eens moet het klaar zijn. Maar nu lees ik op internet dat bij een ontsteking kiezen niet worden getrokken, klopt dit? Want ik wil echt van de pijn af, hoe maakt niet uit als ik er maar vanaf ben.

Leuke is ook nog dat ik zwanger ben en geen pijnstillers mag en aan parachetamol heb ik echt niks ( die zijn nu trouwens toch al op), mag ik wel gewoon anti biotica hiervoor ( dit is niet de eerste keer dat ik dit meemaak, krijg altijd antibiotica)
quote:himalaya schreef op 23 augustus 2014 @ 09:14:quote:Net gebeld over een kwartiertje kan ik een praktijk bellen voor een afspraak! Moet 200 euro cash meenemen dat vind ik echt veel.

Tja, dan ga je niet en wacht je tot maandag en ga je naar je eigen tandarts.

Maar dit geldt nu opeens niet meer?

quote:. Ben ook nog nooit naar een noodtandarts geweest ( vond het altijd te duur) maar nu boeit dat mij echt helemaal niets meerIk vind het nog steeds heel erg veel geld maar ik weet helaas hoe het is om te creperen van de kiespijn. Ik was nu nog net niet aan het creperen en tot maandag had ik echt niet meer uitgehouden. Nu ben ik alleen maar heel erg opgelucht dat ik ben geweest en dat geld was het echt waard.
Verdoving is niet 'je van het' als je zwanger bent. Zelfs schadelijk in het eerste trimester. Hoop dat je daar al voorbij bent.

Een wortelkanaalbehandeling op een kies die er uit gaat... Hmm..

Ik hoop dat ze slechts de zenuw eruit heeft gehaald zodat je van de pijn af bent. Die AB is om de ontsteking verder in te dammen, dat maakt dat er minder verdoving nodig is bij de kaakchirurg. Bovendien zijn ontstekingen nu erg schadelijk voor je kindje.

Maandag gelijk bellen en die kies eruit laten halen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 23 augustus 2014 @ 10:15:

Wat mij opvalt, dat je dus cash geld moet meenemen, wat als je dat niet hebt op wat voor een manier dan ook, wordt je dan aan je lot overgelaten??

Yep, dan ga je het maar lenen ergens

Is is in het verleden te veel misbruik van gemaakt dat mensen de rekening heus zouden betalen

Maar waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen

En hoe vervelend ook, kiespijn is vreselijk, maar niet levensbedreigend

Dus als jij niet wilt betalen, dan zal je moeten wachten tot je eigen tandarts waar je wellicht wel de rekening thuis gestuurd krijgt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Beelicious ja ik zit in het 2de trimester ja. Deze verdoving schijnt geen kwaad te kunnen en idd heb ik alleen die wortelkanaal behandeling gehad om van de pijn af te zijn. Maandag ga ik zeker gelijk bellen en ik hoop dat de kaakchirurg snel tijd heeft voor mij meestal gaat daar nog een paar weken overheen dus hopen maar dat het snel allemaal afgelopen is maar voor nu ben ik zielsgelukkig dat ik van de pijn af ben.
Zomaar: Als je echt hele erge kiespijn hebt dan doe ik er tenminste alles aan om er vanaf te komen. Ja het is veel geld. 185 euro is nu gewoon weg maar ik ben van de hel in de hemel gekomen en dat is mij heel erg veel waard ( ookal vond ik het vroeger ook vaak te duur).
Alle reacties Link kopieren
quote:. 185 euro is nu gewoon wegJe hebt toch een dienst afgenomen? Iemand is toch voor jou bezig geweest? Je hebt het toch niet in de open haard opgestookt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja idd maar als ik geen kiespijn had gehad dan had ik wat leuks met dat geld kunnen doen. Maar ik ben wel heel erg blij dat ik ben geholpen, heb bijna geen napijn en alleen nog maar een dikke tong.
Gelukkig ben je van de pijn af
quote:kiki1987 schreef op 23 augustus 2014 @ 15:33:

Zomaar: Als je echt hele erge kiespijn hebt dan doe ik er tenminste alles aan om er vanaf te komen. Ja het is veel geld. 185 euro is nu gewoon weg maar ik ben van de hel in de hemel gekomen en dat is mij heel erg veel waard ( ookal vond ik het vroeger ook vaak te duur).Als je verzekerd bent voor tandheelkunde kan je deze nota indienen bij je verzekeraar.
Beelicious nee ik ben basis verzekerd dus sowieso moet ik een gedeelte zelf betalen.

Weet iemand trouwens hoelang het duurt voor je tong weer normaal is? Nog steeds opgezwollen en ik slis als een slang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven