Novasure/bloedarmoed
dinsdag 19 maart 2019 om 09:07
Hallo allemaal,
Graag zou ik ervaringen willen weten over deze ingreep. Deed het zeer? Had je napijn? Hoe snel kun je weer seks hebben en het allerbelangrijkste (ook seks
) Werden de bloedingen minder of stopte het zelfs?
Ik ben vorig jaar 24 mei met spoed opgenomen geweest met een HB van 2.7 en een zeer laag ijzer tekort. Oorzaak hevige menstruatie. Ik heb geen kinderwens! Ik kreeg 2 bloedzakken en een ijzertransfusie en ik moest blijven. Ik kreeg te horen dat ik geen dag later had moeten komen want dan had ik mijn 39e verjaardag niet gehaald. Nu had ik weer na veel ijzer etc... een HB van 8.6 en ijzer 22. Nu ben ik weer geprikt ik word om de 3 maanden in de gaten gehouden een HB van 7 en ijzer 7 Nu dus weer aan het ijzer, maar er moet wat ondernomen worden. Spiraaltje of de pil zijn uitgesloten omdat ik heel slecht op hormonen reageer en dat het ook niet zo is dat daar het hevige bloeden mee word gestopt. Baarmoeder wil ik niet eruit, dit vind ik te ingrijpend, dus ik kom op novasure uit. Vandaar ik heel graag ervaringen zou willen horen of het meegevallen is etc.... En natuurlijk of het bloeden echt stopt of echt verminderd.
Alvast bedankt voor het willen lezen en/of reageren.
Graag zou ik ervaringen willen weten over deze ingreep. Deed het zeer? Had je napijn? Hoe snel kun je weer seks hebben en het allerbelangrijkste (ook seks
Ik ben vorig jaar 24 mei met spoed opgenomen geweest met een HB van 2.7 en een zeer laag ijzer tekort. Oorzaak hevige menstruatie. Ik heb geen kinderwens! Ik kreeg 2 bloedzakken en een ijzertransfusie en ik moest blijven. Ik kreeg te horen dat ik geen dag later had moeten komen want dan had ik mijn 39e verjaardag niet gehaald. Nu had ik weer na veel ijzer etc... een HB van 8.6 en ijzer 22. Nu ben ik weer geprikt ik word om de 3 maanden in de gaten gehouden een HB van 7 en ijzer 7 Nu dus weer aan het ijzer, maar er moet wat ondernomen worden. Spiraaltje of de pil zijn uitgesloten omdat ik heel slecht op hormonen reageer en dat het ook niet zo is dat daar het hevige bloeden mee word gestopt. Baarmoeder wil ik niet eruit, dit vind ik te ingrijpend, dus ik kom op novasure uit. Vandaar ik heel graag ervaringen zou willen horen of het meegevallen is etc.... En natuurlijk of het bloeden echt stopt of echt verminderd.
Alvast bedankt voor het willen lezen en/of reageren.
''Geen woorden maar daden''
dinsdag 19 maart 2019 om 12:47
Neuh, dat 'had' ik ook allemaal niet. Totdat ze de boel gingen verwijderen en bleek dat alles aan elkaar en aan de dikke darm verkleefd was. Dat kunnen ze erg moeilijk zien met echo's. De reden dat ik zo zwaar bloedde was dus simpelweg een overload aan verklevingen in en om de baarmoeder heen. Kwamen ze pas achter tijdens de operatie.Honingbloesem schreef: ↑19-03-2019 11:39Je was mij net voorJa alles is van binnen bekeken, ik mocht zelfs meekijken ze liet alles zien en zei kijk daar en daar ik zo van... uh ja, ik zei maar ja maar snapte er geen hout van
Geen vleesbomen of narigheid.
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Oké jeetje.... Ik zal dat ook meteen zeggen tegen de gynaecoloog. Ja ik weet wel dat mijn moeder ook zware menstruaties heeft gehad. Ook bloedarmoede, maar niet zo erg als ik dat heb. Neem alles van jullie mee, volgende week.Orangetree schreef: ↑19-03-2019 12:47Neuh, dat 'had' ik ook allemaal niet. Totdat ze de boel gingen verwijderen en bleek dat alles aan elkaar en aan de dikke darm verkleefd was. Dat kunnen ze erg moeilijk zien met echo's. De reden dat ik zo zwaar bloedde was dus simpelweg een overload aan verklevingen in en om de baarmoeder heen. Kwamen ze pas achter tijdens de operatie.
dinsdag 19 maart 2019 om 14:29
Bedankt voor je reactie, wat vervelend, dat je ze nu weer hebt! Ga je voor een 2e keer of laat je het er bij of heb je een andere manier gevonden? Kijk als het bij mij geen lage HB en ijzer zou geven, vind ik het zware bloedverlies wel rot, maar dan is het maar als het is. Helaas heeft het bij mij grote consequenties... Iig bedankt ook dit gaat mee als vraag voor de gynaecoloog.knijster1973 schreef: ↑19-03-2019 12:15Ik heb een novasure behandeling gehad. Amper last gehad van de ingreep zelf. Menstruatie is 2,5 jaar weg gebleven, toen kwam het weer langzaam terug. Na 2 we er heftige menstruaties.
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Ik heb in 2011 een Novasurebehandeling ondergaan i.v.m. langdurige menstruaties met extreem bloedverlies. De pil mocht ik niet gebruiken ivm trombose en spiraaltje spoelde 'er' gewoon uit metde bloedklodders (leuk praatje).
Ingreep zelf gebeurde onder lichte narcose, daar heb ik niets van meegekregen. Toen ik wakker werd had ik flinke buikpijn (menstruatiepijn), 's avonds thuis heb ik een diclofenac ingenomen en ik ben gewoon gaan slapen en de volgende ochtend wakker geworden alsof er niets was gebeurd. Ik heb een aantal dagen last van nabloedingen gehad en daarna is mijn menstruatie langzaam maar zeker tot nul gereduceerd. Wat een opluchting...
Ingreep zelf gebeurde onder lichte narcose, daar heb ik niets van meegekregen. Toen ik wakker werd had ik flinke buikpijn (menstruatiepijn), 's avonds thuis heb ik een diclofenac ingenomen en ik ben gewoon gaan slapen en de volgende ochtend wakker geworden alsof er niets was gebeurd. Ik heb een aantal dagen last van nabloedingen gehad en daarna is mijn menstruatie langzaam maar zeker tot nul gereduceerd. Wat een opluchting...
dinsdag 19 maart 2019 om 15:50
Bij mij gebeurde het met een ruggenprik. Toen het gevoel in mijn benen weer terug was en kon plassen mocht ik naar huis. De napijn was ff vervelend, maar met pijnstilling prima te doen.Honingbloesem schreef: ↑19-03-2019 15:10Heb het er nu over met mijn man en wij denken de ballontherapie, duurt wel langer maar wat ik begrijp is dat de ballon de gehele vorm van de baarmoeder aanneemt. Dit ga ik voorleggen. Ik laat weten hoe en wat![]()
Het is nu 6 jaar geleden, ben nu 51, en menstruatie wordt weer iets heviger, maar met 2 dagen een inlegkruisje dragen ben ik er wel.
dinsdag 19 maart 2019 om 20:16
woensdag 20 maart 2019 om 08:18
Zij van boven, wat geweldig! Ja nou ik hoop dat dat bij mij dan ook gebeurd! Klopt bij mij ook echt stolsels (sorry) en het is gewoon vies en als het mijn gezondheid kost dan moet het gewoon gedaan worden.
Vivapimpelmees, klopt dat was ik ook van plan, heb eerder mijn slijmbeurs verwijderd uit mijn knie dmv een ruggenprik. Amandellen wel volledig onder narcose en ik vind een ruggenprik fijner dan algehele narcose. Oke, dus het kan weer wat heviger worden. Ja mocht het bij mij zo zijn dat ik over 6 jaar ook weer meer last krijg dan doe ik het nogmaals. maar met een inlegkruisje is voor mij al een droom.
Roz-e, wat fijn om te horen ook positief dus!
Nou ik lees eigenlijk meer positieve reacties dan negatieve, dus ik ga er gewoon voor, ik geef het een kans en hopelijk met goed resultaat als gevolg.
Allemaal hartelijk bedankt!
Vivapimpelmees, klopt dat was ik ook van plan, heb eerder mijn slijmbeurs verwijderd uit mijn knie dmv een ruggenprik. Amandellen wel volledig onder narcose en ik vind een ruggenprik fijner dan algehele narcose. Oke, dus het kan weer wat heviger worden. Ja mocht het bij mij zo zijn dat ik over 6 jaar ook weer meer last krijg dan doe ik het nogmaals. maar met een inlegkruisje is voor mij al een droom.
Roz-e, wat fijn om te horen ook positief dus!
Nou ik lees eigenlijk meer positieve reacties dan negatieve, dus ik ga er gewoon voor, ik geef het een kans en hopelijk met goed resultaat als gevolg.
Allemaal hartelijk bedankt!